دنا پلاس

دنا پلاس بدون سانروف و رینگ آلومینیومی به بازار عرضه می‌شود

دنا پلاس (Dena Plus) به تدریج از یک خودرو آپشن‌دار به یک خودرو ساده تبدیل شده است. ایران خودرو در اقدام جدید خود علاوه بر حذف رینگ آلومینیومی، آپشن سانروف را نیز از این خودرو حذف کرده است.

خودروسازان داخلی ساده‌ترین آپشن‌های محصولات خود را به بهانه مشکلات تولید حذف کرده‌اند. مدتی قبل گروه صنعتی ایران خودرو محصول پژو پارس ال ایکس را برای نخستین بار با رینگ معمولی و قالپاق به بازار عرضه کرد تا نشان دهد در تولید محصولات خود با مشکل جدی مواجه است. در واقع از خردادماه سال گذشته با شروع دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم آمار تولید و هم تعداد آپشن محصولات خودروسازان داخلی کاهش پیدا کرد. برای مثال خودرو سایپا کوییک اتوماتیک که شرکت سایپا وعده عرضه آن را در سال جدید به عنوان یک خودرو ملی داده بود، هم‌اکنون به دلیل مشکلات تولید عرضه نخواهد شد. این موضوع برای دنا پلاس نیز صدق می‌کند؛ زیرا ایران خودرو در آذرماه 96 از عرضه این خودرو با گیربکس اتوماتیک و سیستم کی‌لس استارتر خبر داده بود، اما پس از تحریم‌ها فقط شاهد عرضه یک خودرو ساده بوده‌ایم.

دنا پلاس

حذف آپشن‌های دنا پلاس

علاوه بر اینکه در زمستان سال 97 شرکت ایران خودرو دو ایربگ از آپشن‌های خودرو دنا پلاس را حذف کرد، هم‌اکنون نیز دو آپشن سانروف و رینگ آلومینیومی از این خودرو برداشته شد. احتمال می‌رود اگر وضعیت تولید برای ایران خودرو همچنان با مشکل مواجه باشد، حذف دو آپشن دیگر نظیر صندلی برقی و مانیتور از این خودرو دور از انتظار نخواهد بود.