رمز دوم یکبار مصرف

تراکنش‌های زیر 500 هزار تومان به رمز دوم یکبار مصرف نیاز ندارند

بر اساس اعلام بانک مرکزی برای انجام تراکنش‌های زیر 500 هزار تومان با قبول مسئولیت جبران خسارت از سوی بانک‌ها، به رمز دوم یکبار مصرف کارت های بانکی نیاز نخواهد بود و با همان رمزهای دوم فعلی می‌توان تراکنش‌ها را انجام داد.

بانک مرکزی از سال گذشته به بانک‌های سراسر کشور بخشنامه‌ای را مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های راه‌اندازی رمز دوم یکبار مصرف کارت های بانکی ابلاغ کرد. هدف بانک مرکزی از اجرای این طرح کاهش کلاهبرداری‌های حوزه پرداخت‌های اینترنتی و آنلاین عنوان شده است. در همین راستا ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد رمز دوم یکبار مصرف برای تمامی مشتریان رایگان است و تمامی بانک‌ها موظف هستند از اول خرداد 98 رمز دوم یک بار مصرف را ارائه کنند.

رمز دوم یکبار مصرف برای تراکنش‌های زیر 500 هزار تومان

در بخشنامه‌ای که از سوی بانک مرکزی منتشر شد آمده است بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری با قبول مسئولیت‌های خود در خصوص مسائل امنیتی و جبران خسارت‌های احتمالی وارد شده به مشتریان، می‌توانند تراکنش‌های اندک یا کمتر از 5 میلیون ریال در روز را بدون نیاز به رمز دوم یک بار مصرف انجام دهند و برای این تراکنش‌ها استفاده از همان رمز ایستا کافی است. به بیانی دیگر بانک‌ها با قبول جبران خسارت می‌توانند به مشتریان این امکان را دهند تا تراکنش‌های کمتر از 500 هزار تومان را با همان رمزهای دوم فعلی یا ایستا انجام دهند. البته اگر بانک‌ها مسئولیت جبران خسارت را قبول نکنند و این شرایظ فراهم نشود، مشتریان برای هر نوع تراکنشی با هر مبلغی می‌بایست رمز دوم یک بار مصرف تهیه کند.

رمز دوم یک بار مصرف برای گوشی های غیر هوشمند

بر اساس بخشنامه جدید معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی برای اینکه تمامی مشتریان از رمز دوم یک بار مصرف بهره‌مند شوند، این طرح فقط بر روی برنامه‌های کاربردی گوشی های هوشمند اجرا نخواهد شد، بلکه برای سایر مشتریان می‌توان از ابزارهایی چون پیامک، پیام رسان های داخلی مجاز و سایر ابزارهای مشابه استفاده کرد. از این رو به مشتریان گوشی های غیر هوشمند می‌توان رمزهای دوم را از طریق پیام کوتاه و USSD ارائه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*