تجارت موبایل سونی

تجارت موبایل سونی در بسیاری از نقاط دنیا به آخر خط رسیده است

در حالی که تجارت موبایل سونی به سراشیبی سقوط افتاده است، کمپانی ژاپنی در حرکتی استراتژیک برای زنده نگه داشتن این کسب و کار، قصد تمرکز روی بازارهای خاص و خروج از مناطق بسیاری؛ از جمله قاره آمریکا، آفریقا، خاورمیانه و استرالیا را دارد.

دورانی را می‌توان به یاد آورد که تجارت موبایل سونی پررونق بود؛ اما وجود رقبایی چون سامسونگ و اپل در بازار گوشی های رده بالا، اشباع شدن بازار دستگاه‌های میان رده، نبود نوآوری در محصولات کمپانی و انطباق ناپذیری با شرایط روز این صنعت، سبب شد که سهم بازار سونی در سال 2018 به زیر 1 درصد تنزل پیدا کند.

اخیرا سونی با ادغام بخش موبایل اکسپریا در خطوط تولید دوربین، تلویزیون و سیستم‌های صوتی خود؛ شاخه جدیدی را با نام «تجهیزات و محصولات الکترونیکی» پدید آورد. هدف کمپانی این است که از جایگاه رفیع خود در سایر بخش‌ها، برای بالا کشیدن گوشی های هوشمندش استفاده کند و به گفته‌ی سونی، اکسپریا 1 جلوه‌ای از این رویکرد است.

سونی موبایل

حالا هم کمپانی ژاپنی در تدبیری تازه، از طرحی برای کاهش 50 درصدی هزینه‌های عملیاتی خبر داده است؛ آن هم با خروج از بازارهای پرشمار و تمرکز روی بازارهای کمتر و مشتری محور!

در واقع از این پس تجارت موبایل سونی روی ژاپن، اروپا، تایوان و هنگ کنگ متمرکز خواهد بود و این کمپانی از بازارهای هند، استرالیا، کانادا، آمریکای جنوبی، مکزیک، آفریقا و خاورمیانه خارج خواهد شد. کمااینکه گزارش‌‎هایی از توقف بی‌سروصدای فعالیت سونی در برخی از این مناطق هم منتشر شده است.

با این تغییر رویکرد، سران کمپانی ژاپنی امیدوارند که تجارت گوشی های هوشمند خود را از سال مالی 2020، به سوددهی برسانند.