تجهیزات مخابراتی هواوی

اروپا نیز خرید تجهیزات مخابراتی هواوی را منع خواهد کرد

خبرهای بد بیشتری برای هواوی در راه است. بر اساس اخبار جدید، احتمال دارد اتحادیه اروپا نیز قوانینی به منظور جلوگیری از واردات تجهیزات مخابراتی هواوی برای توسعه تکنولوژی 5G وضع کند.

هواوی در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد. با تحریم‌های آمریکا، تجارت هواوی شدیدا در معرض خطر قرار دارد و این شرکت در آینده‌ای نه چندان دور، جایگاه خود به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی و دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیا را از دست خواهد داد. اولین مشت بعد از قطع همکاری کوالکام، اینتل، آرم و دیگر شرکت‌ها با هواوی به دستور ترامپ به این شرکت زده شد. مشت دیگر را گوگل روانه این شرکت کرد؛ هواوی توسط گوگل تحریم شد و در ادامه، لایسنس اندروید برای گوشی های هواوی به حالت تعلیق در آمد! اکنون ایالات متحده آمریکا مدعی شده اتحادیه اروپا نیز به تهدید‌های تجهیزات مخابراتی هواوی پی برده و در پی انجام اقداماتی است.

تحریم‌های همه جانبه علیه تجهیزات مخابراتی هواوی

قرار نیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا هواوی را تحریم کنند، اما از خرید تجهیزات مخابراتی آن به منظور راه‌اندازی نسل بعدی شبکه موبایل خودداری خواهند کرد. این خبر نه تنها برای هواوی، بلکه برای دنیای فناوری نیز بسیار نارا‌حت‌کننده است. نسل پنجم شبکه موبایل بعد از چندین سال تحقیق و توسعه در محیط‌های آزمایشگاهی، سرانجام به دنیای واقعی راه پیدا کرد و اکنون با سرعتی آرام، در حال توسعه بیشتر است. در صورت عدم امکان استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی ترمز توسعه 5G کشیده خواهد شد. البته این موضوع برای دولت آقای دونالد ترامپ یک پیروزی محسوب می‌شود، چرا که همواره در پی هشدار به دیگر کشورها درباره تهدیدهای استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی برای راه‌اندازی شبکه موبایل 5G بوده است.

هنوز نامی از کشورهای اروپایی متوقف‌کننده واردات تجهیزات مخابراتی این شرکت چینی برده نشده است، به همین دلیل بعید نیست خبر یاد شده تنها یک جنگ رسانه‌ای دیگر علیه هواوی باشد.

تجهیزات مخابراتی هواوی

اگرچه ممکن است هواوی صدها استراتژی برای خنثی کردن تاثیرات ناشی از تحریم‌های سرسخت ایالات متحده آمریکا در سر داشته باشد، اما باید دید در صورت ممانعت از خریداری تجهیزات مخابراتی آن توسط دولت‌های کشورهای اروپایی، چطور هر دو مشکل را همراه یکدیگر هضم خواهد کرد!

اعمال تحریم های هواوی برای 90 روز به تعویق افتاد تا این شرکت فرصتی برای اتخاذ استراتژی‌های مقابله‌ای صحیح داشته باشد! طی این مدت، خرید تراشه‌های جدید از کوالکام و اینتل تنها برای پشتیبانی از شبکه‌های کنونی هواوی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین این شرکت دیگر حق تولید گوشی اندرویدی جدید ندارد و طی 3 ماه آتی فقط قادر به توسعه آپدیت نرم افزاری برای گوشی های هوشمند کنونی خود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نابودى این شرکت بنجل ساز چینى نزدیک است!!
    خخخخخخخخخخخخ
    😀
    😛