آی او اس 13

اپل از آی او اس 13 پرده برداشت؛ رویای حالت تیره آیفون‌دارها محقق شد

کمپانی اپل در کنفرانس WWDC 2019 خود رسما از آپدیت آی او اس 13 (iOS 13) برای آیفون‌ها و آیپدهای خود پرده برداشت. مهم‌ترین قابلیت این به‌روزرسانی٬ یک حالت تیره است که رویای بسیاری از صاحبان دیوایس‌های اپلی بود.

کنفرانس اصلی اپل ساعاتی است که آغاز شده و غول کوپرتینویی در آن از آی او اس 13 (نسخه‌ی آینده‌ی پلتفرم موبایلی خود که قرار است در پاییز سال جاری همراه آیفون‌های جدید عرضه شود) رونمایی کرد. طبق شایعات٬ این نسخه یک حالت تیره را دریافت کرده است که اگر از رابط کاربری سفید اپل خسته شده‌اید٬ می‌توانید آن را فعال کنید. البته حالت تیره تمام اپلیکیشن‌های شما را مشکی نمی‌کند٬ بلکه به صورت خودکار در اپلیکیشن‌های ساخت خود کمپانی اپل فعال می‌شود.

توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌توانند این حالت را در اپلیکیشن‌های خود نیز بگنجانند. شما می‌توانید این حالت را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار در غروب یا هر زمان خاص دیگری که می‌خواهید فعال شود. اگر آیفون شما صاحب یک نمایشگر OLED است٬ استفاده از این حالت تیره کمک می‌کند تا عمر باتری دیوایس شما افزایش پیدا کند.

آی او اس ۱۳ سریع‌تر از هر نسخه‌ی دیگری است. مدت زمان قفل‌گشایی چهره 30 درصد کمتر شده است٬ در حالی که بسته‌بندی داده‌های اپلیکیشن‌ها از سوی اپل باعث شده سایز اپلیکیشن‌ها تا 50 درصد کاهش پیدا کند. آپدیت‌های اپل نیز حالا 60 درصد کوچک‌تر شده‌اند.

به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها در آی او اس 13

کیبورد داخلی اپل عملکرد تایپ با کشیدن انگشتان روی صفحه را دریافت کرده است؛ این قابلیتیست که کیبوردهای اندرویدی سال‌هاست از آن برخوردارند. دغدغه‌ی اپل حالا برای محافظت از حریم شخصی کاربران بیشتر شده و شما می‌توانید حالا اجازه دهید یک اپلیکیشن فقط یک مرتبه موقعیت شما را مشاهده کند. علاوه بر این٬ اپل یک ورود به سیستم خود را معرفی کرده است که شما می‌توانید به لطف آن در آی او اس 13 به راحتی با حساب کاربری اپل خود وارد اپلیکیشن‌ها شوید و از طریق فیس آی دی یا تاچ آی دی شناسایی شوید. اپل یک آی دی تصادفی منحصر به فرد را برای اپلیکیشن ارسال می‌کند. اگر یک اپلیکیشن آدرس ایمیل شما را تقاضا کرد٬ شما می‌توانید انتخاب کنید که ایمیل فعالتان ارائه شود یا یک ایمیل که به صورت خودکار توسط اپل برای شما ساخته شده در اختیار اپلیکیشن قرار گیرد.

آی او اس 13

اپلیکیشن‌های ساخت اپل نیز به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده‌اند. Maps یک رابط کاربری جدید را دریافت کرده است. در این به‌روزرسانی٬ یک نوار در پایین صفحه دیده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد مکان‌های مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و خیلی سریع ناوبری به آن‌ها را انجام دهید. این برنامه همچنین بخش جدیدی به نام “Look Around” را دریافت کرده که نسخه‌ی اپلی Street View کمپانی گوگل است.

آی او اس 13

در اپلیکیشن Messages شما می‌توانید نام خود و یک Memoji را وارد کنید٬‌ خود Memoji حالا قابل سفارشی‌سازی‌تر از قبل شده‌اند. Memoji Stickers هم به همین شکل خواهد بود. شما می‌توانید استیکرهای Memoji را در اپلیکیشن‌های دیگری نیز استفاده کنید. این استیکرها روی هر دیوایسی که از تراشه‌ی A9 یا جدیدتر استفاده می‌کند٬‌ قابل نمایش است.

آی او اس 13

در اپلیکیشن ٬Photos رابط کاربری ویرایشگر بازطراحی شده است و حالت جدیدی برای نمایش عکس‌ها در نظر گرفته شده که به لطف الگوریتم‌های یادگیری ماشین اپل٬ می‌تواند از وجود عکس‌های تکراری جلوگیری کند. شما می‌توانید عکس‌هایتان را در حالت‌های مختلفی از روز مورد نظرتان تا ماهی که در آن عکس گرفته‌اید٬ مشاهده کنید. حالت مشاهده بر اساس سال کمی متفاوت است. به طور مثال اگر به دنبال عکس‌های تولد فرزندتان هستید٬ یک کاور از عکس او را می‌توانید مشاهده کنید که با لمس آن٬ به گالری عکس آن روز منتقل می‌شوید. حالا اغلب ابزارهای ویرایش عکس برای ویدیو نیز در نظر گرفته شده است؛ بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را بچرخوانید٬ کراپ کنید یا روی آن‌ها افکت اعمال کنید. افکت‌های Portrait Lighting نیز از طریق اپلیکیشن دوربین قابل تنظیم هستند.

دستیار مجازی سیری حالا یک صدای جدید٬ بهتر و کمتر شبیه به ربات‌ها را دریافت کرده است. این دستیار کمی هوشمندتر نیز شده است. وقتی AirPods را وارد گوشتان می‌کنید٬ سیری پیام‌های کوتاه دریافتی را برای شما می‌خواند و شما می‌توانید با صدای خود به آن‌ها پاسخ دهید. سیری حالا می‌تواند رادیوهای زنده را از بین 100 هزار ایستگاه رادیویی بین‌المللی برای شما پخش کند. قابلیت “Audio Sharing” نیز به شما اجازه می‌دهد یک فایل صوتی را با دیگر دوستتان به اشتراک بگذارید.

شرتکات‌های سیری اکنون در اپلیکیشن خاص خود هستند. این اپلیکیشن خود ارائه کننده‌ی شرتکات‌های مورد نیاز کاربران است٬‌ هرچند می‌توانید در اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز از شرتکات‌های سیری بهره‌مند شوید.

آی او اس 13

اپلیکیشن Remembers یا همان یادآور ظاهر جدیدی را دریافت کرده است و CarPlay نیز بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خود را با یک داشبورد برای نمایش موسیقی٬ نقشه‌ها و همه چیز در یک صفحه دریافت کرده است. یک اپلیکیشن تقویم جدید نیز در اینجا وجود دارد و حالا دو برنامه Pandora و Waze می‌توانند از سیری پشتیبانی کنند. در انتها باید به اپلیکیشن Files اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد پوشه‌ها و فایل‌های خود را از طریق iCloud Drive به اشتراک بگذارید و از طریق کارت‌های اس دی و فلاش یو اس بی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این کجاش رویا بود خداییی