عملکرد مالی HTC

عملکرد مالی HTC همچنان در سراشیبی سقوط؛ زیان هنگفت در سه ماهه نخست 2019

انتظار می‌رفت که درآمد و عملکرد مالی HTC در حدفاصل ماه‌های ژانویه تا مارس، تعریفی نداشته باشد. حالا کمپانی اچ تی سی با انتشار گزارشی، ضرر و زیان هنگفت خود را در این بازه‌ی زمانی تایید کرده است.

با وجود سود ناخالص 14.7 درصدی در چارک ابتدایی سال 2019 (که در قیاس با سود ناخالص منفی 3.1 درصدی پارسال، یک پیشرفت محسوب می‌شود)؛ عملکرد مالی HTC با زیان 87.68 میلیون دلاری بدتر از حد انتظار بوده است. عمده دلیل این ضرر هنگفت، هزینه‌های عملیاتی شرکت تایوانی بود که به ویژه در سه ماهه نخست سال جاری، سر به فلک کشید.

در واقع طی یک بازه زمانی 12 ماهه؛ حاشیه سود عملیاتی کمپانی از رقم ناگوار منفی 58.9 درصد، به رقم وحشتناک منفی 92.9 درصد رسیده که نشان می‌دهد اچ تی سی، بیشتر از دخلش در حال خرج کردن است.

گزارش عملکرد مالی HTC در سه ماهه ابتدایی سال، به درآمد 94.45 میلیون دلاری اشاره دارد. بار درآمدزایی هم عمدتا بر دوش هدست های VR کمپانی بوده است؛ هر چند که گوشی های هوشمند اچ تی سی نیز سهم خود را ایفا کردند.

اما در سه ماهه دوم 2019، با ورود گوشی اگزودوس 1 اس بلاک چین و هاب 5G به بازار، دورنمای روشن‌تری برای عملکرد مالی HTC وجود دارد. هدست‌های Vive Pro Eye و Vive Focus Plus نیز می‌توانند رونق‌بخش کسب و کار تایوانی‌ها باشند. همچنین در نیمه دوم سال، باید منتظر عرضه چند گوشی میان رده و یک پرچمدار 5G از سوی این کمپانی باشیم.