فروش بازی ماینکرفت (Minecraft) از مرز 176 میلیون نسخه عبور کرد

هفته خوبی برای بازی ماینکرفت و سازنده‌اش، استودیوی موجنگ در حال سپری شدن است. آن‌ها اخیرا به بهانه 10 ساله شدن این مجموعه، از بازی واقعیت افزوده Minecraft Earth رونمایی کردند اما این تنها خبر خوب برای طرفداران نیست. 

طبق اعلام رسمی مایکروسافت، بازی ماینکرفت از زمان عرضه در سال 2009 تاکنون توانسته بیش از 176 میلیون نسخه در جهان فروش داشته باشد. این میزان از فروش، شامل تمامی نسخه‌ها از جمله تلفن هوشمند می‌شود (به جز نسخه رایگان موجود در مرورگرهای اینترنت).

ماینکرفت

بازی ماینکرفت (Minecraft) حالا پرفروش‌ترین بازی تاریخ است

به فروش رساندن 176 میلیون نسخه فراتر از انتظار است و این مجموعه را به پرفروش‌ترین عنوان تاریخ بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌کند. در سال 2014 اعلام شد که 170 میلیون نسخه از بازی تتریس به فروش رفته است. در حال حاضر، آمار تازه‌ای از فروش بازی تتریس منتشر نشده و نمی‌دانیم که در 5 سال اخیر چه عملکردی داشته اما تا زمانی که به روز رسانی شود، در جایگاه دوم قرار خواهد داشت. تنها اثر دیگری که از مرز فروش 100 میلیون نسخه عبور کرده، بازی جی تی ای 5 (Grand Theft Auto V) است که تاکنون 110 میلیون نسخه به فروش رسانده است. بازی وی اسپورتس با فروش 82 میلیون نسخه، پابجی با 50 میلیون نسخه و پوکمون با فروش 47 میلیون نسخه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

آینده خوبی در انتظار این بازی و استودیوی موجنگ است. البته سازنده اصلی بازی، مارکوس پرسون (Markus Persson) ملقب به ناچ، مدتی پیش به دلیل اظهارات نژادپرستی در توئیتر از این پروژه کنار گذاشته شد و مجموعه ماینکرفت حتی به او اشاره هم نمی‌کند. با همه این حواشی و با توجه به جو منفی پیرامون پرسون، بدیهی بود که کنار رفتن او از این پروژه، کاملا به سود موجنگ و مایکروسافت تمام شود. مایکروسافت این استودیو را در سلا 2014 با قیمت 2.5 میلیارد دلار خریداری کرده بود.

بازی ماینکرفت هم‌اکنون برای تمامی پلتفرم‌ها در دسترس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ۱۷۶ میلیون نسخه واقعا داریم به کجا میریم

  2. ناموسا کسی این بازی رو هم میخره

  3. من خیلی اهل بازی نیست ولی شنیدم که خیلی باحاله