هواوی پی 30 پرو

مراسم رونمایی هواوی پی 30 پرو و پی 30 لایت در ایران برگزار شد؛ طرحی نو در قوانین عکاسی

مراسم رونمایی از گوشی هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) و هواوی پی 30 لایت (Huawei P 30 Lite) با حضور اصحاب رسانه در هتل استقلال تهران برگزار شد. در ادامه با گزارش این مراسم همراه گجت نیوز باشید.

هواوی با عرضه محصولات سری پرچمدار P در عکاسی موبایل طرحی نو در انداخته و قوانین این حوزه را از نو تعریف کرده است. سری P30 به عنوان جدیدترین محصولات این سری، بارزترین مصداق این تعریف با نوآوری‌های بدیع خود هستند. شرکت هواوی با این تعریف، گوشی پرچمدار جدید خود را معرفی کرده و از سایت‌های حوزه تکنولوژی دعوت کرده که در مراسم رونمایی از گوشی های سری هواوی پی 30 در ایران شرکت کنند.

هواوی پی 30 پرو

گوشی‌های سری هواوی پی 30 شامل مدل‌های پی ۳۰، پی ۳۰ پرو و پی ۳۰ لایت در فروردین امسال به صورت رسمی معرفی شدند. اکنون با گذشت کمتر از دو ماه شاهد برگزاری مراسم رونمایی از گوشی های هواوی پی 30 پرو و پی 30 لایت در ایران بودیم و ما نیز به نمایندگی از وبسایت گجت نیوز در این مراسم شرکت کردیم تا اتفاقات و حواشی رخ داده در این رویداد را پوشش دهیم. این مراسم با حضور اصحاب رسانه از ساعت 20 تا 23 شب یکشنبه 29 اردیبهشت 98 در هتل استقلال تهران برگزار شد.

در آغاز، بابک فیاض، قائم مقام هواوی صحبت خود را با اشاره به چگونگی عرضه محصولات خلاقانه و رقابتی توسط هواوی شروع کرد و در ادامه تمرکز بر بخش تحقیق و توسعه (R&D) و زنجیره تامین را اصلی‌ترین عامل این موضوع دانست. به گفته او به طور خاص محصول Huawei P30 Pro حاصل تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای مانند پردازنده Kirin 980، هوش مصنوعی، رابط کاربری اختصاصی هواوی نسخه 9.1 ، دوربین فوق‌العاده و سایر پلتفرم‌ها است. Huawei P30 Pro  و Mate X برنده 31 جایزه بین‌المللی در بالاترین سطح شده‌اند.

هواوی پی 30 پرو

بابک فیاض در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که هواوی موفق به فروش بیش از 206 میلیون گوشی هوشمند در سال 2018 و تعداد 100 میلیون محصولات مختلف مثل تبلت، لپ تاپ، ساعت، PC و… شده است. قائم مقام هواوی آینده صنعت گوشی های هوشمند را بر پایه هوش مصنوعی دانست و به این موضوع اشاره کرد که استراتژی هواوی برای آینده خانه‌های هوشمند از سه لایه متشکل از گوشی، 8 گجت هوآوی و سایر تجهیزات ساخت شرکت‌های دیگری است که به دو لایه اول متصل می‌شوند، پایه‌ریزی شده است.

هواوی پی 30 پرو

در ادامه مراسم محمدامین ناهید، مدیر مارکتینگ هواوی دو محصول جدید هواوی را برای اهالی رسانه معرفی کرد. وی با تاکید بر ویژگی‌های قابل توجه Huawei P30 Lite نظیر طراحی زیبا و دوربین سه گانه اصلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قدرتمند، به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌های این گوشی گفت:

سری گوشی‌های HUAWEI P از زمان معرفی در حوزه عکاسی با موبایل پیشتاز بودند، گوشی های Huawei P30 نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند و این توانایی را دارند تا مرزهای عکاسی با موبایل را جا‌به‌‌جا کنند. HUAWEI P30 Pro با تکیه بر نوآوری‌هایی مانند HUAWEI SuperSpectrum Sensor و SuperZoom Lens توانسته به کاربر شکل تازه‌ای از استفاده با دوربین موبایل را ارائه کند که نه تنها تجربه عکاسی با موبایل را ارتقا داده است، بلکه فیلم‌برداری با موبایل را هم به سطح جدیدی می‌رساند. بنابراین دور از ذهن نیست که بگوییم سری گوشی های HUAWEI P30 می‌خواهد انتظارات کاربران از عکاسی با موبایل را به سطحی متفاوت ارتقا دهد.

