دوربین پنهان در پشت نمایشگر

شیائومی یک گوشی با دوربین پنهان در پشت نمایشگر می‌سازد

اخباری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه شیائومی می‌خواهد اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین پنهان در پشت نمایشگر خود را بسازد.

تا چندی پیش بسیاری از سازندگان گوشی هوشمند به دنبال ساخت و عرضه تلفن هوشمندی بودند که حسگر اسکنر اثرانگشت با نمایشگر آن محصول ادغام شده بود. این کار به حذف دکمه خانه و کاهش میزان حاشیه در انتهای نمایشگر کمک می‌کرد.

حال به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها به دنبال ادغام دوربین سلفی با نمایشگر هستند تا میزان حاشیه اطراف نمایشگر به حداقل برسد. یکی از این شرکت‌ها شیائومی است که گویا روی محصولی کار می‌کند که دوربین سلفی آن در پشت نمایشگر مخفی شده است.

امروز صبح شرکت اوپو گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه توانسته راهی برای مخفی ساختن دوربین در پشت نمایشگر بیابد. به کمک این روش زمانی که دوربین غیرفعال است نمایشگر به‌طور کامل در اختیار کاربر قرار دارد، اما به همینکه دوربین فعال شد، پیکسل‌های روی دوربین غیرفعال شده و امکان عکاسی یا فیلم‌برداری فراهم می‌شود.

البته تنها شرکت اوپو روی این زمینه کار نمی‌کند، بلکه شیائومی نیز در حال ساخت محصولی مجهز به دوربین پنهان در پشت نمایشگر است. مسئولان شیائومی گفتند که این شرکت پتنتی در این زمینه به ثبت رسانده است.

شیائومی مدعی است که می‌تواند دوربینی 20 مگاپیکسلی با لنز 5P را در پشت نمایشگر پنهان سازد به طوری که پنل اولد تنها مانند یک لایه پلاستیکی روی لنز دوربین عمل می‌کند و زمانی که نمایشگر غیرفعال شد تابش نور تاثیری روی کیفیت عکس نمی‌گذارد.

هنوز زمانی برای عرضه گوشی هوشمندی مجهز به دوربین پنهان در پشت نمایشگر مشخص نشده و مدل آن نیز نامشخص است. با این حال انتظار می‌رود این تکنولوژی در نسخه بعدی شیائومی می میکس استفاده شود؛ گوشی هوشمندی که همیشه بزرگ‌ترین نوآوری‌های شیائومی را به همراه داشته و به طرفداران معرفی کرده است. آخرین محصول از این سری، شیائومی می میکس 3 نام داشت که همراه با ارتباطات 5G به بازار راه یافت.