حالت دسکتاپ اندروید 10

انتشار اطلاعاتی جدید درباره حالت دسکتاپ اندروید 10 توسط گوگل

حالت دسکتاپ اندروید 10 سبب می‌شود امکان استفاده از گوشی هوشمند اندرویدی روی نمایشگری بزرگ با رابط کاربری بهینه، در دستگاه‌های تمامی برندها مهیا شود. اکنون حالت دسکتاپ تنها در چند گوشی پرچمدار وجود دارد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های جدید اندروید 10 حالت دسکتاپ آن به شمار می‌رود. به لطف این ویژگی، بعد از اتصال گوشی یا تبلت به نمایشگرهای بزرگتر، رابط کاربری به شیوه‌ای بهینه روی آن‌ها نمایش داده خواهد شد. این قابلیت پیشتر، با استفاده از دکس داک در گوشی های پرچمدار اخیر سامسونگ در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. همچنین هواوی در پرچمداران خانواده Mate 10 امکان استفاده از حالت دسکتاپ را بدون نیاز به دستگاهی جداگانه فراهم کرد. به لطف حالت دسکتاپ اندروید 10 کاربران گوشی های همه برندها می‌توانند از قابلیتی یکسان بهره ببرند.

نحوه استفاده از حالت دسکتاپ اندروید 10

حالت دسکتاپ اندروید 10 به کاربر اجازه می‌دهد در صورت پشتیبانی اپلیکیشن، از آن به صورت همزمان در گوشی هوشمند و مانیتوری جداگانه استفاده کند. درون نمایشگر بیرونی، یک پنجره ثانویه از اپلیکیشن مورد نظر باز خواهد شد.

حالت دسکتاپ اندروید 10

همچنین روی نمایشگر ثانویه، یک کیبورد روی صفحه در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. در یک محیط چند نمایشگره، کیبورد می‌تواند به دلخواه بین صفحه نمایش‌های مختلف جابه‌جا شود. گفتنی است تصویر پس‌زمینه یا لایو گوشی روی صفحه نمایش بزرگ متصل به آن گسترش پیدا خواهد کرد.

حالت دسکتاپ اندروید 10

به عقیده توسعه‌دهندگان وب سایت XDA، با توجه به حالت دسکتاپ اندروید 10 امکان وجود درگاه اچ دی ام آی در گوشی های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال وجود دارد. به این ترتیب برای پخش محتوای گوشی روی نمایشگر ثانویه، نیازی به استفاده از یک تبدیل یو اس بی C به اچ دی آم آی نخواهد بود و کاربر گوشی را از طریق این کابل مستقیما به صفحه نمایش ثانویه متصل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. منکه هنوز میگم ویندوز بهتره

  2. دوره ویندوز سر اومده دیگه ده اخریش بود

  3. چ خوبه این ینی دیگه نیاز به نصب ویندوز نیست