سرویس های ابری

سرویس های ابری در ایران

استفاده از نرم افزارهای سرویس های ابری می‌تواند تمامی دغدغه‌های شما برای حفاظت اطلاعات را برطرف کند. سرویس های ابری در ایران و مزایای استفاده از آن را از دست ندهید.

ساعت‌­ها بر روی پروژه مهمی کار کرده‌­اید و فایل­‌ها را روی فلش خود ذخیره کردید، حال قصد ارائه کار خود را دارید اما نمی‌­توانید فلشتان را پیدا کنید. شاید هم از سفرتان صد­ها عکس زیبا گرفتید و آن‌­ها را در هارد ذخیره کردید، وقتی قصد استفاده از آن­ها را دارید، می­‌بینید که تمام اطلاعات هاردتان پاک شده، به دنبال راه­‌های باز گرداندن اطلاعاتتان هستید، اما هیچ­کدام مشکلتان را حل نمی‌­کند. یا اینکه در سفر هستید و می­‌خواهید از عکس یا مطلبی در لپ تاپتان که در خانه گذاشتید، استفاده کنید و یا ده­‌ها مورد مشابه. بدون تردید برای شما هم حداقل یکبار حادثه مشابه پیش آمده است، ولی جالب اینجاست که در اکثر کشورهای مدرن و صنعتی به این موارد، به چشم مشکلات نوستالژی نگاه م‌ی­کنند و دغدغه آن را ندارند .در این کشورها ترجیح اکثریت مردم بر ذخیره اطلاعات در سرویس‌های ابری است .همچنین امکان استفاده از نرافزارهای مختلف، مانند سایت ساز آنلاین که از سرویس ابری بهره می­‌برند، امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار داده است. سرویس های ابری در ایران نیز به تازگی جایگاه خود را پیدا کرده است.

خدمات و نرم افزار­های سرویس ابری امروزه از پرطرفدارترین و کاربردی­ترین سرویس‌ها به‌شمار می‌­آیند. حال باهم نگاهی به مفهوم رایانش ابری (cloud-base) می­‌اندازیم. ابرها در حقیقت همان اینترنت و فضای مجازی هستند که ما سال‌هاست از آن استفاده می‌­کنیم. عکس یا مطلب ذخیره می­کنیم با علم به اینکه می‌­توانیم هر زمان به آنها دسترسی داشته باشیم به عبارت ساده‌­تر، ابرها (محاسبات ابری) به شما در ذخیره سازی، تجزیه تحلیل و استفاده از نرم افزارها کمک می­‌کنند تا بتوانید به آن­ها سریعتر، کم­‌هزینه‌­تر و با انعطاف­‌پذیری بالاتری دسترسی داشته و آن­ها را انتقال دهید. با استفاده از ابرها و با پرداخت مبلغ ماهیانه ناچیزی (در مقایسه با هزینه هارد­ها و…) به کاهش هزینه‌­های عملیاتی خود کمک کرده و زیرساخت­‌های خود را به طور موثرتری اجرا می­‌کنید که طبیعتا به همان اندازه کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به سمت بهتر شدن سوق می­‌دهد.

مهمترین مزایای سرویس های

سرعت بیشتر در انتقال اطلاعات

اکثر خدمات محاسبات ابری بر پایه ارائه خدمات به کمک خود شخص و براساس تقاضا هستند؛ بنابراین حتی می­توان به حجم وسیعی از منابع محاسباتی در طی چند دقیقه دسترسی پیدا کرد. به طور معمول، تنها با چند کلیک ماوس می‌­توانید به انعطاف­‌پذیری بالا و کاهش فشار برنامه ریزی در کسب و کارتان برسید.

هزینه کمتر در مقیاس کلی

کاهش هزینه خرید سخت افزار و نرم افزار، کاهش هزینه پردازش و برق مصرفی برای خنک کردن و قدرتمند کردن سیستم، کاهش هزینه پرداختی به کارشناسان IT، برای مدیریت زیرساخت‌­ها و محافظت اطلاعات و ده‌­ها هزینه متفرقه دیگر در راستای نگهداری و بازیابی اطلاعات از مزایای استفاده از سرویس های ابری است.

