گوشی 5G میان رده هواوی

هواوی نخستین گوشی 5G میان رده خود را در سال 2020 عرضه می‌کند

در حالی که ورود گوشی های 5G گران قیمت و رده بالا به بازار آغاز شده؛ هواوی وعده داده است که در سال آینده، یک گوشی 5G میان رده را با قیمتی مناسب عرضه خواهد کرد.

ماه گذشته نخستین شبکه 5G جهان در کره جنوبی آغاز به کار کرد و اندکی بعد، اولین شبکه اروپایی نیز در سوییس راه‌اندازی شد. حتی چند گوشی هوشمند سازگار با نسل پنجم شبکه موبایل نیز وارد بازارهای اروپایی شده‌اند؛ اما فعلا همه آن‌ها مدل‌های گران قیمتی هستند و برای ملاقات با یک گوشی 5G میان رده ، باید همچنان انتظار بکشیم.

با این حال به گفته‌ی «یانگ چائوبین» یکی از مقامات هواوی، این کمپانی نخستین گوشی 5G میان رده خود را تا پیش از پایان سال 2020 به دست مشتریان خواهد رساند. این روند تولید محصول برای نسل جدید شبکه ارتباطی، بسیار سریع‌تر از زمانی است که در گذشته برای نسل‌های پیشین شاهد بوده‌ایم.

بنابراین همان‌طور که 4G با سرعت بیشتری از 3G فراگیر شد؛ می‌توان رشد و توسعه‌ شبکه 5G را نیز سریع‌تر از نسل قبلی پیش‌بینی کرد. چائوبین با اشاره به این نکته، یادآور شد که سه سال زمان برد تا اولین گوشی های 4G به ویترین فروشگاه‌ها برسند؛ اما گوشی های 5G تنها به یک سال زمان نیاز دارند.

هواوی میت 20 ایکس 5G

این نظر پس از آن بیان شد که شرکت مخابراتی China Unicom، بهای هواوی میت 20 ایکس 5G را 12800 یوان (1882 دلار) اعلام کرد که تقریبا دو برابر قیمت نسخه اروپایی گوشی (981 دلار) است. البته گفته می‌شود که مبلغ اعلام شده از سوی این اپراتور، جنبه نمادین دارد و قیمت خرده فروشی دستگاه بسیار پایین‌تر از این رقم خواهد بود.

ناگفته نماند که بنابر ادعای شرکت IPlytics (فعال در زمینه ثبت اختراع)، بیشترین پتنت های مربوط به شبکه 5G در سطح جهان متعلق به کمپانی‌های چینی است و بین آن‌ها، هواوی پیشتازی می‌کند. در واقع کمپانی هواوی با حق مالکیت بر 15 درصد از پتنت های ثبت شده، خود را به عنوان بازیگر اصلی این عرصه به جهانیان شناسانده است.