کارت‌های گرافیک Navi شرکت AMD

خط و نشان شرکت AMD برای انویدیا با همکاری یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت گرافیک

به گفنه‌ی افشاگران٬ به نظر می‌رسد شرکت AMD قصد دارد با همکاری ٬Navi یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک٬ دو کارت گرافیک جذاب را برای رقابت با انویدیا تولید کند. این کارت‌های گرافیک جدید در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 که هم اکنون آغاز شده٬ معرفی خواهند شد.

ظاهرا شرکت AMD کارت‌های گرافیک 7 نانومتری جدیدی را با فناوری شرکت ٬Navi یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های گرافیک در جهان تولید خواهد کرد. Lisa Su مدیرعامل شرکت AMD در نمایشگاه کامپیوتکس امسال قصد رونمایی از یک کارت گرافیک به نام Navi XT با قیمت 499 دلار را دارد که می‌تواند بهتر از کارت گرافیک رقیب به نام Nvidia RTX 2070 باشد. این سازنده همچنین یک مدل دیگر به نام Navi Pro با قیمت 399 دلار را نیز معرفی خواهد کرد که عملکردی بین دو کارت RTX 2060 و RTX 2070 خواهد داشت. Radeon VII نیز کارت گرافیک پرچمدار جدید شرکت AMD خواهد بود.

مصرف کم انرژی در کارت‌های گرافیک جدید شرکت AMD

انویدیا RTX 2070 و RTX 2060 با همان قیمت 499 و 399 دلاری عرضه خواهند شد٬ اما فناوری رهگیری پرتو چیزیست که کارت‌های گرافیک ای ام دی فاقد آن هستند. در نظر داشته باشید کارت‌های گرافیک ساخت ای ام دی با فناوری پیشرفته 7 نانومتری تولید خواهند شد که می‌تواند از نظر مصرف کمتر انرژی٬ کارت‌های رقیب را شکست دهد. با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد قیمت این کارت‌ها کمی بالا است. اگر انویدیا تصمیم بگیرد قیمت دو مدل 2060 و 2070 را کاهش دهد (که ممکن به نظر می‌رسد)٬ فروش دو کارت Navi بسیار سخت خواهد شد.

ظاهرا ای ام دی قصد دارد نسخه‌هایی از کارت‌های Navy با خنک کننده مایع سفارشی را نیز تولید کند که می‌توانند گزینه‌های بهتری برای اورکلاک کردن باشند. این کار ممکن است به شرکت AMD کمک کند تا کارت‌هایی برای رقابت با کارت‌های مخصوص بازی‌های سنگین یا تولیدمحتوای خلاقانه‌ی شرکت Nvidia داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*