هواوی پی 30 پرو

این گوشی هوشمند با وجود قابلیت‌های جذاب و به‌روز ذکر شده، با قیمتی مناسب و رقابتی که نتیجه واردات این کالا با ارز سامانه نیما است به زودی در بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این محصولات با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود. پیش فروش این کالا از بامداد 1 خرداد ماه در کلیه فروشگاه‌های اختصاصی هواوی در سراسر کشور آغاز خواهد شد. همچنین صفحه اختصاصی هواوی در سایت دیجی کالا با این لینک در دسترس است.

معرفی هواوی پی 30 لایت توسط محمد امین ناهید

هواوی نسخه ساده‌تری از سری گوشی های P30 خود را با عنوان HUAWEI P30 Lite برای خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی کرده است. این گوشی هوشمند به یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی از نوع 3D Selfie Superstar مجهز شده و از فناوری AI Beautification استفاده می‌کند تا زیبایی و جذابیت عکس‌های سلفی کاربران را به حداکثر برساند. پشت این گوشی شاهد یک سیستم دوربین سه‌گانه هستیم که پشتیبانی هوش مصنوعی را دارد. این مجموعه از یک دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی با لنز واید f/1.8، یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های اولترا واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

هواوی پی 30 پرو

این گوشی هوشمند از رابط کاربری EMUI 9.0.1 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد تا تجربه کاربری بی‌نقصی ارائه کند. همچنین قطر نمایشگر این گوشی 6.15 اینچ است و نسبت نمایشگر به بدنه آن به عدد قابل توجه 84.1 درصد می‌رسد. ارتقای سطح طراحی در گوشی HUAWEI P30 Lite ادامه پیدا کرده است. قسمت بیرونی بدنه این گوشی از جنس شیشه با خمیدگی سه‌بعدی حس مدرنی را برای کاربر ایجاد می‌کند. این طراحی در کنار نوآوری‌های مهم هواوی می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده در اختیار کاربر بگذارد.

در پایان مراسم اعلام شد که گوشی هواوی پی 30 لایت با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و با قیمت حدود 3 میلیون تومان فروخته خواهد شد. پیش فروش این گوشی از چهارشنبه 1 خرداد آغاز می‌شود. هواوی پی 30 پرو نیز 800 دلار قیمت دارد اما فعلا قیمت این گوشی در بازار ایران مشخص نیست. هواوی پی 30 پرو در رنگ‌های مشکی، کریستالی و شفق قطبی (Aurora) و هواوی پی 30 لایت در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی Peacok Blue وارد کشور می‌شوند.

هواوی پی 30 پرو؛ مرزهای جدیدی در عکاسی گشوده شد

گوشی هواوی پی 30 پرو پیشرفته‌ترین دوربین را در بین گوشی های هوشمند هواوی دارد. استفاده از نوآوری‌هایی از قبیل Huawei SuperSpectrum Sensor و SuperZoom Lens باعث شده است که این گوشی‌ها مرزهای عکاسی و فیلمبرداری با موبایل را پشت سر بگذارد.

اولین سیستم دوربین چهارگانه جهان

گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو در قسمت پشت به سیستم دوربین چهارگانه لایکا مجهز است. این سیستم دوربین چهارگانه شامل یک دوربین اصلی قدرتمند 40 مگاپیکسلی با حسگر 1/1.7 اینچ از نوع SuperSpectrum، یک دوربین 20 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید، یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو و یک دوربین ToF هواوی است. دوربین ToF یا Time of Flight هواوی که منحصر به گوشی پی 30 پرو است وظیفه ثبت اطلاعات مربوط به عمق میدان را بر عهده دارد تا امکان تقسیم‌بندی دقیق عکس فراهم شود. همچنین این دوربین وظیفه دارد فاصله درست کاربر با سوژه را تشخیص دهد تا امکان شبیه‌سازی سطوح متعددی برا جلوه بوکه فراهم بیاید. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است و می‌تواند با تکیه بر هوش مصنوعی عکس‌های سلفی بسیار زیبایی را ثبت کند.

هواوی پی 30 پرو

روش جذب نور در حسگر 1/1.7 اینچ SuperSpectrum هواوی کاملا جدید است. این حسگر از آرایه فیلتر RYYB (قرمز، زرد، زرد، آبی) بهره می‌برد که با آرایه RGGB (قرمز، سبز، سبز، آبی) در حسگرهای معمولی تفاوت دارد و در آن پیکسل‌های زرد جای پیکسل‌های سبز را گرفته‌اند. به این ترتیب این حسگر می‌تواند 40 درصد نور بیشتری جذب کند. با تکیه بر این فناوری، حداکثر ایزو در گوشی هواوی پی 30 پرو به 409600 و در گوشی هواوی پی 30 به 204800 رسیده است.

لنز سوپرزوم هواوی

فناوری سوپر زوم لنز هواوی قابلیت زوم در گوشی هوشمند را به مرز بی سابقه‌ای رسانده است. طراحی خلاقانه پریسکوپی باعث شده است که هواوی بتواند دوربینی از نوع تله فوتو را در گوشی هوشمندی با بدنه فوق‌العاده باریک جا بدهد. طراحی پریسکوپی از یک منشور کوچک بهره می‌گیرد تا نور دریافتی را 90 درجه بچرخاند. به این ترتیب حسگر این دوربین می‌تواند در داخل بدنه گوشی هوشمند قرار بگیرد و امکان زوم اپتیکال 5 برابری و زوم ترکیبی 10 برابر را به وجود بیاورد. زوم دیجیتال در دوربین این گوشی هم به مقدار بی سابقه 50 برابری می‌رسد تا کاربر بتواند دورترین سوژه‌ها را نزدیک‌تر از همیشه ببیند و عکسشان را ثبت کند.

هواوی پی 30 پرو

گامی دیگر برای فیلمبرداری با موبایل

گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو روش تازه‌ای برای فیلمبرداری و تماشای ویدیو عرضه می‌کند. فناوری Huawei Dual-View Video به طور همزمان از چند دوربین برای فیلمبرداری استفاده می‌کند. در هنگام فیلمبرداری، نمایشگر گوشی به دو قسمت تقسیم می‌شود. در این حالت، قسمت پایین نمایشگر نمای زاویه باز است و قسمت بالایی تصویری از نمای نزدیک را به نمایش می‌گذارد. این حالت که می‌تواند دو زاویه دید مختلف را ثبت کند، برای فیلمبرداری از رویدادهای بزرگ، مانند مسابقات ورزشی و کنسرت‌های موسیقی مناسب است. در این حالت کاربر می‌تواند میزان بزرگنمایی تصویر ویدیو را به راحتی تنظیم کند.

شارژ سریع، شارژ بی سیم و شارژ معکوس

گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو به یک باتری بزرگ با ظرفیت 4200 میلی‌آمپرساعت مجهز شده است. این گوشی از فناوری هواوی سوپرشارژ 40 واتی پشتیبانی می‌کند تا باتری این گوشی بتواند ظرف 30 دقیقه، 70 درصد شارژ بگیرد. ایمنی این فناوری را هم موسسه TUV Rheinland تضیمن کرده است. افزون بر این، گوشی هواوی پی 30 پرو با فناوری شارژ سریع وایرلس 15 واتی و شارژ معکوس بی سیم هم سازگاری دارد تا این گوشی بتواند برای مجموعه‌ای از دستگاه‌های منتخب که از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند نقش پاوربانک را داشته باشد.

هواوی پی 30 پرو

عکاسی در شب به قله جدیدی می‌رسد

گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو از حالت جدیدی برای فیلمبرداری با عنوان Super Night Mode بهره می‌برد. این گوشی هوشمند  که از حسگر SuperSpectrum استفاده می‌کند،‌گشودگی دهانه لنز آن f/1.6 است، دو واحد پردازش عصبی (NPU) دارد و به فناوری Huawei AIS+OIS مجهز شده، می‌تواند در شرایط کم‌نور، دید بسیار خوبی داشته باشد. همچنین با تکیه بر این فناوری‌ها کافی است در هنگام عکاسی در شرایط کم‌نور، عکستان را بین 3 تا 8 ثانیه نوردهی کنید تا به نتیجه‌ای خیره‌کننده برسید. قابلیت دید در شب در گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو این امکان را فراهم آورده که با کمتری مقدار نور، تصاویر ویدیویی ضبط کنید. ز اولترا واید، یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو و یک دوربین ربین چهارگانه شامل یک دوربین اصلی قدرتمن

مشخصات هواوی پی 30 پرو

  • تراشه: کایرین 980 هفت نانومتری
  • پردازنده: 8 هسته‌ای شامل 2 هسته 2.6 گیگاهرتزی + 2 هسته 1.92 گیگاهرتزی + 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی
  • پردازشگر گرافیکی: Mali-G76 MP10
  • ابعاد بدنه: 158 در 73.4 در 8.4 میلی‌متر
  • وزن: 192 گرم
  • استاندارد مقاومت در برابر آب و گردوغبار: IP68
  • صفحه نمایش: 6.47 اینچی OLED با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، تراکم پیکسلی 398 پیکسل در هر اینچ، نسبت اندازه نمایشگر به بدنه 88.6 درصدی، پشتیبانی از اچ دی آر 10
  • سیستم عامل: اندروید 9.0 پای
  • رابط کاربری: EMUI 9.1
  • حافظه رم: 6 یا 8 گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی داخلی: 128، 256 یا 512 گیگابایت
  • دوربین اصلی: چهارگانه 40+20+8 مگاپیکسلی به همراه دوربین ToF، لنزها لایکا، فلاش LED دوگانه، پانوراما، اچ دی آر، زوم 5 برابری اپتیکال، زوم 10 برابری هیبریدی، زوم 50 برابری دیجیتالی، فیلمبرداری 2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی، اچ دی آر
  • یو اس بی: تایپ C نسخه 3.1
  • بلوتوث: 5.0
  • باتری: لیتیوم پلیمری 4200 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی، شارژ وایرلس 15 واتی،‌ شارژ معکوس بی سیم
  • سنسور اثر انگشت: درون صفحه نمایش
  • جک 3.5 میلی‌متری هدفون: ندارد

