سیستم عامل موبایل هواوی

سیستم عامل موبایل هواوی با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی پاییز عرضه می‌شود

گوگل امکان استفاده از سیستم عامل‌های پلتفرم اندروید را از هواوی سلب کرد. توسعه سیستم عامل موبایل هواوی یکی از راه‌‌های پیش روی این شرکت به منظور باقی ماندن در بازار گوشی های هوشمند است. پلتفرم این سیستم عامل indeoenOS نام خواهد داشت.

هواوی با تحریم‌های شدید ایالات متحده آمریکا رو به رو شد که یکی از ترکش‌های جنگ تجاری این کشور با چین محسوب می‌شود! بعد از قطع همکاری کوالکام، اینتل، آرم و دیگر شرکت‌ها با هواوی به دستور ترامپ، ضربه دیگری به این شرکت وارد شد؛ هواوی توسط گوگل تحریم شد و لایسنس اندروید برای گوشی های این شرکت به تعلیق در آمد. البته اعمال تحریم های هواوی برای 90 روز به تعویق افتاد، اما طی سه ماه آتی امکان ارائه گوشی هوشمند اندرویدی جدید توسط بزرگترین گوشی‌ساز چینی وجود ندارد و این فرصت 90 روزه تنها با هدف فراهم کردن ارائه آپدیت برای محصولات کنونی شرکت داده شده است.

سیستم عامل موبایل هواوی indeoenOS  در راه است

موسس هواوی در گفتگو با یک رسانه چینی اعلام کرد دیر یا زود، درگیری با ایالات متحده آمریکا رخ خواهد داد. دلیل این امر سد راه شده آمریکا در مقابل پیشرفت هواوی است. این شرکت هم‌اکنون بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی محسوب شده و در چشم‌انداز خود، گرفتن بخش بیشتری از بازار ابزارآلات مخابراتی را می‌دید، اما این رویا ظاهرا رو به نابودی است. با وجود در اختیار داشتن های سیلیکون، هواوی از تراشه‌های این شرکت تنها در گوشی های هوشمندش استفاده می‌کند و به منظور تامین تراشه‌های مورد نیاز تجهیزات مخابراتی و لپ تاپ‌های خود به ترتیب متکی به کوالکام و اینتل است.

هواوی

هواوی از طرفی بعد از کنار زدن شرکت آمریکایی اپل، خود را برای در اختیار گرفتن جایگاه پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا با کنار زدن سامسونگ آماده می‌کرد، اما با قطع همکاری کوالکام، تامین‌کننده بخش قابل توجهی از تراشه‌های موبایل شرکت، و همچنین خودداری گوگل از صدور مجوز استفاده از اندروید، به نظر باید با این رویا نیز خداحافظی کند.

برخی تصور می‌کردند هواوی در پی قطع همکاری گوگل به AOSP (پروژه متن باز اندروید) روی خواهد آورد، اما این شرکت راهکار دیگری دارد. بر اساس گفته‌های ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر عامل بخش کسب و کار مشتریان شرکت، سیستم عامل موبایل هواوی در راه است. این پلتفرم indeoenOS نام داشته و انتظار می‌رود پاییز امسال عرضه شود. سیستم عامل‌های پلتفرم نرم افزاری جدید هواوی در گوشی های هوشمند، تبلت‌ها، کامپیوترهای شخصی، تلویزیون‌ها، اتومبیل‌ها و دیگر گجت‌های پوشیدنی به کار خواهند رفت.

هواوی

نکته بسیار مهم درباره سیستم عامل موبایل هواوی این است که اپلیکیشن‌های اندرویدی روی آن قابل اجرا خواهند بود. این نرم افزارها حتی برای افزایش عملکرد دستگاه منطبق با سیستم عامل اختصاصی شرکت، مجددا کامپایل خواهند شد. این همان کاری است که کروم او اس انجام می‌دهد. سامسونگ در زمان تلاش برای توسعه پلتفرم موبایل نه چندان موفق تایزن نیز از راهکار مشابهی استفاده کرد. البته سامسونگ در پی جایگزین کردن پلتفرم خود با اندروید نبود، اما هواوی بالاجبار، چنین تصمیمی گرفته است.

گفته می‌شود سیستم عامل موبایل هواوی در همکاری با گوگل توسعه پیدا خواهد کرد! هرچه باشد، دولت ایالات متحده آمریکا، گوگل را مجبور به جلوگیری از ارائه لایسنس اندروید برای گوشی های هواوی کرد، اما احتمالا گوگل از ته دل راضی به این کار نبوده است.

پیشتر و در زمان رخ دادن یک انفجار در میزان فروش گوشی های هوشمند هواوی، صحبت‌هایی درباره امکان متولد شدن پلتفرم نرم افزاری منحصربه‌فرد این شرکت شنیده شد. اکنون تحریم‌های سرسخت آمریکا علیه این شرکت، هواوی را به دستیابی به چنین هدفی آن هم در یک بازه زمانی کوتاه مجبور کرده است. با تحریم‌های آمریکا، تجارت هواوی شدیدا در معرض خطر قرار دارد و پیش‌بینی شده طی یک بازه زمانی شاید کمی طولانی، این شرکت جایگاهش در بازار تجهیزات مخابراتی و گوشی های هوشمند را از دست بدهد. با این حال، هواوی در پی تحریم سفت و سخت آمریکا نامه‌ای به مشتریانش در سراسر دنیا فرستاد و نشان داد برنامه‌هایی برای خنثی کردن تاثیرات ناشی از تحریم‌ها در سر دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. زور نزن هاوایی دزد 🤪

  2. تا وسط پایزز کی هست کی ینست

  3. حالا حالا ها هستیم با هواوی دمش گرم

  4. سرعت عمل رو عشق است

  5. کافیه دوسال دیگه صبر کنه تا ترامپ عوض شه

  6. این لامصب پول پشتشه اینجوری نابود نمیشه