قیمت خودرو

قیمت خودرو با نخریدن مردم تا 20 درصد کاهش پیدا می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت اگر مردم از خرید خودرو خودداری کنند به دنبال آن عرضه و تقاضا متعادل می‌شود و قیمت خودرو نیز تا 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد برای جلوگیری از ورود دلالان به بازار خودرو کشور اقدام‌های مناسبی انجام نشده است و به همین دلیل مردم باید به تنهایی در این خصوص اقدام‌هایی را انجام دهند. وی افزود می‌توانستیم برای خرید و فروش خودرو قوانین سختی را تعیین کنیم؛ برای مثال می‌توانستیم برای فروش خودرو تعرفه‌های بالایی را در نظر بگیریم یا فروش خودرو برای کسانی که خودرو صفر خریداری می‌کنند را تا چند سال ممنوع اعلام کنیم تا مصرف‌کنندگان واقعی بتوانند به خودرو صفر دسترسی پیدا کند، اما در این خصوص اقدامی انجام نشد.

کاهش قیمت خودرو با نخریدن آن

محمدرضا منصوری در ادامه بیان کرد مردم می‌بایست با نخریدن خودرو میزان تقاضا را کاهش دهند تا دلالان که با خرید خودرو و دپو آن فعالیت می‌کنند، قادر به افزایش قیمت نباشند. وی افزود قیمت دلار از 16 هزار تومان چند ماه گذشته به 12 هزار تومان کاهش پیدا کرده است و این در حالی است که در آن زمان قیمت خودرو پایین بود، اما حالا قیمت آن‌ها 40 تا 50 درصد افزایش یافته است. چنین موضوعی نشان می‌دهد عرضه و تقاضا در بازار خودرو نامتعادل است و بسیاری از دلالان با ورود به بازار قیمت‌های خودرو را به صورت کاذب افزایش می‌دهند. با نخریدن خودرو از سوی مردم، عرضه و تقاضا متعادل شده و قیمت خودرو نیز تا 20 درصد کاهش پیدا می‌کند.

محمدرضا منصوری در خصوص حذف قیمت‌ها در برخی از سایت‌ها اعلام کرد:

چنین اقدامی از نظر من تاثیر زیادی نخواهد داشت، البته اگر به خوبی در این زمینه اطلاع‌رسانی شود، حرکت خوبی است، اما تاکنون به این میزان در بازار تقاضا وجود نداشته و به همین دلیل به نیاز بازار پاسخ مناسبی داده نشده است. در واقع این تقاضای بالا افزایش کاذب قیمت‌ها را به همراه داشت تا دلالان برای سودجویی خودرو را بخرند و نگهداری کنند و بعد به قیمت بالاتر بفروشند. به نظر می‌رسد رو به رشد بودن قیمت خودرو میل و عطش به این کار را نیز بیشتر کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. قیمت ها بالاتر هم میره، به این اراجیف گو نکنید چون قیمت مواد اولیه 4 برابر شده و حتماً روی قیمت خودرو می کشن

    با سپاس

  2. تازه بازم از رو نمی رم من دیگه نمی دونم اینا چین

  3. از ماست که بر ماست