بازگشت انسان به ماه

ترامپ بودجه 1.6 میلیارد دلاری به پروژه بازگشت انسان به ماه اختصاص داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تصمیم دارد در راستای پیشبرد پروژه بازگشت انسان به ماه ، بودجه 1.6 میلیارد دلاری به سازمان فضایی ناسا اختصاص بدهد.

با تصویب اختصاص بودجه 1.6 میلیارد دلاری به پروژه بازگشت انسان به ماه توسط ترامپ، تا سال آینده این مبلغ در اختیار ناسا قرار می‌گیرد. این بودجه، جدا از مبلغ 21 میلیارد دلاری است که پیش از این برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت:

به رهبری من، ما دوباره به ماه باز خواهیم گشت و پس از سفر به ماه، به مریخ خواهیم رفت. به همین دلیل من بودجه‌ای به ارزش 1.6 میلیار دلار در اختیار ناسا قرار می‌دهم تا بتوانیم در قدمی بزرگ به فضا بازگردیم.

البته شایان ذکر است که این بودجه هنوز در حد یک پیشنهاد است. تا زمانی که کنگره آن را تصویب نکند، ناسا پولی دریافت نخواهد کرد. ناسا تصمیم دارد که تا سال 2024 میلادی ماموریت اعزام فضانوردان به ماه را اجرا کند. فضانوردان در این ماموریت به نزدیکی قطب جنوب ماه سفر خواهند کرد. نکته‌ی جالب این ماموریت فرود نخستین بانوی فضانورد بر سطح ماه خواهد بود. البته در این ماموریت یک فضانورد مرد نیز سفر خواهد کرد. همچنین در این ماموریت شاهد حضور طولانی مدت انسان در ماه خواهیم بود.

پول بیشتری برای بازگشت انسان به ماه نیاز است

جیم برایدنستاین، مدیر ناسا، در رابطه با اختصاص بودجه 1.6 میلیارد دلاری به این پروژه اظهار کرد که این بودجه اضافه تفاوت بزرگی در اجرای پروژه بازگشت انسان به ماه ایجاد می‌کند. اما در آینده برای این پروژه پول بیشتری هم نیاز خواهد بود. او در ادامه افزود که بودجه‌های آتی باید بودجه بیشتر از 1.6 میلیارد دلار باشند. در حال حاضر ناسا برای اعلام تخمین هزینه‌های بازگشت انسان به ماه آمادگی ندارد.

مدیر ناسا همچنین شایعاتی مبنی بر این که ناسا تصمیم دارد تا مدت 5 سال، سالیانه 8 میلیارد دلار دریافت کند را تکذیب کرد و این شایعات را بی‌اساس خواند.

در هفته گذشته نیز جف بزوس، رئیس شرکت فضایی خضوضی بلو اوریجین (Blue Origin) از فرودگر قمری بلو مون (Blue Moon) رونمایی کرد. به گفته این شرکت، فرودگر بلو مون برای نشستن بر روی سطح ماه طراحی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. غرب استکبار هنوز به چنین تکنولوژی دست نیافته . این اراجیف را می گوید تا بلکه خود را قوی نشان دهد .

  2. 1 miliard برای جلوه های ویژه؟

  3. غرب استکبار داره با این اراجیف ادامه حیات خودشو بیمه می کنه ولی کور خونده . غرب استکبار هنوز به چنین تکنولوژی نرسیده . آمریکا رو به #افول است .

  4. میدونی یمشه چقدر این پولل

  5. اینم عجب ادم احمقیه ها

  6. تو ماه چی هست هی میرن میان

  7. ایووووول بسیار عالیه
    درود دارم به رئیس جمهور پرزیدنت دونالد ترامپ عزیز!!
    و آرزوى موفقیت میکنم براى سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا!!
    🙂
    😉