قتل

با 15 کشور جهان که بیشترین میزان قتل و آدمکشی را دارند آشنا شوید

بسیاری از کشورها با وجود شرایط آب‌وهوایی و گردشگری مطلوب، وضعیت امنیتی خطرناکی برای جان افراد دارند که باید پیش از سفر باید از آن مطلع باشید. در این مطلب با کشورهایی که دارای بیشترین میزان قتل و آدمکشی هستند، آشنا می‌شوید.

سطح امنیت کشورهای مختلف برای افراد خارجی که به این نقاط سفر می‌کنند، متفاوت است. برخی از کشورها برای افراد خارجی بسیار امن هستند، در حالی که در برخی دیگر از کشورها ممکن است جان شما در معرض خطر مرگ باشد! در این فهرست که از کشورهایی با بیشترین میزان قتل و مرگ تهیه شده است، ممکن است نام کشورهایی را ببینید که از دیدن نامشان حیرت کنید. در این مطلب با 15 کشور جهان که بیشترین میزان قتل و مرگ را دارند، آشنا می‌شوید.

معرفی 15 کشور با بیشترین میزان قتل

همه‌ی ما پیش از سفر موارد مختلفی از جمله جنبه‌های گردشگری و آب‌وهوایی منطقه‌ای که می‌خواهیم به آن سفر کنیم را بررسی می‌کنیم. اما یکی دیگر از مهم‌ترین چیزهایی که باید پیش از سفر بررسی کنیم، وضعیت امنیتی آن منطقه است. بنابراین اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، لازم است پیش از سفر با کشورهایی که بیشترین میزان قتل و مرگ را دارند، آشنا شوید. اگر تصمیم دارید به یکی از این کشورها سفر کنید، لازم است که برای تضمین امنیتتان، تمام نکات احتیاطی را رعایت کنید.

1. السالوادور

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

السالوادور به عنوان کوچکترین و پرتراکم‌ترین کشور در آمریکای مرکزی شناخته شده و پایتخت آن سان سالوادور است. السالوادور با 108.64 قتل به ازای هر 100.000 نفر، بیشترین میزان قتل و آدمکشی را در بین کشورهای جهان دارد. علت بخش بزرگی از این قتل‌ها، خشونت‌های گانگستری است. این مشکل بزرگ از سال 1992 میلادی، درست از زمان پایان یافتن جنگ داخلی در السالوادور وجود داشته است و همچنان نیز ادامه دارد.

کشور السالوادور در جنوب آمریکای مرکزی واقع است و به دریا نیز راه دارد. جمعیت این کشور بیشتر از تبار مستیزو (دو رگه سرخ‌پوست و اسپانیایی) هستند. بیشتر آن‌ها مسیحی بوده و نیمی از آن‌ها نیز از پیروان شاخه کاتولیک رومی هستند. زبان اصلی این کشور اسپانیایی و واحد پول آن نیز دلار امریکا است که البته تا سال 2001 واحد پول این کشور کولون السالوادور بود.

2. هندوراس

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

کشور هندوراس بین السالواور و نیکاراگوئه، در آمریکای مرکزی قرار دارد. هندوراس با سرانه 63.75 قتل به‌ازای هر 100.000 نفر، دومین کشور با بیشترین میزان قتل و آدمکشی در جهان به شمار می‌رود.

این کشور در شمال آمریکای مرکزی واقع شده و پایتخت آن تگوسیگالپا است. 90 درصد مردم هندوراس از تبار مستیزو هستند. واحد پول این کشور لمپیرا و زبان رسمی آن اسپانیایی است. هندوراس به خاطر مواد معدنی، میوه‌های گرمسیری و البته به تازگی نیز به‌ دلیل صادرات پوشاک به بازارهای جهانی شهرت دارد.

3. ونزوئلا

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

ونزوئلا کشوری در شمال آمریکای مرکزی است. اگر اهل تماشای اخبار و خواندن روزنامه باشید، حتما متوجه بحران موجود در ونزوئلا شده‌اید. ونزوئلا به قدری فقیر است که پول آن هیچ ارزشی ندارد. نرخ قتل و آدمکشی در این کشور 57.71 است که با این میزان قتل و آدمکشی، سومین رتبه را دارد. به نظر می‌رسد که کاراکاس، پایتخت این کشور، خطرناک‌ترین شهر در جهان است.

4. جامائیکا

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

کشور جامائیکا جزیره‌ای در دریای کارائیب و پایتخت آن کینگستون است. جامائیکا سومین کشور پرجمعیت انگلیسی زبان در قاره آمریکا است. این کشور با سرانه 43.21 نفر به ازای هر 100.000 نفر چهارمین کشور جهان است که بیشترین میزان قتل و آدمکشی را دارد. نرخ قتل در جامائیکا سال‌ها ثابت مانده و تغییری نکرده است. البته نرخ آدمکشی این کشور در گذشته برابر 58 نفر به ازای هر 100.000 نفر بوده است. حتی با این کاهش چشم‌گیری که این کشور در میزان قتل داشته، همچنان به اندازه‌ای نرخ آدمکشی در جامائیکا بالاست که آن را در میان اولین‌های فهرست قرار داده است.

