راهنمای خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان (اردیبهشت 98)

در آشفته بازار موبایل کشور، برخی به انتخاب یک موبایل اقتصادی که بتواند از پس نیازهای روزمره بربیاید روی می‌آورند اما این انتخاب نیازمند دقت و بررسی مشخصات فنی گوشی‌هاست. در ادامه انتخاب و خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان را برای شما عزیزان راحت‌تر کرده‌ایم.

اگر از طرفداران و همراهان گجت نیوز باشید، احتمالا راهنماهای خرید پیشین وبسایت را به یاد دارید. در گذشته راهنماهای خرید گجت نیوز از بازه قیمتی حدودا یک میلیون تومان شروع می‌شد و رفته رفته با نزدیک شدن به مبلغ 3 یا 4 میلیون تومان، امکان خرید یک گوشی پرچمدار یا بالارده‌ای قدرتمند فراهم بود اما متاسفانه با توجه به وضع نابه‌سامان بازار موبایل، می‌توانیم بگوییم با بودجه‌ای زیر یک میلیون تومان به سختی می‌توان یک تلفن هوشمند پیدا کرد که بتواند نیازهای روزمره را پاسخ دهد. بدین ترتیب بسیاری از هم‌وطنان روی به گوشی‌هایی آوردند که می‌توانستند آن‌ها را با بهایی نصف یا حتی کمتر خریداری کنند و قدرت خرید آن‌ها به شدت کاسته شد. با این وجود ما در راهنمای خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان سعی داشته‌ایم بهترین‌های این بازه قیمتی را به شما، کاربران گجت نیوز معرفی کنیم تا با بودجه‌ای نه چندان زیاد صاحب تلفن هوشمندی با کیفیت شوید.

پیش از معرفی تلفن‌های هوشمند باید به چند نکته اشاره کنیم:

  • در حال حاضر مدتی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح رجیستری می‌گذرد و میزان واردات گوشی‌های قاچاق به کشور تا حدود زیادی کاهش یافته است. اما هنوز هم برخی فروشگاه‌ها اجناس قاچاقی را به فروش می‌رسانند که یا از خرید قبلی آن‌ها باقی مانده و یا جدیدا به کشور وارد شده‌اند. در هر صورت هنگام خرید گوشی حتما به فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های رسمی برندها مراجعه کنید و از ثبت شماره سریال تلفن همراه جدیدتان در سامانه همتا اطمینان حاصل کنید.
  • همان‌طور که اشاره کردیم، شرایط ناپایداری بر بازار موبایل کشور حکم‌فرماست و در صورتی که قصد خرید موبایلی را دارید، از قیمت روز آن مطلع شوید.
  • هنگام خرید گوشی از گارانتی معتبر آن اطمینان حاصل کنید. گرچه شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی مسئولیتی در قبال سقوط دستگاه به زمین، آب خوردگی یا ضربه خوردگی را نمی‌پذیرند و به منظور جبران این‌گونه هزینه‌ها باید گوشی‌تان را بیمه کنید، اما در صورتی که دیوایس مشکلی اساسی داشته باشد که در اثر استفاده نادرست نبوده و کاربر نقشی در آن نداشته، می‌توانید با خیال راحت و بدون هزینه مشکل را برطرف کنید و حتی در برخی موارد، گوشی جدید دیگری تحویل بگیرید.

راهنمای خرید گوشی زیر3میلیون تومان

نوکیا 1 – Nokia 1

قیمت تقریبی: 800 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان4.5 اینچ

480×854 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
5 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانMediatek MT6737M
چهار هسته 1.1 گیگاهرتزی
رم: 1 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 2150 میلی آمپر
حافظه: 8 گیگابایت
قابلیت خاص

نوکیا 1 ارزان‌قیمت‌ترین گوشی اندرویدی نوکیا در بازار ایران است که بدنه‌ای از پلاستیک داشته و از گواهینامه IP52 برخوردار است. این گواهینامه به معنای کشیده شدن لایه‌ای از جنس نانو روی بدنه دیوایس بوده که مایعات را دفع می‌کند، اما مقاومت چندانی در برابر سقوط یا اشیا تیز ندارد و بهتر است هنگام کار با آن احتیاط کنید. ابعاد این گوشی چندان بزرگ نبوده و می‌توان آن را خوش دست نامید. نوکیا 1 به طور پیش‌فرض با نسخه 8.1 سیستم عامل اندروید روانه بازار شده که هیچ‌گونه پوسته سفارشی‌ای روی آن وجود ندارد. بدین ترتیب هنگام کار با آن شاهد رابط کاربری خالص، ساده و روان اندروید اوریو خواهیم بود که زیبایی خاص خودش را دارد. این گوشی در دو رنگ آبی تیره و قرمز ساخته شده و می‌تواند جوابگوی نیازهای روزمره یک کاربر با استفاده سبک باشد.

هواوی وای 5 لایت 2018 – Huawei Y5 Lite 2018

قیمت تقریبی: یک میلیون و 250 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.45 اینچ

1440×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانMediatek MT6739
چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 1 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3020 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

وای 5 لایت 2018 از جمله گوشی‌های پایین‌رده هواوی محسوب می‌شود که با سخت افزاری متوسط پا به بازار گذاشته است. اتصال به شبکه اینترنت 4G و دوربین با قابلیت فوکوس خودکار همراه با فلش LED حتی برای دوربین سلفی از مواردی هستند که وای 5 لایت را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های اقتصادی می‌کنند. گرچه 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای این گوشی چندان کم نیست، اما خوشبختانه چینی‌ها امکان افزایش حافطه را تا 256 گیگابایت با استفاده از کارت‌های میکرو اس دی فراهم کرده‌اند، اما فراموش نکنید که اگر کارت حافظه را در اسلات دوم قرار دهید، باید با سیم‌کارت دوم خداحافظی کنید. این موبایل در مجموع نسبت به نوکیا 1 عملکرد سریع‌تر و بهتری از خود به نمایش می‌گذارد و نسبت به قیمتش، به هیچ وجه کاربر را پشیمان نخواهد کرد.

هواوی وای 5 پرایم 2018 – Huawei Y5 Prime 2018

قیمت تقریبی: یک میلیون و 350 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.45 اینچ

1440×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانMediatek MT6739
چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3020 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

اگر تنها حدود 100 هزار تومان به بودجه‌تان اضافه کنید، می‌توانید به جای وای 5 لایت نگاهی به وای 5 پرایم داشته باشید. گرچه این گوشی از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با وای 5 لایت ندارد، اما در عمل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و کاملا ارزش 100 هزار تومان بیشتر را دارد. علاوه بر چیپست سریع‌تر، این گوشی به سنسورهای دوربین مدرن‌تری مجهز شده و جزییات و کیفیت تصاویر آن بهتر ارزیابی می‌شود. نکته منفی در مورد وای 5 پرایم فقدان فلش LED است که البته می‌توان با آن کنار آمد اما بودنش از نبودنش بهتر است. هواوی امکان افزایش حافظه ذخیره سازی را در وای 5 پرایم نیز فراهم کرده و می‌توان تا 256 گیگابایت اطلاعات روی گوشی حمل کرد. با توجه به ظرفیت باتری و ابعاد نمایشگر دیوایس، با هربار شارژ کامل وای 5 پرایم تا یک روز از شارژ مجدد بی نیاز خواهید بود.

آنر 7 اس – Honor 7S

قیمت تقریبی: یک میلیون و 500 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.45 اینچ

1440×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانMediatek MT6739
چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3020 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

برند آنر از زیرشاخه‌های کمپانی چینی هواوی محسوب می‌شود که در بازار ایران جا باز کرده است. آنر 7 اس یکی از گوشی‌های میان‌رده این برند به شمار می‌آید که بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد. نمایشگر 5.45 اینچی دیوایس از نوع LCD بوده که رزولوشن بالایی ندارد اما هنگام کار با آن متوجه پیکسل‌ها نخواهید شد. آنر 7 اس از لحاظ پردازشی می‌تواند نیازهای روزمره کاربر را به خوبی برطرف کند. روی قاب پشتی این گوشی سنسور با کیفیت 13 مگاپیکسلی جا خوش کرده که ضبط فیلم‌های Full HD و تصاویر پانوراما را امکان‌پذیر می‌کند. آنر برای این گوشی سه شیار در نظر گرفته تا کاربر بتواند همزمان از دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه جانبی استفاده کند. این قابلیت را در کمتر گوشی‌های میان‌رده دیده بودیم و با توجه به سایر مشخصات این گوشی، آنر 7 اس یکی از گزینه‌های جذاب راهنمای خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان برشمرده می‌شود.

نوکیا 3.1 – Nokia 3.1

قیمت تقریبی: یک میلیون و 650 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.2 اینچ

1440×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانMediatek MT6750
چهار هسته 1.0 + چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 2990 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاص

نوکیا 3.1 یک گوشی میان‌رده اندرویدی محسوب می‌شود که از پلاستیک ساخته شده است. یک لایه شیشه‌ای نیز برای حفاظت از نمایشگر 5.2 اینچی دستگاه در نظر گرفته شده که در کمتر گوشی هم‌قیمت شاهد آن هستیم. گوشی‌های جدید نوکیا سیستم عامل‌های به روزی دارند و در مقایسه با پرچمداران، چندان قدیمی نیستند و کاربر می‌تواند از قابلیت‌ها، امکانات و ظاهر جدید اندروید بهره بگیرند. برای این گوشی 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی در نظر گرفته شده که در صورت نیاز می‌توان آن را تا 256 گیگابایت ارتقا داد. سنسورهای دوربین نوکیا 3.1 با کیفیت هستند و حداقل در زمینه عکاسی می‌توانند شما را امیدوار کنند. طبق ادعای فنلاندی‌ها، تنها با یک بار شارژ کامل گوشی می‌توان تا 18 ساعت مکالمه مداوم داشت. این موضوع بیانگر عمر باتری مطلوب 3.1 بوده و برای استفاده به مدت یک روز کاری مناسب به نظر می‌رسد.

شیائومی ردمی 6 ای – Xiaomi Redmi 6A

قیمت تقریبی: یک میلیون و 700 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.45 اینچ

1440×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانHelio A22
هشت هسته 2 گیگاهرتزی
رم: 2/3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 16/32 گیگابایت
قابلیت خاص

شرکت چینی شیائومی به محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی‌اش معروف شده و ردمی 6 ای نیز با مشخصات سخت افزاری مناسب و قیمتی اقتصادی، آمده تا گوی سبقت را از رقیبانش برباید. زیر نمایشگر نسبتا بزرگ 6 ای چیپست مدیاتک قرار گرفته که فرکانس بالایی دارد و مشکلی در اجرای اپلیکیشن‌های سنگین نیز نخواهد داشت. با توجه به قیمت گوشی، تعجبی ندارد که دوربین تک سنسوری روی قاب پشتی 6 ای مشاهده کنیم. با این وجود کیفیت تصاویر آن راضی کننده بوده و گرچه میزان گشودگی دریچه دیافراگم زیاد نیست، اما در زمینه عکاسی شما را ناامید نخواهد کرد. این گوشی همراه با اندروید 8.1 روانه بازار شده و کاربر می‌تواند از جدیدترین امکانات و وصله‌های امنیتی گوگل روی 6 ای بهره ببرد.

آنر 8 ای پلی – Honor 8A Play

قیمت تقریبی: دو میلیون و 100 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان6.09 اینچ

1560×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانMediatek Helio P35
چهار هسته 1.8 + چهار هسته 2.3 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3020 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاص

معمولا محصولات برند آنر در زمره گوشی‌های میان‌رده و بالارده با کیفیت خوب قرار می‌گیرند و 8 ای پلی نیز از این قاعده مستثنا نیست. این گوشی به ظاهری کاملا جدید و مطابق با مد سال 2018 مزین شده و طراحی ناچ قطره‌ای آن به زیبایی هرچه بیشتر 8 ای پلی کمک می‌کند. همنین در دست گرفتن آن حس خوبی منتقل می کند و بدنه فلزی آن باعث می‌شود تا احساس در دست گرفتن یک گوشی مرغوب را داشته باشید. شاید ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با دوربین دوگانه آنر 8 ای پلی باشد که قادر به تشخیص عمق تصاویر و پیاده سازی افکت بوکه بوده و برای یک گوشی با چنین قیمتی بسیار عالی است. نمایشگر بزرگ، سخت افزار پردازشی متوسط، طراحی جدید، دوربین‌های با کیفیت و اندروید 9 پای همه و همه سبب می‌شوند تا این گوشی بتواند در راهنمای خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان بتواند لقب مقرون به صرفه‌ترین گوشی را از آن خود کند.

اچ تی سی وان ای 9 – HTC One A9

قیمت تقریبی: دو میلیون و 150 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.0 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
4 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانSnapdragon 617
چهار هسته 1.5 + چهار هسته 1.2 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 2150 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – فناوری شارژ سریع

اچ تی سی به تولید گوشی‌های با کیفیت ساخت بالا مشهور بوده و گرچه طی سال‌های اخیر نتوانسته درخشش خوبی داشته باشد، اما همچنان کیفیت بدنه محصولاتش مثال زدنی هستند. وان ای 9 از بدنه‌ای فلزی ساخته شده که حس خوب مرغوبیت را به کاربر منتقل می‌کند و البته از لحاظ طراحی بی شباهت به آیفون 6 نیست. این گوشی با کسب مجوز از اپل به منظور طراحی مشابه با آیفون 6 تولید شده و در فلسفه ساخت آن هیچ اشتراکی میان اچ تی سی و کمپانی‌های چینی به چشم نمی‌خورد. وان ای 9 ارزان‌ترین گوشی در راهنمای خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان است که حسگر تشخیص اثر انگشت دارد و اگر خواهان امنیت بالای قفل دستگاه هستید، وان ای 9 می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. گرچه مدت نسبتا زیادی از عرضه این گوشی به بازار می‌گذرد اما همچنان به خوبی پاسخگوی نیازهای کاربران است و حرف‌هایی برای گفتن دارد. در نظر داشته باشید اگر از آن دسته کاربرانی هستید که استفاده سنگینی از گوشی در طول روز دارند، احتمالا به حمل شارژر و شارژ مجدد گوشی احتیاج خواهید داشت.

آنر 7 سی – Honor 7C

قیمت تقریبی: دو میلیون و 200 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.9 اینچ

1440×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 + 2 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانSnapdragon 450
هشت هسته 1.8 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – تشخیص چهره – دوربین دوگانه

7 سی دیگر نماینده آنر در بخش گوشی‌های میان‌رده و راهنمای خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان است که با بدنه‌ای آلومینیومی عرض اندام می‌کند. این گوشی به سخت افزار پردازشی متوسط مجهز شده که البته برای انجام کارهای روزمره و سبک کاملا مناسب است. چینی‌ها برای این گوشی دوربین دوگانه‌ای انتخاب کرده‌اند تا کاربر بتواند تصاویری با عمق خوب ثبت کند و سلفی‌های با کیفیتی بگیرد. نمایشگر بزرگ 7 سی، این گوشی را برای وبگردی، بازی، تماشای فیلم و مطالعه کارآمد می‌کند و گرچه رزولوشن بالایی ندارد، اما هنگام استفاده از آن با مشکلی روبرو نخواهید شد. این گوشی نیز دارای سه شیار مجزاست که کاربر می‌تواند همزمان از دو سیم‌کارت فعال و یک کارت حافظه جانبی استفاده کند. البته با توجه به حافظه داخلی 32 گیگابایتی 7 سی، احتمالا نیازی به کارت میکرو اس دی نخواهید داشت اما به طور کلی می‌توانید حافظه ذخیره سازی را تا 256 گیگابایت افزایش دهید.

ایسوس زنفون 3 – Asus Zenfone 3

قیمت تقریبی: دو میلیون و 200 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
16 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانSnapdragon 625
هشت هسته 2.0 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 2600 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – مناسب برای عکاسی

گرچه برندهای کره‌ای، چینی و آمریکایی بخش عمده‌ای از بازار موبایل جهان را تشکیل می‌دهند، اما این موضوع مانعی برای عرض اندام محصولات ایسوس نیست. این کمپانی محصولات با کیفیتی نظیر زنفون 3 در چنته دارد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. زنفون 3 به نمایشگر با کیفیتی مجهز شده که با کیفیت Full HD تصاویر را به نمایش در می‌آورد. همچنین نسل سوم شیشه‌های محافظ گوریلا گلس از ایجاد خط و خش روی نمایشگر جلوگیری می‌کنند. ایسوس سخت افزار پردازشی متوسطی را برای زنفون 3 برگزیده که به وسیله آن می‌توان از پس پردازش‌های نه چندان سنگین بر‌آمد. این کمپانی تایوانی در بخش دوربین سنگ تمام گذاشته و قابلیت‌هایی نظیر لرزش‌گیر اپتیکال چهار محوره، قابلیت تشخیص چهره، عکاسی پانوراما و  HDR را به زنفون 3 اضافه کرده که در کمتر گوشی‌های هم‌قیمت چنین امکاناتی دیده می‌شوند. امکان افزایش حافظه ذخیره سازی و بدنه‌ای خوش ساخت می‌توانند از دیگر فاکتورهایی باشند که شما را نسبت به خرید زنفون 3 متقاعد کنند.

آنر 8 سی – Honor 8C

قیمت تقریبی: دو میلیون و 380 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان6.26 اینچ

1520×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانSnapdragon 632
هشت هسته 1.8 گیگاهرتزی
رم: 4 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت

در نگاه اول، طراحی زیبای آنر 8 سی نگاه‌ها را به خود جلب کرده و ظاهر آیفون ایکس را تداعی می‌کند. با این وجود آنر 8 سی نماینده میان‌رده برند چینی در دنیای اندروید بوده که قطعا هم‌رده با آیفون نیست، اما در مقابل رقیبان هم‌قیمتش عملکرد خوبی دارد. این گوشی نسبتا بزرگ از چیپست اسنپدراگون توان می‌گیرد و برای انجام کارهای روزمره سرعت خوبی دارد. همچنین سه گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده تا هنگام استفاده از چند اپلیکیشن به طور همزمان، شاهد افت سرعت نباشیم. 8 سی به ماژول دوربین دوگانه تجهیز شده و کاربر می‌تواند با استفاده از آن تصاویر زیبایی همراه با افکت بوکه ثبت کند. حسگر تشخیص اثر انگشت نیز روی قاب پشتی به چشم می‌خورد که امنیت گوشی را ارتقا داده و می‌توان از آن برای پایین کشیدن نوار اعلان‌ها و اسکرول بین تصاویر نیز استفاده کرد. باتری این گوشی پس از یک بار شارژ کامل به مدت یک روز کامل قادر به کار خواهد بود.

هواوی پی اسمارت – Huawei P Smart

قیمت تقریبی: دو میلیون و 380 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.6 اینچ

1080×2160 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 + 2 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانHiSilicon Kirin 659
چهار هسته 1.7 + چهار هسته 2.36 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین دوگانه

پی اسمارت از جمله گوشی‌های نه چندان قدیمی کمپانی چینی است که به محبوبیت خوبی در بازار دست یافت. این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و هنگام در دست گرفتن آن حس خوب کیفیت را به کاربر القا می‌کند. چیپست در نظر گرفته شده برای پی اسمارت عملکرد خوبی از خود به جای می‌گذارد و با آن تقریبا هر اپلیکیشنی را می‌توان به راحتی اجرا کرد. خوشبختانه امکان افزایش حافظه ذخیره سازی تا 256 گیگابایت وجود دارد اما بد ماجرا اینجاست که اگر از میکرو اس دی استفاده کنید، دیگر امکان نصب سیم‌کارت دوم وجود نخواهد داشت. با توجه به ابعاد نمایشگر و نوع چیپست دیوایس، ظرفیت باتری گوشی برای استفاده معمولی روزمره کافی به نظر می‌رسد. نمایشگر با کیفیت، دوربین دوگانه و سلفی با دقت بالا، اندروید 8 و حسگر تشخیص اثر انگشت، دیگر از یک گوشی میان‌رده چه می‌خواهید؟

نوکیا 6.1 – Nokia 6.1

قیمت تقریبی: دو میلیون و 400 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
16 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانSnapdragon 630
هشت هسته 2.2 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – فناوری شارژ سریع – مناسب برای عکاسی

گرچه بخش موبایل نوکیا مدتی زیرمجموعه مایکروسافت بود، اما در سال‌های اخیر فعالیت خود را از سر گرفته و هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. نوکیا 6.1 یکی از محصولات میان‌رده فنلاندی‌هاست که با سخت افزار پردازشی متوسط پا به بازار گذاشته است. این گوشی عملکرد روانی داشته و می‌توان بازی‌های نسبتا سنگینی را به وسیله آن اجرا کرد. نمایشگر این گوشی از نوع LCD بوده که رزولوشن خوبی دارد. همچنین محافظ گوریلا گلس 3 به منظور افزایش طول عمر نمایشگر در نظر گرفته شده است. نوکیا سنسور کارل زایس را برای دوربین گوشی خود برگزیده که قابلیت‌های متنوعی دارد و کیفیت تصاویر آن خوب است. اگر فکر می‌کنید میزان 32 گیگابایت حافظه داخلی برای نوکیا 6.1 ناکافی است و شما را نسبت به خرید این گوشی مردد کرده، نگران نباشید چرا که امکان افزایش این مقدار تا 128 گیگابایت وجود دارد. نوکیا 6.1 به طور پیش‌فرض با نسخه 8.1 سیستم عامل اندروید کار می‌کند و تمامی امکانات روز اندروید روی این گوشی قابل استفاده هستند.

نوکیا 5.1 پلاس – Nokia 5.1 Plus

قیمت تقریبی: دو میلیون و 500 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.8 اینچ

1520×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 + 5 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانMediatek Helio P60
هشت هسته 1.8 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3060 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین دوگانه

اگر به دنبال گوشی با ظاهری شبیه به آیفون اما هویتی اندرویدی هستید و هنوز هم محصولات برند فنلاندی را قبول دارید، بهتر است نگاهی به 5.1 پلاس داشته باشید. این گوشی نسخه جدید نوکیا 5 محسوب می‌شود که عملکرد روانی دارد و پاسخگوی نیازهای کاربران است. نمایشگر بزرگ دستگاه رزولوشن چندان بالایی ندارد، اما هنگام کار با آن احساس راحتی خواهد کرد. برای دوربین اصلی این گوشی تنها یک سنسور 13 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که با توجه به قیمت آن، انتظار سنسوری دوگانه داشتیم. با این وجود کیفیت تصاویر 5.1 پلاس خوب ارزیابی می‌شود و شما را ناامید نخواهد کرد. حداکثر میزان حافظه ذخیره سازی گوشی 32 گیگابایت است که با کمک کارت حافظه جانبی می‌توان آن را تا 400 گیگابایت ارتقا داد. اندروید پای در کنار طراحی ناچ و به روز می‌تواند تمام آن چیزی باشد که یک کاربر جوان و متقاضی جدیدترین امکانات نیاز دارد.

دوجی اس 30 – Doogee S30

قیمت تقریبی: دو میلیون و 650 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.0 اینچ

1280×720 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
8 + 3 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانMediatek 6737V
چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی
رم: 2 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 5580 میلی آمپر
حافظه: 16 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – بدنه بسیار مقاوم – فناوری شارژ سریع

اگر مهندس عمران هستید که احتمال سقوط و باقی نماندن چیزی از گوشی زیاد باشد یا اهل آفرود و مسافرت به طبیعت هستید، دوجی اس 30 می‌تواند انتخابی باشد که تمامی نگرانی‌های شما درباره گوشی‌تان را برطرف کند. این گوشی جایگزینی ارزان‌قیمت برای گوشی‌های کت (CAT) محسوب می‌شود که در کنار ظاهر زیبا و اسپورت خود در برابر ضربات شدید، نفوذ آب و گرد و غبار کاملا مقاوم است. اکثر گوشی‌های هم‌رده با اس 30 حسگر تشخیص اثر انگشت ندارند، اما دوجی این حسگر را در لبه کناری گوشی تعبیه کرده و سرعت باز کردن قفل دستگاه توسط آن بسیار بالاست. باتری حجیم 5580 میلی‌آمپری دیوایس در طول یک روز کاملا پاسخگو خواهد بود و می‌توانید با اس 30 به راحتی و بدون نگرانی برای پریز برق برای چند روز در طبیعت گردش کنید. اس 30 از دوربین دوگانه بهره می‌برد که در کمتر گوشی‌های این کلاس دیده می‌شود. در مجموع این گوشی برای ماجراجویان بهترین انتخاب خواهد بود.

شیائومی می ای 2 – Xiaomi Mi A2

قیمت تقریبی: دو میلیون و 700 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.99 اینچ

1080×2160 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
12 + 20 مگاپیکسل
20 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانSnapdragon 660
چهار هسته 1.8 + چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی
رم: 4/6 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 128/64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین دوگانه

می ای 2 از گوشی‌های جدید شیائومی برشمرده می‌شود که با ظاهری زیبا و الهام گرفته از آیفون ایکس، نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند. این گوشی نمایشگری نسبتا بزرگ با رزولوشن بالایی دارد که این امر می ای 2 را برای تماشای فیلم، وبگردی و مطالعه مناسب می‌کند. چیپ میان‌رده جدید کوالکام قلب تپنده محصول چینی‌هاست که سرعت بالایی دارد و هنگام کار با گوشی به هیچ عنوان شاهد افت سرعت و لگ نخواهید بود. همان‌طور که در تصویر نیز مشهود است، برای دوربین اصلی دو سنسور در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند تصاویری با افکت بوکه ثبت کند و از قافله تکنولوژی عقب نماند. رزولوشن دوربین سلفی نیز بالاست و عکس‌ها از جزییات بالا و نور زیاد برخوردارند. این گوشی دو سیم‌کارته بوده اما برخلاف سایر گوشی‌های این دسته از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. همچنین شیائومی جک 3.5 میلی‌متری هدفون را در می ای 2 حذف کرده و امکان استفاده از هندزفری‌های قدیمی وجود نخواهد داشت. با این وجود می ای 2 (یا همان می 6 ایکس) هنوز هم یک گوشی قدرتمند و زیباست که می‌تواند در مقابل رقیبان قد علم کند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هواوی وای 9 2018 – Huawei Y9 2018

قیمت تقریبی: دو میلیون و 750 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان5.9 اینچ

1080×2160 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 + 2 مگاپیکسل
13 + 2 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانHiSilicon Kirin 659
چهار هسته 1.8 + چهار هسته 2.36 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 4000 میلی آمپر
حافظه: 32 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین دوگانه سلفی و اصلی

وای 9 2018 میان‌رده جدید هواوی است که با نمایشگر کشیده‌اش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی نمایشگری با نسبت تصویر 18:9 دارد و رزولوشن بالای آن، تضمینی برای کیفیت خوب صفحه نمایش است. چیپست استفاده شده در وای 9 به اندازه کافی قدرتمند است و حتی در اجرای اپلیکیشن‌های سنگین نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. نکته جالب در این گوشی استفاده از دوربین دوگانه برای سلفی و دوربین اصلی است که هردو دوربین تصاویری با کیفیت بالا ثبت می‌کنند و طرفداران افکت بوکه عاشق آن خواهند شد. روی قاب پشتی و در کنار دوربین‌ها نیز حسگر تشخیص اثر انگشت جا خوش کرده است. گرچه این گوشی باتری نسبتا حجیمی در خود جای داده اما به لطف نمایشگر کشیده‌اش، ضخامت دستگاه چندان زیاد نیست و به راحتی می‌توان با آن کار کرد.

هواوی پی اسمارت 2019 – Huawei P Smart 2019

قیمت تقریبی: دو میلیون و 800 هزار تومان

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان6.21 اینچ

2340×1080 پیکسل

خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
13 + 2 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
خرید گوشی زیر 3 میلیون تومانHiSilicon Kirin 710
چهار هسته 1.7 + چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی
رم: 3 گیگابایتخرید گوشی زیر 3 میلیون تومان
باتری: 3400 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
قابلیت خاصحسگر تشخیص اثر انگشت – دوربین دوگانه – فناوری شارژ سریع

با بودجه‌ای 400 هزار تومان بیشتر از هواوی پی اسمارت، می‌توانید نسخه 2019 این گوشی را خریداری کنید که ظاهری متفاوت داشته و سخت افزار پردازشی آن نونوار شده است. این گوشی طراحی ناچ قطره‌ای دارد و حاشیه‌های نمایشگر در آن به حداقل رسیده‌اند. هواوی در پی اسمارت جدید از چیپست جدید کایرین 710 استفاده کرده که حدود 75 درصد عملکرد بهتری از کایرین 659 دارد و به نوعی جایگزین این چیپ محسوب می‌شود. این چیپست نه تنها از پس کارهای روزمره و سبک بلکه اپلیکیشن‌های سنگین را نیز به راحتی اجرا می‌کند و نگرانی‌ای بابت قدرت پردازشی پی اسمارت جدید وجود نخواهد داشت. این گوشی دو سیم‌کارته طراحی شده اما اگر می‌خواهید حافظه داخلی پی اسمارت جدید را تا 512 گیگابایت افزایش دهید، باید یکی از سیم‌کارت‌ها را خارج کنید. پی اسمارت 2019 در زمینه دوربین پیشرفت چندانی نداشته و کیفیت تصاویر تفاوت زیادی با پی اسمارت قدیمی ندارند. اندروید 9 پای، نمایشگر با کیفیت بالا، طراحی به روز و زیبا، بدنه فلزی و دوربین با کیفیت همه و همه در این گوشی جمع شده‌اند تا پی اسمارت 2019 یکی از بهترین‌های راهنمای خرید گوشی زیر 3 میلیون تومان باشد.

به نظر شما چه تلفن‌های هوشمندی می‌توانند در لیست خرید گوشی زیر دو میلیون تومان قرار بگیرند؟ با کاربران گجت نیوز به تبادل نظر بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. جای گلکسی m10…a10خالیه.قطعا انتخاب بعدیم یکی از این دوتاس

  2. سلام خسته نباشید
    من با بودجه ای که دارم و علاقه گوشی شیاومی می ای 2
    را انتخاب میکنم قبلا مدل پایین تر شایومی رو داشتم واقعا همه چی تمومه یه برند خیلی قوی

  3. مزخرف ترین مقاله اى که تو گجت نیوز دیدم همین مقاله بود!!!
    😀

  4. عشق است سامسونگ برند محبوب کره اى!!
    😉

  5. یه مشت برند مزخرف آشغال تقدیم به بنجل پسندان ابله
    😛
    😛

  6. یه مشت ساندیس خور ابله عقب مانده به من منفى دادن خاک تو سرتون کنن

  7. هواوی y9 2019 رو خریدم به قیمت دو میلیون و نه صد هزار.
    واسه زیر سه میلیون پیشنهاد عالیه ¥

  8. اگه وضعیت اینجور نمیشد و دلار ثبات داشت مثل دو سال پیش , سگ نگاه این گوشیا نمیکرد . اون زمان مردم ایران همه پرچمدار میخریدند

  9. این که خیلی فوق العاده واقعا

  10. عجب!
    هرچى برند بنجل گجت نیوز معرفى کرده!
    پس کو این غول کره اى ها (سامسونگ) این برند محبوب بهترین میان رده هاى زیر ٣ میلیون داره پس چرا معرفى نکردید؟؟؟؟
    🙁