کاربران گوشی های هواوی

کاربران گوشی های هواوی همچنان به سرویس‌های گوگل دسترسی خواهند داشت

خبر تحریم هواوی توسط گوگل موجی از نگرانی‌ها را برای کاربران گوشی های هواوی به همراه داشت، اما گوگل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سرویس‌های این شرکت همچنان بر روی محصولات فعلی هواوی فعال خواهند بود.

اگر کاربران گوشی های هواوی اخیرا خبرهای های حوزه تکنولوژی را دنبال نکرده باشند، با شنیدن خبر تحریم این شرکت چینی توسط گوگل شوکه خواهند شد. به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر عدم همکاری میان شرکت‌های آمریکایی با شرکت‌های چینی، گوگل مجوز فروش تکنولوژی‌های خود را به شرکت هواوی نخواهد داشت که بر اساس آن دسترسی کاربران محصولات هواوی به آپدیت‌های سیستم عامل اندروید و سایر سیستم‌های گوگل چون گوگل پلی استور قطع خواهد شد که بدون شک چنین خبری برای کاربران محصولات این شرکت بسیار نگران‌کننده خواهد بود.

تداوم دسترسی کاربران گوشی های هواوی به سرویس‌های گوگل

گوگل نیز در اطلاعیه‌ای این اقدام خود را گامی در راستای اجرای دستورات جدید دولت آمریکا عنوان کرده است. بر اساس این اطلاعیه، سروس‌های گوگل چون گوگل پلی استور و گوگل پلی پروتکت همچنان بر روی دستگاه‌های فعلی این شرکت فعال خواهند بود، به بیانی دیگر کاربران محصولات هواوی همچنان می توانند برنامه‌هایی که از پلی استور دانلود کرده‌اند، به‌روزرسانی کنند یا برنامه‌های جدیدی که می‌خواهند را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب نمایند. همچنین مهم‌ترین برنامه‌ای گوگل چون جیمیل، گوگل مپ، جستجوگر گوگل و گوگل اسیستنت نیز همچنان بروی گوشی های هوشمند هواوی قابل دسترس کاربران خواهد بود.

کاربران گوشی های هواوی

هرچند ممکن است در آینده این دسترسی‌ها برای کاربران محصولات هواوی قطع شود، اما کاربران آپدیت‌های امنیتی را به لطف گوگل پلی پروتکت دریافت خواهند کرد که یک موضوع مهم برای حفظ امنیت گوشی های اندرویدی محسوب می‌شود. حالا سوال پیچیده‌ای مطرح می‌شود که آیا گوشی های آینده شرکت هواوی نیز همچنان همراه با گوگل پلی استور و سایر برنامه‌های پیش‌فرض گوگل عرضه خواهند شد یا خیر؟ بدون شک چنین تحریم‌هایی بر روی فروش محصولات آینده شرکت هواوی تاثیرگذار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اون قابش قهوه ای بود یا اشتباه دیدم؟؟؟؟