ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

با ایمن ترین خودروهای شاسی بلند سال 2019 آشنا شوید

امروزه مشتریان به خرید خودروهای شاسی بلند و کراس اوور نسبت به خرید خودرو سدان علاقه بیشتری دارند، از این رو لیستی از ایمن ترین خودروهای شاسی بلند سال 2019 منتشر شده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

طبق آمار استقبال مشتریان آمریکایی به خودروهای شاسی بلند در حال افزایش است و به همین دلیل سازمان ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه دولت فدرال آمریکا (NHTSA) پس از بررسی تست‌های ایمنی و تصادف خودروهای شاسی بلند لیستی از 9 خودرو شاسی بلند لوکس و ایمن را منتشر کرد. اسامی خودروهای این لیست نشان می‌دهد که محصولات خودروسازان آمریکایی چون فورد و جنرال موتورز در این لیست جایی ندارند.

این خودروها توسط آزمایش‌هایی چون برخورد از جلو، برخورد از پهلو، برخورد از عقب، استحکام سقف، حفاظت از سر و بدن سرنشینان و راننده بررسی شده‌اند و از همه مهم‌ترین امتیاز قابل قبول مربوط به برخورد از جلو سمت کمک راننده است که خودروهای شرکت داده شده در این تست می‌بایست نشان ایمنی و رتبه خوبی را کسب کنند. در ادامه با ایمن ترین خودروهای شاسی بلند سال 2019 آشنا می‌شویم.

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند سال 2019

1. ولوو ایکس سی 60 (Volvo XC60)

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

ولوو ایکس سی 60 از سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای چون ترمز اضطراری خودکار شهری، سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار در حالت استاندارد بهره می‌برد. این خودرو که در صدر لیست ایمن ترین خودروهای شاسی بلند سال 2019 قرار دارد با قیمت 46 هزار و 95 دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رسد.

2. ولوو ایکس سی 40 (Volvo XC40)

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

ولوو ایکس سی 40 دومین محصول شرکت خودروسازی ولوو در این لیست محسوب می‌شود که ایمنی بالای محصولات این شرکت را نشان می‌دهد. خودرو شاسی بلند ولوو ایکس سی 40 از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری T5 توربوشارژ بهره می‌بردکه قدرت تولید شده از آن به کمک گیربکس 8 سرعته به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در تست برخورد از جلو رتبه عالی را به‌دست آورد. ولوو ایکس سی 40 در دو مدل Momentum و R-Design در بازار آمریکا عرضه می‌شود.

3. مرسدس بنز جی ال ای ( mercedes Benz GLE )

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

شاسی بلند مرسدس بنز جی ال ای توانست در در آزمایش تصادف امتیازهای بالایی را به دست آورد. این خودرو در سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک رتبه عالی، در بخش چراغ‌های جلو رتبه خوب و به طور کلی لقب یک شاسی بلند ایمن را به خود اختصاص داد.

4. مرسدس بنز جی ال سی ( mercedes Benz GLC)

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

مرسدس بنز جی ال سی از سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک استاندارد و امکانات متعدد در زمینه ایمنی بهره‌ می‌برد که به لطف آن از جان سرنشینان و راننده به خوبی محافظت می‌کند و در کنار چراغ‌های جلو LED هوشمند در بخش ایمنی رتبه بسیار خوبی را دریافت کرده است. گفتی است وجود چراغ‌های جلو استاندارد در این شاسی بلند باعث شد تا این خودرو امتیاز 5 ستاره را از سازمان NHTSA کسب کند.

5. بی ام و ایکس 5 ( BMW X5)

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

خودرو بی ام و ایکس 5 در ردیف شاسی بلندهای میان‌سایز قرار می‌گیرد و سازنده آلمانی این خودرو در مدل 2019 تغییرات زیادی را برای آن در نظر گرفته است و نسبت به قبل شاهد طراحی جدید و جلوپنجره بزرگ هستیم. این خودرو ایمن و اسپرت شرکت بی ام و در آزمون‌های تصادف موسس‌های ایمنی کشور آمریکا موفق ظاهر شده و در بخش پیشگیری از تصادف نیز رتبه عالی را به دست آورده است.

6. بی ام و ایکس 3 (BMW X3)

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

بی ام و ایکس 3 مدل بزرگ‌تر بی ام وی ایکس 2 محسوب می‌شود که به دلیل برخورداری از آپشن چراغ‌های جلوی LED پیشرفته و سیستم ترمز اضطراری خودکار توانست از موسسه IIHS امتیاز عالی را به دست آورد.

7. بی ام و ایکس 2 (BMW X2)

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

خودرو بی ام و ایکس 2 به عنوان سومین محصول شرکت خودروسازی آلمانی بی ام و در لیست ایمن ترین خودروهای شاسی بلند سال 2019 محسوب می‌شود که  تخصص این شرکت در ساخت خودروهای ایمن را نشان می‌دهد. این خودرو اسپرت در تمامی آزمون‌های موسسه ایمنی IIHS امتیازهای خوبی را به دست‌آورد. بی ام و ایکس 2 در بخش سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک نیز رتبه بالایی را کسب کرد. البته این خودرو به صوت ویژه تست‌های ایمنی را انجام نداده است و طی ماه‌های آینده نتایج دقیق آن اعلام خواهد شد.

8. آئودی کیو 8 ( Audi Q8)

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

شرکت خودروسازی آلمانی آئودی خودرو کیو 8 را در سال 2019 به بازار عرضه کرده است که از چراغ‌های جلو LED پیشرفته بهره می‌برد و از این حیث نیز نشان ایمنی را به دست آورده است. آئودی کیو 8 در بخش محافظت از جان سرنشینان نیز رتبه قابل قبولی را کسب کرده است و در بخش سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک نیز رتبه عالی به این خودرو تعلق گرفت.

۹. آکورا آردی‌ ایکس (Accora RDX)

ایمن ترین خودروهای شاسی بلند

آکورا آردی‌ ایکس یک کراس اوور کامپکت محسوب می‌شود که از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه در سال 2019 نشان بسیار ایمن را کسب کرد. در آزمون‌های تصادف مختلف NHTSA نیز این خودرو نمرات خوبی را به دست آورد و در سیستم ترمز اضطراری خودکار به این خودرو امتیاز عالی تعلق گرفت. آکورا آردی‌ ایکس توانست رتبه 5 ستاره را در زمینه محافظت از راننده و سرنشینان نیز دریافت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*