5. لسوتو

قتل

لسوتو کشور کوچکی است که در جنوب آفریقا قرار دارد و با نرخ قتل 38 نفر به ازای هر 100.000 نفر، در میان کشورهای دارای بیشترین میزان قتل و آدمکشی قرار دارد و عنوان پنجم را از آن خود کرده است. در کشور لسوتو، بیشترین خطر در مناطق شهری مردم را تهدید می‌کنند و البته توریست‌ها و گردشگران قربانیان اصلی این خطرات و تهدیدها هستند.

6. بلیز

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

کشور بلیز یکی از مقاصد محبوب تعطیلات است، اما نرخ قتل در این کشور بالا است. نرخ قتل در بلیز برابر 34.4 نفر به ازای هر 100.000 نفر است. به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدها در بلیز، می‌توان به خشونت‌های گنگستری و یورش‌های داخلی این کشور اشاره کرد.

7. آفریقای جنوبی

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

در آفریقای جنوبی با توجه به شرایط محروم و مرگ جمعیت به دلیل گرسنگی، نرخ مرگ و قتل برابر 34.21 به ازای هر 100.000 نفر است. بر اساس گزارش‌ها، شهروندان ایالات متحده آمریکا قربانیان سرقت و قتل در این کشور بوده‌اند.

8. سنت کیتس و نویس

قتل

سنت کیتس و نویس کوچکترین کشور آمریکایی است. اما با وجود کوچک بودن، در فهرست کشورهای دارای بیشترین میزان قتل و آدمکشی قرار گرفته است. سرانه قتل در سنت کیتس و نویس برابر 33.55 به ازای هر 100.000 نفر است.

9. گواتمالا

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

گواتمالا کشوری در آمریکای مرکزی و پایتخت آن گواتمالاسیتی است. این کشور از شمال و غرب با مکزیک، از جنوب غرب با اقیانوس آرام، از شمال شرق با کشور بلیز و از شرق با دریای کارائیب و هنوراس و از جنوب شرق هم با السالوادور احاطه شده است. گواتمالا با نرخ قتل 31.21 نفر به ازای هر 100.000 نفر، نهمین کشور خطرناک در جهان است. فعالیت‌های زیاد گنگستری، قاچاق مواد مخدر و خشونت با اسلحه از جمله دلایل نرخ بالای قتل و آدمکشی در این کشور هستند.

10. ترینیداد و توباگو

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری است که از دو جزیره در دریای کارائیب، در شمال آمریکای جنوبی، تشکیل شده و پایتخت آن پرت آو اسپاین است. این کشور پر از جرائمی است که گریبان‌گیر توریست‌ها نیز شده است. به گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، اکیدا توصیه می‌شود که همیشه با گروه به مناطق مختلف این کشور بروید و از گروه جدا نشوید. ترینیداد و توباگو با نرخ متوسط قتل 30.88 نفر به ازای هر 100.000 نفر، از خطرناک‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. بیشتر جرائم از جمله قتل، در نواحی متروکه و خلوت ترینیداد و توباگو اتفاق می‌افتد.

11. باهاما

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

کشور باهاما یکی از مناطقی است که همواره پذیرای خانواده‌ها و عاشقان تعطیلات بهاری است. این کشور انگلیسی زبان شامل بیش از 3 هزار جزیره کوچک و بزرگ در اقیانوس اطلس در شرق فلوریدا آمریکا و در شمال کوبا است. اما باهاما در سال 2017 در میان کشورهای با بالاترین نرخ قتل و آدمکشی در رتبه دوازدهم قرار گرفت. این کشور متوسط نرخ قتل و آدمکشی 29.81 نفر به ازای هر 100.000 نفر را دارد.

12. برزیل

قتل

در کشور برزیل مناطق زیبا و امن بسیاری وجود دارند؛ اما قسمت‌های خاصی از این کشور، مانند سائوپائولو، شاهد جرائم بسیاری از جمله قتل و آدمکشی است. متوسط میزان قتل در این کشور 26.74 است. در طی سه سال گذشته میزان جرائم در برزیل افزایش داشته است.

13. کلمبیا

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

در کلمبیا میزان قتل و آدمکشی در طی 30 سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است. اما این میزان همچنان قابل توجه است. قسمت‌هایی از کلمبیا هنوز هم تحت اختیار گروه‌های چریکی بوده و نرخ قتل در این کشور برابر 26.5 است.

14. سنت وینسنت و گرنادین

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

سنت وینسنت و گرنادین یک کشور جزیره‌ای واقع در دریای کارائیب است. این جزایر در سال 1763 میلادی مستعمره بریتانیا شدند، در سال 1969 شاهد خودگرانی داخلی بودند و سپس در سال 1979 این کشور به استقلال رسید. این کشور با متوسط نرخ قتل 25.61 نفر به ازای هر 100.000 نفر، در میان کشورهای دارای بیشترین میزان قتل و آدمکشی قرار دارد.

15. سنت لوسیا

بیشترین میزان قتل و آدمکشی

سنت لوسیا یک کشور جزیره‌ای کوچک است که در دریای کارائیب و در آستانه اقیانوس اطلس قرار دارد. این کشور جزیره‌ای از شمال به جزیره‌ی مارتینیک از مستملکات فرادریایی فرانسه و از جنوب به کشور سنت وینسنت و گرنادین می‌رسد.

اگرچه سنت لوسیا پذیرای گردشگران آمریکایی بسیاری است، اما نرخ کشتار بالایی دارد. متوسط میزان قتل و آدمکشی در این کشور جزیره‌ای 21.56 به ازای هر 100.000 نفر است و با این میزان پانزدهمین کشور خطرناک جهان به شمار می‌رود.