فیات کرایسلر و رنو

سومین خودروساز بزرگ جهان با ادغام فیات کرایسلر و رنو تشکیل خواهد شد

اخیرا گروه خودروسازی فیات کرایسلر به شرکت رنو فرانسه پیشنهاد ادغام تمام سهام خود را ارائه کرد. با ادغام فیات کرایسلر و رنو شاهد تشکیل سومین خودروساز بزرگ جهان خواهیم بود.

در روز گذشته گروه فیات کرایسلر پیشنهادی را مبنی بر ادغام سهام به شرکت رنو فرانسه ارائه داد که توسط هیئت‌مدیره این شرکت فرانسوی نیز تایید شد. از این رو به زودی سومین خودروساز بزرگ جهان تشکیل خواهد شد. در همین رابطه گروه فیات کرایسلر در بیانیه‌ای اعلام کرد این ادغام باعث تشکیل شرکت خودروسازی می‌شود که می‌تواند سالانه 8.7 میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند و در بخش‌های کلیدی صنعت خودرو حضور قدرتمندی خواهد داشت. همچنین با چنین قراردادی به صورت سالانه حدود 5 میلیون یورو صرفه‌جویی خواهیم کرد.

جزئیات ادغام فیات کرایسلر و رنو

بر اساس قراردادی که ادغام فیات کرایسلر و رنو را به همراه دارد، 2.5 میلیارد یورو به سهام‌داران گروه فیات کرایسلر پرداخت می‌شود تا هر گروه 50 درصد از سهام شرکت جدید را دریافت کنند. گفتنی است پس از بازگشایی بازارهای سهام اروپا در روز دوشنبه هفته جاری بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران این حوزه از تشکیل سومین خودروساز بزرگ جهان استقبال کردند و به همین دلیل سهام شرکت فیات کرایسلر حدود 19 درصد و سهام شرکت رنو نیز 16 درصد افزایش پیدا کرد.