تحریم هواوی

اپراتورهای روستایی آمریکا تحریم هواوی را اقدامی غیر ضروری می‌دانند

با تحریم هواوی از سوی دولت ترامپ، این غول تکنولوژی چین از خرید محصولات آمریکایی منع شد. البته وزارت بازرگانی ایالات متحده، معافیت موقتی را به هواوی اعطا کرد تا بتواند به طور محدود در این کشور فعالیت داشته باشد؛ ولی همچنان صداهای مخالفی از درون آمریکا شنیده می‌شود.

این معافیت به کمپانی چینی اجازه می‌دهد که فعلا، سرویس‌های لازم را به اپراتورهای کوچک فعال در مناطق روستایی ارائه دهد؛ شرکت‌هایی که تا حد زیادی به هواوی یا ZTE متکی هستند و حالا فرصتی محدود برای تغییر سیستم‌های خود دارند. اما این شرکت‌های مخابراتی کوچک، به موضوع واکنش نشان داده‌اند. آن‌ها تحریم هواوی و طرح جایگزینی سیستم‌های خود را نه تنها غیر ضروری، بلکه سخت‌گیرانه و سرمایه‌بر توصیف می‌کنند.

تحریم هواوی

مثلا «مایک کرگو» مدیرعامل Niemont (یکی از اپراتورهای مخابراتی)، اذعان کرده که بیش از 70 درصد تجهیزات شبکه‌ی این شرکت از کمپانی هواوی تهیه شده است. پس می‌توان گفت که جایگزین کردن چنین تجهیزاتی، بار مالی سنگینی بر دوش اپراتورهای کوچک خواهد گذاشت؛ ضمن اینکه کاربران سرویس‌های این شبکه‌ها نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

مایک همچنین ادعاهای امنیتی وزرات بازرگانی را یک بزرگ‌نمایی و تحریم هواوی را کاملا بی‌معنی دانسته است. او موضوع را این‌گونه تشبیه می‌کند که بخواهیم یکی از موتورهای هواپیمای دو موتوره را در ارتفاع 10 هزار متری تعویض کنیم؛ قاعدتا کار عاقلانه‌ای نیست.

«کری بنِت» نیز که به عنوان مشاور حقوقی با «اتحادیه اپراتورهای وایرلس روستایی آمریکا» کار می‌کند گفته است: بسیاری از اپراتورهای روستایی، وابستگی زیادی به تجهیزات هواوی دارند و ایجاد تغییر در شبکه به شدت برای‌شان هزینه‌بردار است. در ضمن شاید برای انجام این کار به هفت سال زمان نیاز باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خوب اومد سرش تا این جوری برند های اصلی رو خراب نکنه

  2. بعد یه عمر یه گوشی خریدیم تف سرت ترانپ

  3. تمرکز چین هم تغیر کرده

  4. هواوی با این کار تموم شد