تراشه کایرین 985

تولید انبوه تراشه کایرین 985 هواوی با پشتیبانی از 5G آغاز شد

هواوی به تازگی توانسته با عبور از تست‌های ضروری، تولید انبوه تراشه کایرین 985 را آغاز کند. به این ترتیب بدون شک در دو گوشی هواوی میت 30 و میت 30 پرو (Huawei Mate 30 Pro) شاهد استفاده از این چیپست موبایل 5G خواهیم بود.

توسعه تکنولوژی 5G همچنان ادامه داشته و این فناوری هنوز به بلوغ نرسیده است. تنها تفاوت آن با گذشته این است که به جای تحقیق و تست در آزمایشگاه‌ها، نسل پنجم شبکه موبایل در دنیای واقعی و با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی تجاری قابل استفاده برای همه کاربران، قدم به قدم توسعه پیدا می‌کند. اگرچه انتظار داریم تراشه پرچمدار بعدی کوالکام (احتمالا دارای نام اسنپدراگون 865) از مودم 5G بهره برده و در نتیجه پشتیبانی از اینترنت 5G را در تمامی پرچمداران امکان‌پذیر کند، اما این چیست، تا نیمه‌های سال آینده میلادی عرضه نخواهد شد.

حدود 9 ماه پیش، اگزینوس 5100 اولین مودم موبایلی 5G جهان به طور رسمی معرفی شد. به همین دلیل این شرکت توانست اولین گوشی دارای پشتیبانی کامل از امواج پنجمین نسل شبکه موبایل یعنی سامسونگ گلکسی اس 10 5G را عرضه کند. انتظار داریم هواوی به عنوان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در دنیا نیز پیش از کوالکام، یک تراشه پشتیبانی‌کننده از 5G دیگر عرضه کند. البته این شرکت نیز تا امروز به موفقیت‌هایی در حوزه فناوری یاد شده دست پیدا کرده است. معرفی هواوی میت 20 ایکس 5G گواهی بر این ادعا است.

تراشه کایرین 985 آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشت

بر اساس اخبار منتشر شده، هواوی توسعه تراشه کایرین 985 را سرعت داده و پیش‌بینی می‌شود این محصول در ربع سوم سال جاری معرفی شد. طبق گزارش‌ها، هواوی میت 30 و میت 30 پرو اولین گوشی های مجهز به این تراشه خواهند بود. چیپست کایرین 985 بر پایه فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC و تکنولوژی FC-PoP توسعه پیدا کرده است.

کایرین 985 در سطح چیپست از پهنای باند 4G استفاده می‌کند، به همین دلیل به منظور فراهم شدن امکان استفاده از اینترنت 5G در گوشی های مجهز به آن، به مودم Balong 5000 5G نیاز خواهد بود. انتظار می‌رود نسخه مجهز به مودم 5G یکپارچه چیپست کایرین 985 سال آینده میلادی عرضه شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*