هواوی

هواوی توسط گوگل تحریم شد؛ تعلیق لایسنس اندروید برای گوشی های هواوی

شرکت آمریکایی گوگل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمامی فعالیت‌های خود را با شرکت چینی هواوی به حالت تعلیق در آورده است که بر اساس این خبر آپدیت‌های اندروید این شرکت برای محصولات هواوی ارائه نخواهد شد.

اخیرا شدت درگیری‌های میان آمریکا و شرکت‌های چینی افزایش پیدا کرده است که در جدیدترین اقدامات آمریکا علیه هواوی شاهد قطع همکاری گوگل با این شرکت چینی هستیم. با تحریم هواوی توسط گوگل، برای گوشی های موبایل هواوی آپدیدت‌های سیستم عامل اندروید عرضه نخواهد شد و در همین راستا دسترسی محصولات این شرکت به گوگل پلی استور و نرم افزارهای پیش فرض چون جیمیل قطع می‌شود.

این اقدام گوگل پس از دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با عدم همکاری شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های چینی انجام شده است، به بیانی دیگر شرکت گوگل بدون مجوز از دولت آمریکا قادر به فروش محصولات خود اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار به شرکت چینی هواوی نخواهد بود. گفتنی است شرکت هواوی در سال 2018 برای دریافت قطعاتی از شرکت‌های آمریکایی چون کوالکام، اینتل و Micron حدود 11 میلیارد دلار هزینه کرده است.

هواوی

هواوی برای چنین تحریم‌هایی آماده بود

شرکت Huawei به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند، در سال گذشته به فروش 200 میلیون دستگاه گوشی موبایل دست پیدا کرد و حتی در سه ماهه نخست سال 2019 نیز فروش این شرکت روند صعودی را تجربه کرده و از اپل نیز پیشی گرفت. به دلیل درگیری‌های چندین ساله میان آمریکا و چین، شرکت هواوی از مدت‌ها قبل برای چنین تحریم‌‌هایی خود را آماده کرده بود، در واقع این شرکت توسعه و طراحی پردازنده‌های اختصاصی را در دستور کار قرار داده که به عنوان رقیب جدی سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود. برخی از منابع خبری عنوان می‌کنند پرچمدار بعدی این شرکت با نام میت 30 و میت 30 پرو از سیستم عامل اختصاصی این شرکت بهره خواهد برد.