صفحه نمایش تاشو Tianma

پرده‌برداری از صفحه نمایش تاشو Tianma در کامپیوتکس 2019

در نمایشگاه کامپیوتکس، محصولات جالبی به نمایش درآمده‌اند؛ از جمله یک صفحه نمایش تاشو 7.4 اینچی که متعلق به شرکت چینی تیانما (Tianma) است. این پنل ساختار متفاوتی دارد که آن را به گزینه مناسبی برای استفاده در گوشی های هوشمند انعطاف پذیر بدل می‌کند.

به گزارش Digitimes، این صفحه نمایش تاشو از نوع آمولد بوده و رزولوشن 3360 در 1440 پیکسل (WQHD) دارد. شعاع خمیدگی پنل به 3 میلی‌متر می‌رسد و زاویه انحنای آن بین 0 تا 180 درجه است. از دیگر مشخصات آن باید به نسبت تصویر 21:9 و ضخامت ماژول کمتر از 0.25 میلی‌متر اشاره کنیم.

همانند پنل گلکسی فولد سامسونگ، صفحه نمایش تاشو Tianma هم به سمت داخل خم می‌شود؛ بنابراین در صورت استفاده از آن برای تولید گوشی های منعطف، احتمالا نیاز به وجود یک نمایشگر ثانویه هم در دستگاه، احساس خواهد شد.

صفحه نمایش تاشو Tianma

آن‌طور که کمپانی چینی می‌گوید، در ساخت این صفحه نمایش قابل انعطاف به جای شیشه از پلاستیک استفاده کرده؛ به همین دلیل بسیار نازک و سبک است. همان‌طور که اشاره شد، نمایشگر سایز 7.4 اینچی و حاشیه‌های باریکی به ضخامت 0.9 میلی‌متر دارد.

با ورود Tianma به بازار پنل‌های صفحه نمایش تاشو، دست سازندگان گوشی های هوشمند برای تهیه قطعات اولیه، بازتر خواهد شد. انتظار می‌رود نخستین دستگاه‌های منعطف با تجهیز به نمایشگر تیانما، در نیمه اول سال 2020 روانه بازار شوند.