خودروهای کارکرده

چین خودروهای کارکرده را به بازارهای جهانی صادر خواهد کرد

وزارت بازرگانی چین مجوزی را با هدف افزایش فروش و رونق تجارت خودرو برای صادرات خودروهای کارکرده یا دست دوم صادر کرد. این اقدام با هدف جلوگیری از تداوم افت فروش بی‌سابقه بازار خودرو چین انجام می‌شود.

وزارت بازرگانی چین در راستای افزایش فروش داخلی و توسعه فعالیت بازار خودرو این کشور مجوزی را برای صادرات خودروهای کارکرده یا دست دوم صادر کرد. گفتنی است میزان فروش خودرو در چین طی سال گذشته برای اولین بار از دهه 1990 تاکنون افت کرده و صادرات خودروهای دست دوم یا کارکرده با هدف افزایش فروش در دستور کار کشور چین قرار گرفته است.

جزئیات صادرات خودروهای کارکرده چینی

مسئولان صنعت خودرو چین با توجه به اینکه احتمال می‌دهند روند منفی فروش خودرو همچنان ادامه داشته باشد، برای جذب مشتریان بیشتر به بازار خودرو چین حتی مالیات خرید خودرو را کاهش داده‌اند. در همین رابطه نیز وزارت بازرگانی چین تصمیم گرفت برای تقویت بازار خودرو مجوز صادرات خودروهای کارکرده و دست دوم را صادر کند که بر اساس آن 10 استان این کشور از جمله پکن، شانگهای و گوانگ‌دونگ صادرات خودروهای دست دوم را شروع کرده‌اند. گفتنی است طبق بیانیه وزارت بازرگانی چین در آینده‌ای نزدیک شرکت‌های دارای مجوز صادرات خودروهای دست دوم معرفی خواهند شد. در این بیانیه تاکید شده است که تمامی خودروهای دست دوم می‌بایست قبل از صادرات از نظر امنیت و کیفیت مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرند.