تریلر سریال His Dark Materials را تماشا کنید؛ اثر مشترک HBO و BBC

سریال His Dark Materials اثر حماسی مشترک جدید شبکه‌های HBO و BBC است که در ادامه می‌توانید تیزر تریلر جدید آن را مشاهده کنید.

سریال His Dark Materials که بر اساس رمان‌های فیلیپ پولمن ساخته شده، به زودی در هشت قسمت، پخش خود را آغاز خواهد کرد. اولین تیزر سریال در ماه فوریه منتشر شده بود اما این تریلر جدید کاملا نشان می‌دهد که باید منتظر چه چیزی باشیم.

اثر بزرگ و حماسی فیلیپ پولمن از سه رمان تشکیل شده که به ترتیب، سپیده شمالی، خنجر ظریف و دوربین کهربایی نام دارند. داستان کتاب در یک دنیای موازی جریان دارد که در آنجا، انسان‌ها در کنار حیوانات سخن‌گو زندگی می‌کنند، حیواناتی که در واقع تجلی فیزیکی روح انسان هستند. اولین کتاب، داستان لیرا (Lyra) و حیوان‌ روح‌اش، پنتالیمان (Pantalaimon) را دنبال می‌کرد که در جستجوی دوست‌ گمشده‌اش راجر هستند و متوجه می‌شوند که او تنها کودکی نیست که ناپدید شده است. روایت غنی و پیچیده فیلیپ پولمن در دنیایی صورت می‌گیرد که در آن‌ جادوگران و خرس‌های باهوش زره پوش نیز حضور دارند.

سریال His Dark Materials

قسمت اول، سپیده شمالی در آمریکا با نام قطب ‌نمای طلایی شناخته می‌شود و در سال 2007 یک فیلم سینمایی بر اساس آن ساخته شد. در این فیلم بازیگرانی همچون نیکول کیدمن، دنیل کریگ، اوا گرین، ایان مک کلن، ایان مک شین و سام اولیوت به ایفای نقش می‌پرداختند و با بودجه 180 میلیون دلاری در نهایت تنها 372 میلیون دلار فروخت و نتوانست نظر منتقدان و طرفداران را جلب کند.

این تریلر جدید که توسط HBO منتشر شده، نشان می‌دهد که از این اقتباس جدید باید چه انتظاراتی داشته باشیم. همراه با جلوه‌های بصری درخشان، تمامی شخصیت‌های کلیدی سریال معرفی می‌شوند. حتی می‌توانید نیم نگاهی به شخصیت پنسربیون (Panserbjørn) داشته باشید که نسخه سینمایی سال 2007 آن را کنار گذاشت تا بتواند یک پایان خوش عرضه کند و همین حرکت باعث خشم طرفداران شد. قرار دادن این خرس زره پوش در تریلر نشان می‌دهد که این اقتباس جدید قرار نیست همانند نسخه سینمایی، از موضوعات بحث برانگیز کتاب عبور کند. متاسفانه تاریخ پخش سریال هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می‌شود که تا چند ماه آینده پخش خود را اغاز کند.

تریلر سریال His Dark Materials – نیروی اهریمنی او

تیم بازیگری سریال His Dark Materials تحسین برانگیز است. دافنه کین، بازیگر فیلم لوگان نقش اصلی را بازی می‌کند و نقش عموی او را جیمز مک آوی برعهده دارد. روث ویلسون شخصیت منفی سریال بوده و لین-منوئل میرندا دیگر چهره سرشناس این اثر مورد انتظار است. کارگردان برنده اسکار، تام هوپر که فیلم سخنرانی پادشاه را در کارنامه دارد، کارگردانی این سریال را برعهده داشته و جک تورن نویسنده آن است. در حالی که پخش فصل اول اغاز نشده، شبکه BBC ساخت فصل دوم را نیز تایید کرده است.

نسخه سینمایی نتوانست طرفداران را راضی کند و آن‌ها خواستار ساخت یک نسخه وفادارانه‌تر شدند، همین باعث شده که فشار زیادی بر روی پروژه جدید باشد. با توجه به تریلر، می‌توان گفت که BBC به موفقیت سریال ایمان داشته و شاید به همین دلیل است که پیشاپیش فصل دوم آن را تایید کرده است. با توجه به استعدادهای حاضر در پشت و جلوی دوربین و حتی رضایت فیلیپ پولمن از نسخه تلویزیونی می‌توان گفت که باید منتظر اثر برجسته‌ای باشیم. فارغ از اینکه پیام‌های کتاب تا چه اندازه در نسخه سینمایی حذف شده بود، مدت زمان محدود یک فیلم هرگز اجازه نمی‌‌داد که پیچیدگی رمان‌ها به سینما انتقال پیدا کند. این تریلر نشان می‌دهد که نه تنها اثر جدید به منبع اصلی وفادار است، بلکه تعدادی از صحنه‌های درخشان رمان را نیز به درستی بازسازی کرده.

تاریخ پخش سریال His Dark Materials به زودی اعلام می‌شود.