آیفون 11 اپل

آیفون 11 به یکی از ویژگی‌های جالب گلکسی اس 10 مجهز خواهد شد

آیفون 11 اپل قرار است به یکی از ویژگی‌های جالب گلکسی اس 10 سامسونگ، که بیشتر مورد علاقه طرفداران موسیقی است، مجهز شود. به لطف پشتیبانی از Dual Audio امکان اتصال همزمان به دو دستگاه بلوتوثی میسر می‌شود.

آیفون 11، آیفون 11 مکس و آیفون 11 آر سه نام پیشنهادی برای گوشی های آی او اسی سال 2019 هستند. اگرچه بر اساس تحلیل‌ها، سبک طراحی سه گوشی مخصوصا در پنل جلویی تغییری در مقایسه با قبل نخواهد داشت، اما تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری ریز و درشتی را در این سه گوشی شاهد خواهیم بود. بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط وب سایت 9To5Mac، یکی از قابلیت‌های جدید آیفون 11 اپل را هم‌اکنون می‌توان در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پیدا کرد.

گوش دادن به موسیقی از طریق دو دستگاه بلوتوثی

در گوشی های آیفون اخیر، از قابلیت پخش صوت از طریق چند اسپیکر حین استفاده از AirPlay 2 پشتیبانی می‌شود، اما در زمان نیاز به استفاده از اتصال بلوتوث، به یک دستگاه محدود خواهید شد. این محدودیت با مجهز شدن آیفون 11 اپل به قابلیت Dual Audio از بین خواهد رفت. این ویژگی به دستگاه آی او اسی اجازه می‌دهد به صورت همزمان به دو دستگاه بلوتوثی متصل شده و به صورت همزمان به پخش موسیقی از هر دو دستگاه بپردازد.

سامسونگ ویژگی یاد شده را در پرچمداران سری S سال جاری خود به کار برد. به همین دلیل امکان استفاده از ایرباد سامسونگ گلکسی بادز (متشکل از دو قسمت بی‌سیم جدا از یکدیگر) از طریق بلوتوث میسر می‌‌شود. همچنین می‌توان به صورت همزمان به دو اسپیکر پشتیبانی‌کننده از اتصال بلوتوث وصل شد و موسیقی مورد علاقه را روی هر دو پخش کرد.

علاوه بر نیاز به توسعه سیستم عامل گوشی برای پشتیبانی از این قابلیت، سازنده نیازمند استفاده از یک چیپ بلوتوث 5.0 در دستگاه است. در نتیجه، احتمالا افزوده شدن پشتیبانی از این قابلیت در گوشی های آیفون قدیمی‌تر نیز وجود دارد. اپل از زمان عرضه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در سال 2017، از چیپ‌های نسل پنجم بلوتوث استفاده می‌کند. به این ترتیب، به وسیله افزودن قابلیت پشتیبانی از دو دستگاه بلوتوثی به صورت همزمان در آی او اس 13، علاوه بر آیفون 11 اپل که به صورت پیش‌فرض به این سیستم عامل مجهز خواهد شد، سایر دستگاه‌های دریافت‌کننده آی او اس 13 مجهز به چیپ بلوتوث 5.0 نیز آن را دریافت خواهند کرد.