جریمه رانندگی

جریمه رانندگی در سایر کشورها به چه شکل است؟

جریمه رانندگی در تمامی کشورها با هدف جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی و نظم در جاده‌ها برای افراد خاطی در نظر گرفته می‌شود، اما میزان و نرخ این جرایم بر اساس قوانین هر کشور متفاوت است.

تمامی کشورها برای جلوگیری از حوادث رانندگی و کنترل نظم در جاده‌ها جریمه‌هایی را در نظر می‌گیرند که میزان این جریمه رانندگی در هر کشوری طبق قوانین تعیین شده متفاوت است. از این رو آن دسته از افرادی که قصد سفر یا زندگی در سایر کشورها را دارند می‌بایست با میزان جرایم رانندگی آن کشور آشنا شوند؛ زیرا ممکن نقض قوانین به ظاهر ساده در این کشورها جرایم سنگینی را به همراه داشته باشد. گفتنی است بیشترین مبلغ جریمه به رانندگی در حالت مستی و سرعت غیرمجاز اختصاص پیدا می‌کند. در ادامه میزان جرایم رانندگی در سایر کشورها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

همچنین بخوانید:

 

جریمه رانندگی در سایر کشورها

کشور انگلستان

در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلستان جریمه رانندگی در دو دسته جریمه‌های خفیف و جریمه‌های خطرناک قرار می‌گیرند. برای مثال اگر در انگلستان هر راننده‌ای از حداکثر سرعت تعیین شده عبور کند، برای او جریمه رانندگی 100 پوندی و 3 امتیاز منفی در گواهینامه در نظر خواهند گرفت. در کشور انگلستان زمانی راننده با جریمه سرعت غیرمجاز مواجه می‌شود که از 10 درصد به اضافه 2 مایل سرعت قانونی گذر کرده باشد. هنگامی که راننده در محدوده اخطار عبور از سرعت متوقف شود، پلیس وظیفه دارد تا به راننده اخطار کتبی دهد، اما اگر سرعت خودرو از 45 درصد محدوده سرعت بیشتر باشد،‌ پلیس موظف است خودرو را توقیف کرده و راننده را برای دریافت جریمه رانندگی به دادگاه احضار کند. گفتنی است در دادگاه برای شخص راننده جریمه‌های سنگینی در نظر خواهند گرفت.

جریمه رانندگی

در کشور انگلستان میزان جریمه مکالمه و استفاده از گوشی موبایل نیز بین 200 پوند تا 1000 پوند طبق شرایط متغیر خواهد بود. همچنین اگر راننده در میان خطوط تعیین شده حرکت نکند یا در حین رانندگی نوشیدنی یا غذا مصرف نماید، پس از بررسی پلیس بین 100 تا 2500 پوند جریمه خواهد شد. هنگامی که رانندگان به رانندگی توجه نکرده و حق سایر رانندگان را رعایت نکنند یا حرکات خطرناکی را انجام دهند، راننده به عنوان راننده خطرناک به دادگاه احضار می‌شود و احتمال دارد برای او تا 14 سال زندان در نظر بگیرند. برای تست میزان حالت مستی راننده نیز از شاخص میزان الکل در خون استفاده می‌کنند که حداکثر الکل مجاز در خون 80 میلی‌گرم در 100 میلی‌لیتر است که البته این میزان در اسکاتلند 50 میلی‌گرم است، رانندگی در حالت مستی تا 6 ماه محرومیت از رانندگی خواهد داشت و اگر در حادثه‌ای منجر به مرگ مقصر باشد، حداقل تا 14 سال به زندان محکوم خواهد شد.

ایالات متحده آمریکا

همه آمریکا را با بزرگراه‌های طولانی و نرخ جریمه رانندگی متوسط می‌شناسند، اما جرایم رانندگی در ایالت‌های مختلف این کشور بر اساس قوانینی که دادگاه فدرال ایالتی تعیین می‌کند متفاوت است؛ برای مثال جریمه رانندگی سرعت غیرمجاز تا 10 مایل در ایالت ویرجینیا حداقل 2500 دلار است.

ایسلند

با توجه به اینکه در کشور ایسلند زیرساخت‌های جاده‌ای ضعیف است، پلیس بر اساس وضعیت رانندگی هر راننده برای وی جریمه‌های سنگینی را در نظر خواهد گرفت. کشور ایسلند وسعت زیادی دارد و در مقابل آن نیز جمعیت کمی در آن ساکن هستند و کیفیت جاده‌های آن نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است. در واقع جاده‌های کشور ایسلند ترکیبی از آسفالت و خاکی را شامل می‌شود.