امنیت بالای اطلاعات

اکثر ارائه ­دهندگان سرویس های ابری از فن­اوری‌­ها و کنترل­های ویژه­ای برای امنیت داده‌­ها و برنامه­‌های خود استفاده می­‌کنند که می­‌تواند از اطلاعات شما به بهترین نحو محافظت کنند.

کارایی حرفه­ای

ارائه‌دهندگان سرویس های ابری می­توانند بهترین و کاربردی­ترین خدمات در راستای استفاده از اطلاعاتتان را در اختیار شما قرار دهند.

امکان بازیابی اطلاعات در صورت حذف

در سیستم‌­های ابری برخلاف استفاده از هارد دیسک‌­ها، شما مشکلی بابت برگرداندن اطلاعات از دست ­رفته و یا حتی اطلاعاتی که آن­ها را پاک کردید، نخواهید داشت؛ زیرا این نرم افزارها در هر زمانی که بخواهید اطلاعاتتان را به شما برمی‌­گردانند.

سرویس های ابری

انواع سرویس های رایانش ابری

(Infrastructure as AService (IAAS

این سرویس (زیرساخت ابری به ­عنوان سرویس)در حقیقت ارائه­ دهنده بسته‌­های کامل زیرساخت­های اینترنت، مانند نتورک (network)، سرور (server) و ارائه فضای ذخیره‌­سازی از طریق اینترنت است.

(Platform asAService (PAAS

این سرویس (بستر ابری به ­عنوان سرویس) به کاربران خود اجازه می­‌دهد که درون محیطی که فراهم‌کننده سرویس برای آن­ها در نظر گرفته است،  برنامه‌­های کاربردی خود را بسازند و امکان اجرای آن­ها را داشته باشند. در حقیقت این سرویس وظیفه نگه­داری از زیرساخت­‌هایی مانند سیستم عامل را از دوش شما بر می­دارد.

(Software as AService (SAAS

این سرویس (نرم افزار ابری به­ عنوان سرویس) همانگونه که از اسمش پیداست، ارائه‌دهنده نرم افزار در فضای ابری است که البته شما باید برای استفاده از آن هزینه ماهیانه پرداخت کنید .شما می‌توانید با یک مرورگر اینترنت به سادگی به نرم افزار مورد نظر و تمامی اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید.

همانطور که می­‌بینید استفاده ازنرم افزار­های سرویس ابری به عنوان جایگزین روش­‌های قدیمی می‌­تواند نخستین گام در ارتقا کسب و کارتان باشد. سرویس های ابری در ایران نیز ارائه می­‌شوند و شما می­‌توانید دغدغه­‌های خود را با انتخاب یک سرویس مطمئن برطرف کنید. برای نمونه یکی از کسب و کارهایی که مبتنی بر فضای ابری فعال است و در حال حاضر به ارائه خدمات ابری در ایران می‌پردازد، رایو می‌باشد.

رایو، یک سایت ساز آنلاین ایرانی است که اجازه ساخت سایت کاملا رایگان را برای شما فراهم کرد‌ه­است. شما می­توانید ساخت سایت خود را شروع کنید و دو ماه به صورت کاملا رایگان از تمام مزایای سایت ساز استفاده کنید؛ همچنین هدیه رایو به شما یک دامنه .ir و دسترسی نا­محدود به فضای هاست است. امکان استفاده از سایت ساز آنلاین رایو در فضای ابری میسر است.

در نتیجه، شما می­توانید سایت خود را با رایو در فضای ابری به سادگی بسازید و دغدغه از بین رفتن اطلاعات را از خود بگیرید. سایتساز رایو با نگهداری از اطلاعات به صورت امن و محافظت شده و کاملا خصوصی، بهترین و کاربردی­ترین سرویس های  ابری در ایران را به مشتریان خود ارائه می­‌دهد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. رادیو به چ دردمون میخوره اخه

  2. باید چیکار کنیم دقیق پول بدیم ؟؟

  3. اینا خوشدون کاشف هستن