گالری عکس های هواوی پی 30 پرو

هواوی پی 30 لایت؛ قابلیت‌های منحصربه‌فرد با قیمتی رقابتی

این گوشی هوشمند با وجود قابلیت‌های جذاب و به‌روز، با قیمتی بسیار رقابتی که نتیجه واردات این کالا با ارز سامانه نیما است به زودی به بازار عرضه می‌شود و انتظار می‌رود با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود. پیش فروش این کالا از تاریخ 30 اردیبهشت ماه در کلیه فروشگاه‌های اختصاصی هواوی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

هواوی پی 30 لایت

دوربین سه گانه هوشمند واید

هواوی پی 30 لایت به دوربین سه گانه با امکان ثبت عکس‌هایی با کیفیت 24 مگاپیکسل در قسمت پشت بدنه مجهز شده و از قابلیت‌هایی چون هوش مصنوعی و عکاسی زاویه باز یا واید بهره می‌برد. این دوربین سه گانه شامل یک دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی، یک دوربین زاویه باز 8 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق سنج است. با وجود امکان عکاسی زاویه باز در این دوربین سوژه‌های بسیاری در عکس‌های شما بدون محدودیت فضا و از فاصله به سادگی نزدیک جای خواهند گرفت. هوش مصنوعی این دوربین با امکان تشخیص 22 صحنه و اعمال تنظیمات لازم عکس‌های حرفه‌ای را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما فراهم می‌آورد.

سلفی 32 مگاپیکسلی هوشمند

دوربین سلفی هواوی پی 30 لایت سلفی‌های با کیفیت 32 مگاپیکسل برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این دوربین سلفی علاوه بر کیفیت بالا از هوش مصنوعی برای تشخیص 8 صحنه و اعلام تنظیمات خودکار روی آن‌ها برخوردار است. به علاوه امکان گرفتن سلفی در محیط‌های تاریک ازد یگر قابلیت‌های این دوربین سلفی به شمار می‌رود.

هواوی پی 30 لایت

صفحه نمایش بزرگ

هواوی برای در دسترس قرار گرفتن حداکثر فضای نمایش روی صفحه نمایش این گوشی از یک ناچ قطره‌ای روی مانیتور آن بهره گرفته است. صفحه نمایش این گوشی از اندازه 6.15 اینچ و رزولوشن 2312 در 1080 پیکسل برخوردار است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی 84.1 درصد است که نشان از بهینه بودن طراحی این گوشی برای کاربران دارد.

پردازش قدرتمند

در هواوی پی 30 لایت پردازنده هشت هسته‌ای کایرین 710 جای گرفته است. این پردازنده در کنار سیستم عامل اندروید 9 و رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 9.1 تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بهره‌گیری از GPU Turbo روی این گوشی به کاربران امکان ارتقای توانمندی‌های گرافیکی گوشی برای بازی‌های سنگین را می‌دهد.

هواوی پی 30 پرو

امنیت بالا

هواوی پی 30 لایت به یک سنسور اثر انگشت با سرعت تشخیص بالا در قسمت پشت گوشی مجهز شده است. به علاوه این گوشی از امکان تشخیص چهره کاربر برای باز کردن قفل گوشی بهره می‌برد.

مشخصات هواوی پی 30 لایت

  • تراشه: کایرین 710 دوازده نانومتری
  • پردازنده: 8 هسته‌ای شامل 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی + 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی
  • پردازشگر گرافیکی: Mali-G51 MP4
  • ابعاد بدنه: 152.9 در 72.7 در 7.4 میلی‌متر
  • وزن: 159 گرم
  • صفحه نمایش: 6.15 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2312 در 1080 پیکسل، تراکم پیکسلی 415 پیکسل در هر اینچ، نسبت اندازه نمایشگر به بدنه 84.2 درصدی
  • سیستم عامل: اندروید 9.0 پای
  • رابط کاربری:  EMUI 9.0
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی داخلی: 128 گیگابایت
  • دوربین اصلی: سه گانه 24+8+2 مگاپیکسلی، فلاش LED، پانوراما، اچ دی آر، فیلمبرداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی
  • بلوتوث: 4.2
  • یو اس بی: تایپ C نسخه 2.0
  • باتری: لیتیوم پلیمری 3340 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی
  • سنسور اثر انگشت: در قاب پشتی
  • جک 3.5 میلی‌متری هدفون: دارد

عکس های هواوی پی 30 لایت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*