RAW ، یک ویژگی در اندروید 5 که عکاسان حرفه ای قدرش را می دانند

اندروید جدید گوگل همراه با قابلیتی ارائه می‌شود که علاقمندان به دنیای عکاسی مدت‌هاست آرزویش را در یک گوشی هوشمند اندرویدی دارند: ثبت تصاویر خام یا همان RAW.

این قابلیت بدین معناست که کاربران می‌توانند تصاویر ثبت‌شده را پیش از تبدیل به JPEG توسط اسمارت فون، مشاهده کنند. ثبت تصاویر RAW در دوربین‌های بالارده DSLR از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و تا امروز در سیستم عامل‌های موبایل تعبیه نشده بود.

اما چرا در حالی که اکثر کاربران موبایل چندان به فرمت تصاویر ثبت‌شده اهمیت نمی‌دهند، ایجاد چنین قابلیتی برای اندروید 5.0 مهم است؟

شاید جواب این سؤال برای عکاسان حرفه ای بسیار آسان باشد. واقعیت اینجاست که تصاویر RAW بر خلاف تصاویر JPEG یا PNG دست عکاس را برای دستکاری و ادیت انواع بخش‌های تصاویر بازمی‌گذارد. تصاویر RAW اطلاعات کاملا خالص مربوط به عکس‌های ثبت‌شده از دوربین را بدون کاهش حجم و یا تنظیمات دیگر در خود جای داده‌اند. عکاسان نیز پس از ثبت این تصاویر با برنامه‌های متفاوتی چون فوتوشاپ می‌توانند به ویرایش بخش‌های مختلف آن بپردازند.

منبع : CNET

How Android 5.0 lets you get raw for better photos

How Android 5.0 lets you get raw for better photos

Programmers have begun unlocking a new feature in Google’s new Lollipop mobile OS: the ability to shoot photos in raw format, which adds new flexibility in image quality.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه