زن فضانورد

اولین زن فضانورد روی ماه قدم می‌گذارد

سفر به ماه یکی از پروژه‌های مورد علاقه‌ی فضانوردان بوده و یک فضانورد مرد در سال 1969 به عنوان اولین انسان پا بر روی ماه گذاشت. اما این‌بار شاهد فرود نخستین زن فضانورد روی ماه خواهیم بود.

ناسا تصمیم دارد که در یک طرح جالب، شرایط را برای فرود نخستین زن فضانورد روی ماه، فراهم کند. بر مبنای این طرح که آرتمیس نام دارد، ناسا تا سال 2024 شرایط سفر یک زن به ماه را آماده خواهد کرد. البته در این سفر یک فضانورد مرد نیز حضور خواهد داشت.

نیل آرمسترانگ به عنوان نخستین انسانی که بر روی کره ماه قدم گذاشت، شناخته می‌شود. این فضانورد آمریکایی در طی ماموریت آپولو 11 در تاریخ 20 ژوئیه 1969 به ماه سفر کرد و بر روی آن فرود آمد. نیل به عنوان فضانورد ناسا، خلبان آزمایش‌کننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و البته خلبان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا فعالیت کرده است.

جیم برایدنستاین، مدیر ناسا، در رابطه با طرح فرود نخسین بانوی فضانورد روی ماه می‌گوید:

به نظرم خیلی زیبا است که پس از گذشت 50 سال از فرود نخستین انسان در ماه، ماموریت بعدی ارسال نخستین زن و دومین مرد به ماه باشد.

مایک پانس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در ماه مارس سال جاری میلادی از ناسا خواست تا سرعت اقدامات ماهانه خود را افزایش بدهد و تا 5 سال آینده، شرایط را برای حضور مجدد انسان بر روی ماه فراهم کند. در حال حاضر آرتمیس یک طرح خام است و ناسا باید بسیاری از سخت افزارهای جدید را برای اجرای این طرح توسعه بدهد.