جریمه رانندگی

کانادا

کشور کانادا نیز همانند کشور آمریکا از اتوبان‌های مستقیم، طولانی و کم ترافیک بسیار باکیفیتی بهره می‌برد، اما جریمه عبور از سرعت مجاز بسیار بالایی برای رانندگان در نظر گرفته می‌شود. میزان جریمه رانندگی آلبرتای کانادا بیش از 25 هزار دلار است که می‌توان با این مبلغ دو تا سه خودرو معمولی را خریداری کرد. گفتنی است در کشور کانادا اگر راننده‌ای در حالت مستی رانندگی کند، پس از توقیف به دادگاه احضار می‌شود که بعد از بررسی نوع جرم، ممکن است راننده به حبس محکوم شود.

فنلاند

در کشور فنلاند شاهد قوانین تعیین میزان جرایم رانندگی متفاوتی هستیم. در این کشور پلیس می‌تواند فردی که قانون را نقض کرده است به صورت مستقیم به دادگاه بفرستد تا پس از بررسی وضعیت سلامتی راننده و میزان تخلف راننده، مسئولان دادگاه ابتدا درآمد سالانه این راننده را محاسبه خواهند کرد تا پس از آن بر اساس وضعیت درآمد یکساله و درآمد خالص، برای آن فرد مبلغ جریمه را صادر کنند. برای مثال در یکی از دادگاه‌های مربوط به تخلف رانندگی جوسی سالونجا، میلیونر فنلاندی، وی ابتدا دستگیر شد و پس از بررسی درآمد سالانه برای او قبض جریمه 200 هزار دلاری صادر کردند. جالب است بدانید چنین جریمه‌ای فقط به دلیل سرعت 50 مایل یا 80 کیلومتر بر ساعت است. به طور کلی در تمامی کشورها رانندگی در حالت مستی به دلیل مرگبار بودن حادثه، جرایم بسیار سنگینی را به همراه خواهد داشت.

استرالیا

رانندگانی که در کشور استرالیا در حالت مستی رانندگی می‌کنند، طبق قانون برای تنبیه این رانندگان، نامشان را در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های پرمخاطب منتشر می‌کنند.

جریمه رانندگی

امارات

کشور امارات یک کشور اسلامی محسوب می‌شود و مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی علاوه بر اینکه ارتکاب جرم به‌شمار می‌رود، از نظر شرعی نیز حرام محسوب می‌شود. از این رو رانندگانی که در حالت مستی توسط پلیس دستگیر می‌شوند، پس از بررسی با جریمه سنگینی چون یک ماه زندان و 80 ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

روسیه

کشور روسیه نیز با رانندگانی که مشروبات الکلی مصرف کرده باشند به شدت برخورد می‌کند.

چین

حداقل جریمه برای رانندگی در حالت مستی در کشور چین حبس ابد است.

ترکیه

رانندگانی که در هنگام رانندگی در کشور ترکیه مشروبات الکلی مصرف کنند، علاوه بر اینکه با قبض‌های جریمه سنگین مواجه می‌شوند، آن فرد خاطی به 30 کیلومتری از محل زندگی‌اش فرستاده می‌شود تا با اسکورت پلیس از آن محل تا به شهر را به صورت پیاده طی کند.

عربستان

در کشور عربستان نیز جریمه رانندگی در حالت مستی توسط دادگاه محلی بررسی و تعیین می‌شود. معمولا برای افراد خاطی جریمه‌هایی چون جریمه نقدی و شلاق در میان مردم در نظر گرفته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خاک تو سره همشون
    فقط ایران

  2. بیچاره پلیس های مملکت ما
    تا بخوان جلوی بی قانونی رو بگیرن انچنان ملت بهشون میشنن و جیغ و داد می کنند که انگار نه انگار پلیس!
    متاسفانه پلیس ایران بیشتر به پشمک شبیه تا به پلیس

  3. ی زره حداقل از اینا یاد بگیرند

  4. امید وارم روزی حداقل مثل اینا شیم

  5. ایران یه پولی بدی یارو کاری باهات نداره دیگه

  6. اونا توی همه چی از ما جلو تر هستن