هواوی آنر 20 لایت

نگاه نزدیک به هواوی آنر 20 لایت – Huawei Honor 20 Lite

هواوی آنر 20 لایت (Huawei Honor 20 Lite) سومین عضو از خانواده محصولات هواوی آنر 20 محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی، قابلیت‌ها و سبک طراحی این گوشی اقتصادی خواهیم پرداخت.

هواوی آنر 20 و هواوی آنر 20 پرو مجهز به دوربین‌ چهارگانه رونمایی شدند. آن‌ها را می‌توان مدل‌های اقتصادی پرچمداران اخیر سری Mate و P دانست، به طوری که تنها دارای 600 یورو و 500 یورو قیمت هستند. این در حالی است که هر دو، پرچمدارانی قدرت گرفته از تراشه کایرین 980 بوده و به دوربین چهارگانه مجهز شده‌اند. اگر تصور می‌کنید همچنان قیمت‌ آن‌ها بالا است، محصول اقتصادی دیگری نیز در همین خانواده وجود دارد؛ هواوی آنر 20 لایت را می‌توان جانشینی برای هواوی پی 30 لایت دانست.

جالب است بدانید این گوشی نزدیک به یک ماه پیش در کشور روسیه عرضه شد، اما تا امروز اطلاعات درستی از آن در دسترس نبود و عکس‌ها و ویدیوهای نگاه نزدیک زیادی از گوشی وجود نداشت. اکنون امکان خرید هواوی آنر 20 لایت برای کاربران دیگر کشورهای دنیا نیز میسر شده است.

همانند دیگر گوشی های برند Honor مدل لایت هواوی آنر 20 نیز زیبا و جوان‌پسند بوده و در چند گزینه رنگ گردینت عرضه شده است. آبی فانتوم، قرمز فانتوم و مشکی مجیک نایت گزینه‌های رنگ این گوشی به شمار می‌روند. هواوی آنر 20 لایت یک گوشی اقتصادی است، به همین دلیل نمی‌توان انتظار موادی درجه یک در بدنه آن داشت. گوشی تماما از پلاستیک ساخته شده است. این یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که سازنده به منظور کاهش قیمت محصول در آن اعمال کرده است.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 20 لایت

هواوی آنر 20 لایت

با وجود پلاستیکی بودن بدنه، در دست گرفتن آن حس بدی به کاربر منتقل نخواهد کرد. اسکنر اثر انگشت روی پنل پشتی پلاستیکی قرار داشته و رساندن انگشت به آن کار دشواری نخواهد بود. در اولین نگاه نزدیک به هواوی آنر 20 لایت اسکنر اثر انگشت آن عملکرد بسیار سریع و دقیقی داشت.

در دو مدل پرچمدار این خانواده، دوربین سلفی در قالب یک حفره روی گوشه بالا و سمت چپ نمایشگر سوار شده بود،‌ اما در مدل Lite این سبک طراحی جای خود را به بریدگی بالای نمایشگر داد. ناچ این گوشی شبیه به قطره آب بوده و ابعاد بسیار کمی دارد، به همین دلیل حس مزاحمتی که بریدگی بالای نمایشگر اغلب گوشی‌ها برای کاربر ایجاد می‌کنند را نخواهد داشت.

هواوی آنر 20 لایت

هر سه گوشی خانواده آنر 20 ابعاد یکسانی دارند. اندازه 6.26 اینچی نمایشگر دو گوشی هواوی آنر 20 و آنر 20 پرو در مدل لایت به 6.21 اینچی رسیده است. این پنل از نوع IPS LCD بوده و به رزولوشن فول اچ دی پلاس با نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 مجهز شده است. از این نظر نیز تفاوتی بین صفحه نمایش سه عضو خانواده وجود ندارد. به جز محوشدگی جزئی که حین اسکرول کردن محتوا داخل نمایشگر مشاهده خواهید کرد، ایراد دیگری نمی‌توان از آن گرفت.

هواوی آنر 20 لایت از تراشه کایرین 710 قدرت می‌گیرد. پردازشگر گرافیکی این چیپست Mali-G51 MP4 است. در کنار تراشه یاد شده، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی وجود دارد.

دوربین یکی دیگر از بخش‌هایی است که در هواوی آنر 20 لایت به منظور کاهش هزینه‌ها در مقایسه با دو مدل پرچمدار، تقلیل پیدا کرده است. رزولوشن سنسور اصلی دوربین سه گانه آن 24 مگاپیکسل بوده و از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. سنسور ثانویه از نوع اولترا واید بوده و رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم آن به ترتیب 8 مگاپیکسل و f/2.2 است. سومین عنصر، یک سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی ساده است که به گرفتن تصاویر پرتره در حد معمولی کمک می‌کند. با این حال، رزولوشن سنسور دوربین سلفی آنر 20 لایت در مقایسه با دو مدل پرچمدار تفاوتی نداشته و همچنان 32 مگاپیکسلی است.

کل سخت افزار گوشی از یک باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرند. بر خلاف آنر 20 به همراه مدل پرو، در مدل لایت از سیستم شارژ سریع پشتیبانی نمی‌شود. به همین دلیل برای شارژ مجدد باتری به همان سیستم شارژ عادی 10 واتی تکیه خواهید کرد.

سیستم عامل هواوی آنر 20 لایت به صورت پیش‌فرض اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری اختصاصی EMUI 9 است. با توجه به معلق شدن مجوز هواوی برای استفاده از اندروید، انتظار نداریم تا زمان معرفی پلتفرم موبایل اختصاصی هواوی، آپدیت نرم افزاری دیگری برای این گوشی منتشر شود. هر چند با هدف فراهم شدن امکان توسعه به‌روزرسانی‌های نرم افزاری برای محصولات کنونی برای مدت زمانی کوتاه، اعمال تحریم های هواوی برای 90 روز به تعویق افتاد. برای خرید Huawei Honor 20 Lite باید 300 یورو پرداخت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. دیگه خرید گوشی چینی بدرد نمیخوره چون تحریم نرم افزار و سخت افزاری شدن

  2. این بردن فوق العاده عالی کی بود می خواست تحریم کنه