کهکشان غیر عادی

تلسکوپ فضایی هابل تصویری از یک کهکشان غیر عادی را به ثبت رساند

ناسا تصویری از یک کهکشان غیر عادی را منتشر کرد که این تصویر توسط تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسیده است. ناسا علت غیرعادی بودن این کهکشان را وجود نیروی کشش گرانشی کهکشان نزدیک به آن اعلام کرد.

ناسا تصویری از یک کهکشان غیر عادی مارپیچی به نام (NGC 4485) منتشر کرد که در گذشته به کهکشان راه شیری شباهت زیادی داشته است، اما در حال حاضر به دلیل کشش گرانشی کهکشان (NGC 4490) که در کنار آن قرار دارد به شکل مجموعه‌ای از ستاره و غبار کیهانی درآمده است و به آن لقب یک کهکشان غیر عادی تعلق گرفت. این تصویر توسط تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسیده است. مسئولان آژانس فضایی اروپا در ارتباط با این تصویر عنوان کردند در این تصاویر کهکشان NGC 4490 نقاط روشن را به سمت خود می‌کشد.

کهکشان غیر عادی

جزئیات کهکشان غیر عادی

این تصویر به وضوع نشان می‌دهد که دو کهکشان در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند که باعث برخورد شده و گاز بسیاری در بین این دو کهکشان به وجود آمده است. برخورد این دو کهکشان و نیروی گرانشی که در میان آن‌ها وجود دارد شکل‌های موج‌داری از گازها را با تراکم بالا ایجاد کرده است. در سمت راست تصویر نیز شاهد ایجاد ستاره‌های متعدد، افزایش ستاره‌های آبی جوان و ایجاد سحابی صورتی رنگ هستیم. این کهکشان به خوبی فعالیت کیهانی را نشان می‌دهد که چنین اتفاق‌های مشابه‌ای در میلیاردها سال قبل در زمانی که این جهان کوچک‌تر و کهکشان‌ها نیز به یکدیگر نزدیک بوده‌اند، رخ داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. اینا از کجا میفهمم که غیر عادی ؟؟؟

  2. درود بر سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا!!
    🙂