مک پرو جدید اپل معرفی شد

مک پرو جدید اپل معرفی شد؛ گران اما قدرتمند

اپل در رویداد WWDC 2019 همراه رونمایی از سیستم‌عامل‌های جدید برای محصولات خود از مک پرو جدید (Mac Pro 2019) نیز پرده برداری کرد.

اگر از کاربران مک پرو اپل باشید یا حداقل محصولات این شرکت را دنبال کنید، می‌دانید که نسل قبلی مک پرو با تغییرات گسترده‌ای همراه بود. اپل برای کوچک‌تر کردن ابعاد مک پرو دست به تغییرات گسترده‌ای زد، اما این تغییرات نقاط منفی نیز داشت. مک پروهای جدید دیگر آزادی عمل در امکان ارتقای قطعات را به کاربر نمی‌دادند.

حال اپل به قول خود عمل کرده و نسل جدیدی از مک پرو را معرفی کرده است. مک پروی جدید از طراحی برجی‌شکل برخوردار است و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد. همین امر باعث می‌شود حمل و نقل کیس مک پرو راحت‌تر شده و همچنین نسبت به محصولاتی با بدنه پلاستیکی از مقاومت بیشتری برخوردار باشد.

جنس بدنه مک پرو نیز گرما را راحت‌تر و سریع‌تر انتقال می‌دهد و همین امر به کاهش دمای داخل کیس کمک فراوانی می‌کند. علاوه بر موارد فوق، قابلیت ارتقای قطعات یا همان ماژولار بودن مک پرو به نسل جدید آن بازگشته و کاربران می‌توانند میزان قدرت و سرعت سخت‌افزاری مک پرو جدید را بنا به نیازشان ارتقا دهند.

در مدل جدید مک پرو از معماری شش‌کاناله برای حافظه رم استفاده شده و 12 درگاه فیزیکی DIMM در نظر گرفته شده است. نتیجه استفاده از چنین معماری به کاربر اجازه می‌دهد تا سقف 1.5 ترابایت حافظه رم خود را ارتقا دهد. 8 درگاه PCIe نیز در نظر گرفته شده که دو برابر بیشتر از نسل گذشته مک پرو است. با در نظر گرفتن اینکه پردازنده‌های این دستگاه از نوع زئون اینتل هستند نیز می‌توان گفت که نسل نوین مک پرو یک هیولای تمام‌عیار برای انجام هر نوع کاری است.

مک پرو جدید اپل معرفی شد

البته مدل نوین مک پرو تنها از نظر قدرت سخت‌افزاری شگفت‌آور نیست، بلکه قیمت آن نیز هوش سر شما خواهد برد. اپل برای مدل پایه این محصول قیمت 5999 دلار ناقابل را در نظر گرفته و می‌خواهد پاییز امسال آن را روانه بازار کند. طبیعتا چنین غولی مناسب کاربران معمولی نخواهد بود و مشتریان خاص خود را دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همشه این برند گرون بوده

  2. واقعا این پول چیشو باز میخوره