گوشی هواوی نوا 5

تصاویر قاب و اطلاعات کلیدی گوشی هواوی نوا 5 به بیرون درز کرد

افشاگران تصاویری از قاب محافظ و اطلاعات کلیدی از گوشی هواوی نوا 5 (Huawei Nova 5) را منتشر کرده‌اند. این گوشی در تابستان پیش رو معرفی خواهد شد.

اطلاعات تازه‌ای از گوشی هواوی نوا 5 در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شده است. یک افشاگر٬ تصاویری از قاب محافظ این دیوایس را منتشر کرده و افشاگر دیگری به ارائه‌ی اطلاعات کلیدی این گوشی پرداخته است. از آنجایی که گوشی نوا 3 در ماه جولای معرفی شده بود٬ ما انتظار داریم نسل جدید آن نیز در همین ماه میلادی (تیر/مرداد) معرفی شود.

تصاویر قاب گوشی هواوی نوا 5

عکس‌های قاب این گوشی٬ بریدگی بزرگی را در سمت چپ قسمت بالایی نشان می‌دهد. این فضا می‌تواند مختص به حضور یک دوربین سه گانه باشد. در اینجا٬ بریدگی برای حضور اسکنر اثر انگشت دیده نمی‌شود. این می‌تواند به معنای تلفیق اسکنر با نمایشگر باشد. در بخش زیری گوشی هواوی نوا 5 سه بریدگی دیده می‌شود که می‌توانند متعلق به یک اسپیکر٬ درگاه USB و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون باشد. در سمت راست قاب کلیدهای تنظیم صدا و دکمه‌ی پاور قرار خواهند داشت٬ اما در سمت چپ به نظر دکمه‌ای نخواهیم داشت. در قسمت بالایی سمت جانبی گوشی نیز یک بریدگی کوچک وجود دارد که می‌تواند متعلق به میکروفون باشد.

اما یک افشاگر دیگر به تجهیز این گوشی به دوربین سه گانه‌ای شبیه به گوشی هواوی پی 30 و فناوری شارژ سریع 40 وات شبیه به آنچه در هواوی پی 30 پرو وجود دارد٬ اشاره دارد. چندی پیش دبیر ارشد سایت XDA Developers نیز شماره مدل‌هایی مربوط به گوشی‌های معرفی نشده‌ی هواوی و آنر را منتشر کرد که از پردازنده‌ی کایرین 980 قدرت می‌گیرند. ظاهرا درمیان آن‌ها دو شماره مدل SEA-AL10/TL10 متعلق به گوشی هواوی نوا 5 هستند.

انتظار می‌رود این گوشی به یک نمایشگر 6.39 اینچی از نوع AMOLED مجهز شود که وضوح فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند. از آنجایی که در بالای نمایشگر نسل گذشته‌ی این گوشی بریدگی عریضی قرار داشت٬ این بریدگی می‌تواند در نسل جدید کوچک و شبیه به قطره‌ی آب باشد. یک باتری با ظرفیت 3,500 میلی‌آمپر ساعت انرژی بخش گوشی جدید هواوی خواهد بود. برای عکاسی سلفی٬ سنسور 25 مگاپیکسلی Sony IMX576 در نظر گرفته شده است٬ در حالی که دوربین سه گانه پشتی شامل یک سنسور فوق عریض 12.3 مگاپیکسلی به نام ٬Sony IMX380 سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 و یک سنسور زمان پرواز (ToF) به نام Sony IMX316 مشابه آنچه در گوشی آنر وی 20 استفاده شده٬ در پشت قاب این گوشی قرار خواهد داشت.

این‌ها تمام اطلاعاتی هستند که افشاگران در اختیار ما گذاشته‌اند. متاسفانه در حال حاضر ما اطلاعی از قیمت و زمان عرضه‌ی این گوشی نداریم.