سامسونگ اپل

اپل و سامسونگ بیشترین سود را از سقوط هواوی خواهند برد

سقوط هواوی رقبای این شرکت را حداقل به صورت غیر مستقیم خوشحال خواهد کرد. سامسونگ دیگر نگرانی بابت از دست دادن جایگاه پرفروش‌ترین گوشی‌ساز نداشته و اپل به رده دوم فهرست باز خواهد گشت.

هواوی ماه‌ها قبل با کنار زدن اپل موفق شد در رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌سازان دنیا، پشت سر سامسونگ، قرار بگیرد. این شرکت در ابتدا سال 2018، چشم‌انداز فروش 200 میلیون دستگاه را برای خود ترسیم کرده بود. اگرچه بسیاری دستیابی به این میزان را دشوار می‌دانستند، اما بزرگترین گوشی‌ساز چینی حتی این مرز را نیز رد کرد و بیش از 200 میلیون دستگاه در سراسر دنیا به فروش رساند. این سرعت رشد بالا نشان می‌داد در سال 2020 یا در بدترین حالت 2021، هواوی جایگاه سامسونگ را نیز تصاحب خواهد کرد. متاسفانه تحریم هواوی توسط دولت آمریکا سبب از دست رفتن رتبه کنونی و سقوط هواوی به رتبه‌های پایین‌تر خواهد شد

سقوط هواوی در جدول پرفروش‌ترین گوشی‌سازان

بر اساس گفته‌های آقای مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور اخبار محصولات اپل، سامسونگ در کنار تنها سازنده دستگاه‌های آی او اسی در دنیا، به عنوان اصلی‌ترین رقبای هواوی در بازار موبایل، بیشترین سود را از سقوط این شرکت خواهند برد.

قبل از قطع ارتباط گوگل و دیگر شرکت‌ها همچون کوالکام، اینتل و Micron با هواوی، تحلیلگران میزان فروش این شرکت را تا انتهای سال جاری 270 میلیون دستگاه تخمین زده بودند! متاسفانه وارد شدن درگیری‌های سیاسی به دنیای علم و فناوری سبب خواهد شد رقم یاد شده به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

سقوط هواوی

اگر هواوی می‌توانست تا انتهای ماه جاری میلادی سیستم عامل اختصاصی خود را توسعه بدهد، در بهترین شرایط، فروش آن در سال 2019 در مجموع بین 240 الی 250 میلیون دستگاه بود. اما متاسفانه بزرگترین گوشی‌ساز چینی چندی اعلام کرد پلتفرم موبایل اختصاصی آن‌ها به منظور جایگزین کردن با اندروید، تا ابتدای سال آینده میلادی (شش ماه دیگر) قابل بهره‌برداری نخواهد بود. به این ترتیب، کل فروش هواوی در بازار موبایل در سال 2019 چیزی بین 180 الی 200 میلیون دستگاه خواهد بود. این موضوع سبب قرارگیری شرکت پشت سر اپل، در رده سوم، می‌شود. همچنین سامسونگ نفس راحتی کشیده و ثانیه‌شماری تا زمان اشغال شدن جایگاهش توسط این شرکت را متوقف خواهد کرد؛ سقوط هواوی سبب تثبیت جایگاه اپل و سامسونگ می‌شود.

هواوی در حالی به این میزان فروش طی کل 2019 دست پیدا خواهد کرد که طی نیمه اول سال، با خیال راحت و تحت همکاری با شرکت‌های دیگر، گوشی های هوشمندش را تولید و عرضه کرده است. به این ترتیب معضل اصلی شرکت از سال 2020 آغاز خواهد شد.

تاثیر سقوط هواوی بر دنیای تکنولوژی

اپل و سامسونگ، خطر گوشی‌سازان چینی را به خوبی درک کردند و این موضوع آن‌ها را به تکاپو انداخت. هواوی در بزرگترین بازار موبایل دنیا (چین) و شیائومی در دومین بازار بزرگ گوشی دنیا (هند) پرفروش‌ترین محسوب می‌شوند و آمار فروش آن‌ها در بازارهای دیگر نقاط دنیا نیز روز به روز در حال افزایش است. اپل به منظور از دست ندادن میدان رقابت و سامسونگ برای حفظ جایگاه اول خود در فهرست پرفروش‌ترین‌ها، بیشتر به نوآوری دست می‌زدند، اما حالا که رقیب اصلی حذف شده، دیگر دلیلی برای این کار نخواهند دید!

سقوط هواوی

سقوط هواوی در بازارهای کشورهای اروپایی به همراه هند، به فروش 300 میلیون دستگاه اندرویدی توسط سامسونگ تا انتهای 2019 منجر خواهد شد. این میزان ممکن است تا 320 میلیون دستگاه نیز افزایش پیدا کند. پیش از این، فروش 290 میلیونی برای غول کره‌ای تخمین زده شده بود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل تمرکز سامسونگ روی محصولات میان‌رده سری A و M جدید، مجهز به قابلیت‌های منحصربه‌فرد همچون دوربین چندگانه و نمایشگر بزرگ، افزایش میزان فروش بود تا بلکه فاصله‌اش با رقیب حفظ شود. در صورت سقوط هواوی، سامسونگ مجددا تمرکزش را روی پرچمداران قرار خواهد داد، چرا که سود بیشتری به جیب شرکت سرازیر می‌کنند. سامسونگ می‌تواند به خاطر سقوط هواوی از محل فروش گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پرو پول بسیار خوبی به دست بیاورد.

طبق تحلیل آقای مینگ-چی کو، افزایش فروش اپل به خاطر سقوط هواوی سبب دستیابی آن به فروش 200 میلیونی تا انتهای 2019 خواهد شد. این موضوع، کاهش فروش شرکت در بازارهای چین را جبران می‌کند. پیش از این فروش اپل در سال میلادی جاری 185 میلیون دستگاه تخمین زده شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کی گفته که هواوی قراره سقوط کنه اصلا اینجوری نیست خیالشان راحت

  2. هواوی اگه عاقل باشه همی امروز رابطه شو با ایران قطع میکنه

    و همه تحریم ها علیه خودشو خنثی میکنه.هواوی باس عقلشو

    بکاربگیره سودش مهم تره یا داشتن بازار نه چندان قوی و بزرگی مثل ایران

    مخصوصا الان با ای وضع دلار و اقتصادمون بازار گوشی هواوی تو ایران کم ترم شده

    امیدوارم هواوی بازار ایران و خط قرمز بکشه روش و تحریمای خوشو خنثی کنه و جایگاه سامسونگ رو بگیره