سامانه ارزیابی اخبار

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سامانه ارزیابی اخبار در فضای مجازی خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی سامانه ارزیابی اخبار در فضای مجازی خبر داد و گفت پذیرفتن شبکه های اجتماعی به عنوان یک مرجع خبری کار اشتباهی است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد در فضای مجازی شاهد شایعات زیادی هستیم. ترویج شایعه و اخبار دروغ یکی از آفت‌های نظام انتقال سینه به سینه و فضای مجازی محسوب می‌شود. وی افزود پذیرفتن شبکه های اجتماعی به عنوان یک مرجع خبری کار اشتباهی است. از این رو سامانه‌ای در پژوهشگاه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش سواد رسانه‌ای در حال طراحی است که می‌تواند صحت اخبار را ارزیابی کرده و موثق بودن آن‌ها را مشخص کند.

ضرورت راه‌اندازی سامانه ارزیابی اخبار

وزیر ارتباطات در ادامه افزود مردم باید ابزارهایی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند با قدرت بیشتری اخبار را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند. وی تاکید کرد برای تحقق چنین اهداف مهمی می‌بایست مجموعه‌ای ایجاد شود تا اخبار را بررسی کرده و صحت آن‌ها را به مردم گزارش دهد. آذری جهرمی در خصوص بهترین روش برای مقابله با شایعه‌ها عنوان کرد:

بهترین شیوه این است که ما فعالانه برخورد کنیم. یعنی اگر قرار است اتفاقی رخ دهد نگذاریم دیگران ابتدا مسائل را بازگو کنند؛ بلکه خودمان با صداقت و درستی مطالب را با مردم در میان بگذاریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*