دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک به زودی با گیربکس 6 سرعته وارد بازار می‌شود

شرکت ایران خودرو برای دنا پلاس اتوماتیک یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک منطبق بر استاندارد‌های رو دنیا در نظر گرفته است که بسیار سبک و کم حجم بوده و نسبت نسخه‌های مشابه کارایی بالایی دارد.

گروه صنعتی ایران خودرو برای خودرو دنا پلاس اتوماتیک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را در نظر گرفت و طرح فروش این خودرو را نیز شروع کرده است. خودروهایی که از گیربکس‌های پیشرفته استفاده می‌کنند از عملکرد بهتری برخوردارند و در زمان شروع به حرکت و شتاب‌های بالا نیز باعث می‌شوند تا میزان مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کند. این گیربکس با هدف افزایش کیفیت در هنگام تعویض دنده با به‌روزرسانی‌هایی همراه بوده و خودرو دنا پلاس با برخورداری از آن از مزایایی چون انتقال قدرت بهتر، حفظ عملکرد بالا، کاهش وزن و ابعاد نیز بهره می‌برد.

مزایای دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مجهز شدن خودرو دنا پلاس به این گیربکس اتوماتیک باعث می‌شود تا این خودرو بتواند ظرف مدت کمتر از 10 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. از سایر مزایای این گیربکس نیز می‌توان به کاهش مصرف سوخت به دلیل 6 سرعته بودن آن و نسبت دنده‌های بهینه و دیفرانسیل انتخاب شده اشاره کرد. دنا پلاس اتوماتیک به دلیل بهره‌مندی از مبدل گشتاور به‌روز و مدرنی که در این گیربکس 6 سرعته استفاده شده است، از ظرفیت شتاب‌گیری مناسب، شیب پیمایی قوی و قابلیت کشش بالایی برخوردار شده است.

دنا پلاس اتوماتیک

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مواردی چون کالیبراسیون مجدد در سطح خودرو و موتور را به همراه دارد که باعث ارتقای بازدهی و کاهش چشمگیر مصرف سوخت در کنار تطبیق آن برای شرایط آب‌وهوایی کشور خواهد شد. در این خودرو برای اینکه گیربکس بتواند با موقعیت جغرافیایی ایران سازگار باشد، از مبدل انتقال حرارت روغن به آب گیربکس‌های 8 سرعته با ظرفیت بالا برخوردار شده است. همچنین روغن قابل تعویض برای این نوع گیربکس نیز باعث می‌شود کیفیت و دوام قطعات افزایش پیدا کند. در بخش کابین هم طراحی مناسب سیستم تعویض دنده و وجود سردسته دنده زیبا تا حدودی جذابیت ظاهری کابین را افزایش داده است.