اپلیکیشن های تبدیل فایل

معرفی بهترین اپلیکیشن های تبدیل فایل برای اندروید

به لطف بهترین اپلیکیشن های تبدیل فایل دیگر نیازمند استفاده از برنامه‌های دسکتاپ و وب اپلیکیشن‌ها نخواهید بود. برنامه‌های تبدیل فرمت فایل معرفی شده از گستره وسیعی از فرمت‌ها پشتیبانی می‌کنند.

امروز اغلب کارهای خود را با گوشی های هوشمندمان انجام می‌دهیم. با وجود افزایش قابلیت‌های نرم افزاری پلتفرم اندروید، سیستم عامل‌های آن هنوز از تمامی فرمت‌های فایل پشتیبانی نمی‌کنند، به همین دلیل احتمال برخورد به یک فایل دارای فرمت غیر قابل استفاده وجود دارد.

6 مورد از بهترین اپلیکیشن های تبدیل فایل

پیش از این، نیازمند ارسال فایل مورد نظر به سیستم کامپیوتری، تبدیل آن به یک فرمت قابل استفاده در اندروید و سپس ارسال مجددش به گوشی هوشمند بودیم. با افزایش وب اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای کلاد، امکان انجام این کار روی گوشی به واسطه اتصال به وب فراهم شد، اما این روش مستلزم داشتن پهنای باند و سرعت بالا است. اکنون می‌توان با استفاده از اپلیکیشن های تبدیل فایل روی خود دستگاه اندرویدی تبدیل فرمت را انجام داد.

1- PDF Converter

دانلود PDF Converter از گوگل پلی استور (رایگان با امکان خرید نسخه Pro)

در بین اپلیکیشن های تبدیل فایل متعدد، نرم افزارهای تبدیل‌کننده پی دی اف محبوبیت بالایی دارند. نرم افزار PDF Converter به شما اجازه می‌دهد در گوشی اندرویدی خود، فرمت‌های فایل متنوعی را به پی دی اف تبدیل کنید. به عنوان برخی فرمت‌های پشتیبانی شده توسط آن می‌توان به PNG ،XPS و BMP اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های PDF Converter در مقایسه با دیگر برنامه‌های مشابه، سرعت عمل بالای آن است. امکان استفاده از برنامه برای تبدیل فایل‌های پی دی اف به دیگر انواع فرمت‌ها نیز وجود دارد.

همانند سایر بهترین اپلیکیشن های تبدیل فایل PDF Converter نیز قادر است علاوه بر تبدیل فایل‌های موجود روی حافظه داخلی گوشی، این کار را روی فایل‌های بارگذاری شده در حساب‌های سرویس‌های فضای ابری شما همچون گوگل درایو و دراپ باکس نیز انجام بدهد.

PDF Converter شما را از برنامه‌های اسکن اسناد نیز بی‌نیاز خواهد کرد. با استفاده از آن می‌توان از اسناد مورد نظر عکس گرفت و در نهایت، تمامی تصاویر را در قالب یک فایل پی دی اف دریافت کرد. پیش از اجرای فرآیند، ابزارهایی به منظور برش دادن و چرخاندن عکس‌ها در اختیارتان قرار خواهند گرفت. به منظور کنترل حجم فایل نهایی، می‌توان کیفیت تصاویر را تغییر داد. از بین 30 فرمت فایلی که امکان تبدیل آن‌ها به یک فایل پی دی اف وجود دارد، تنها 20 مورد به صورت رایگان در دسترس است. به منظور دسترسی به تمام امکانات اپلیکیشن باید نسخه پرو آن را خریداری کنید.

2- File Converter

دانلود File Converter از گوگل پلی استور (رایگان)

اگر در فهرست اپلیکیشن های تبدیل فایل به یک ابزار همه کار نیازمندید، File Converter پاسخگوی نیازهای شما است. این برنامه قادر به تبدیل کردن گستره وسیعی از فرمت‌های فایل به یکدیگر است. این فایل می‌تواند یک فایل آرشیو، فایل صوتی یا تصویری و همچنین یک کتاب الکترونیکی باشد. البته این تبدیل‌ها به صورت محلی روی دستگاه اندرویدی انجام نمی‌شوند؛ File Converter بعد از مشخص کردن فایل مورد نظر به منظور تبدیل آن به یک فرمت فایل دیگر، آن را در سرور خود بارگذاری کرده و بعد از تبدیل، نتیجه را روی دستگاه دانلود می‌کند. در واقع این یک وب اپلیکیشن بوده و برای دسترسی آسوده به آن، یک رابط کاربری در قالب اپلیکیشنی اندرویدی طراحی شده است.

برای استفاده از یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن های تبدیل فایل کنونی، می‌توان تا سقف 100 مگابایت فایلی را انتخاب کرد. امکان ارائه یک آدرس اینترنتی (URL) به منظور دریافت فایل از آن نیز وجود دارد. قابلیت ضبط ویدیوی جدید یا ثبت تصویری جدید، از دیگر قابلیت‌های برنامه File Converter است.

3- Fast PDF Converter

دانلود Fast PDF Converter از گوگل پلی استور (رایگان با امکان خرید نسخه Pro)

در بین بهترین اپلیکیشن های تبدیل فایل برنامه Fast PDF Converter با تمرکز بر رفع نیاز کاربران برای تبدیل فرمت فایل‌های مختلف اسناد به یکدیگر توسعه یافته است. با استفاده از آن می‌توان اسناد ذخیره شده در فرمت‌هایی همچون فایل‌های ورد یا پاورپوینت مایکروسافت را به پی دی اف تبدیل کرد. امکان انجام عکس این تبدیل نیز وجود دارد. وجود ابزارهای متعدد به منظور سفارشی‌سازی فایل‌ها پیش از تبدیل به فرمتی جدید، از دیگر قابلیت‌های Fast PDF Converter به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های تبدیل فایل است.

می‌توان با استفاده از نرم افزار نام برده، از طریق فشرده‌سازی، سایز فایل‌های پی دی اف را کاهش داد. امکان خواندن اسناد، ویرایش آن‌ها و ترکیبشان با یکدیگر به منظور دریافت یک فایل پی دی اف نهایی وجود دارد. به لطف وجود یک ویژگی منحصربه‌فرد، امکان ویرایش فایل‌های پی دی اف دارای قفل نیز فراهم است. همانطور که نام برنامه نشان می‌دهد، سرعت، یکی از مشخصه‌های مهم نرم افزار Fast PDF Converter محسوب می‌شود.

4- Media Converter Pro

دانلود Media Converter Pro از گوگل پلی استور (رایگان)

Media Converter Pro به طور تخصصی برای تبدیل فرمت فایل‌های چند رسانه‌ای و حتی صوتی توسعه پیدا کرده است. این برنامه از فرمت‌های زیادی همچون MP3 ،MP4 ،AAC و FLAC پشتیبانی کرده و قادر است آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کند. خوشبختانه برنامه، تبدیل را به صورت محلی انجام داده و نیازی به انتظار و صرف پهنای باند به منظور اتصال، بارگذاری و دانلود از یک سرور وجود ندارد.

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده Media Converter Pro در مقایسه با برخی اپلیکیشن های تبدیل فایل امکان دریافت چندین فایل و تغییر فرمت‌ها آن‌ها به صورت همزمان است. اگر نیازمند ویرایش و برش دادن فایل‌های چند رسانه‌ای و صوتی هستید، این برنامه نیازتان را برطرف خواهد کرد. برنامه به طور کامل رایگان و متن باز است. همچنین برخلاف توضیحاتی که زیر اپلیکیشن در صفحه مربوط به آن در گوگل پلی استور نوشته شده، خبری از نمایش تبلیغات نیست.

5- File Commander

دانلود File Commander از گوگل پلی استور (رایگان با امکان خرید نسخه Pro)

برنامه File Commander یک ابزار مدیریت فایل جامع بوده و به کاربر اجازه می‌دهد به شیوه دلخواه، به کار با فایل‌های مختلف بپردازد. علاوه بر وجود گستره‌ای از ابزارهای مدیریت فایل، File Commander به یک تبدیل‌کننده فرمت فایل داخلی نیز مجهز شده است. این ابزار بسیار قدرتمند بوده و از حدود 100 فرمت فایل مختلف پشتیبانی می‌کنند. این فایل‌ها می‌توانند چندرسانه‌ای، صوتی، سند یا آرشیو باشند.

برنامه بعد از دریافت یک فایل، فرمت‌هایی که امکان تبدیل به آن‌ها وجود دارد را نمایش خواهد داد. این ویژگی فوق‌العاده است، اما متاسفانه تنها در صورت خرید برنامه در اختیارتان قرار خواهد گرفت. البته پیش از خرید می‌توان برای یک هفته از برنامه به صورت رایگان استفاده کرد.

از آن جایی که File Commander در اصل یک اپلیکیشن فایل منیجر است، امکان هات اسپات گوشی به منظور انتقال فایل‌ها بین گوشی و کامپیوتر، قبل و بعد از تبدیل فرمت، را فراهم می‌کند. امکان بارگذاری فایل‌ها در حساب‌های سرویس‌های فضای ابری نیز وجود دارد. قابلیت رمزنگاری داده‌های حساس و بازیابی فایل‌های حذف شده از سطح زباله از دیگر امکانات File Commander به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های تبدیل فایل به شمار می‌روند.

6- Batch Image Converter

دانلود Batch Image Converter از گوگل پلی استور (رایگان با امکان خرید نسخه Pro)

همانطور که از نام این برنامه پیداست، امکان تغییر فرمت دسته جمعی تصاویر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عنوان نمونه‌ای از فرمت‌های تصاویر پشتیبانی شده می‌توان به WEBP ،GIF ،PNG و PDF اشاره کرد. با استفاده از Batch Image Converter می‌توان بعد از تبدیل فرمت فایل‌های تصویری مختلف، همه آن‌ها را تبدیل به یک فایل پی دی اف کرد.

امکان دست‌کاری کیفیت تصاویر برای کنترل حجم فایل پی دی اف نهایی وجود دارد. در زمان تبدیل فایل‌های پی دی اف، ابزارها و گزینه‌های متعددی در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه می‌توان هر عکس را تبدیل به یک پی دی اف جداگانه کرد یا تمامی آن‌ها را در قالب یک فایل دارای پسوند PDF جامع در آورد. تمامی این اعمال به صورت محلی صورت گرفته و نیازی به اتصال به اینترنت نخواهد بود. در صورت خسته شدن از تماشای تبلیغات زیاد برنامه، می‌توانید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. مفید و کاربذدی بود مشکل منو توی این زمینه حل کرد خیلی ممنون از سایت خوب تون

  2. من اصلا برام پیش نیومده همچین کاری کنم

  3. تبلیغات برنامه ها رو که اصلا نگو خیلی رو مخن