دوربین زیر نمایشگر آنر

تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر آنر در حال توسعه است

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، به فکر قرار دادن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش محصولات خود هستند و حالا آنر (Honor) هم به این جمع پیوسته است. البته به گفته‌ی رئیس برند چینی، دوربین زیر نمایشگر آنر به این زودی‌ها آماده نخواهد شد.

اخیر «جرج ژائو مینگ» در مصاحبه‌ای پیرامون ابداعات صنعت موبایل، تایید کرد که تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر آنر در مسیر توسعه قرار دارد. این برند حتی نمونه آزمایشی یک دستگاه را با تجهیز به چنین دوربینی تولید کرده؛ اما ظاهرا با مشکلاتی مواجه شده است.

به اعتقاد رئیس آنر، تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر هنوز به بلوغ نرسیده؛ بنابراین در آن دسته از محصولات کمپانی که در شُرف رونمایی قرار دارند، پیاده‌سازی نخواهد شد. البته او ورود این فناوری به محصولات تجاری آنر در آینده نزدیک را منتفی نمی‌داند.

گوشی آنر

مینگ همچنین می‌گوید که صفحه نمایش حفره‌دار، بخشی جدایی‌ناپذیر از طراحی گوشی های هوشمند در آینده خواهد بود؛ کمااینکه هم‌اکنون هم دستگاه‌هایی مانند گلکسی اس 10 و آنر 20 پرو از این تکنولوژی بهره‌مند هستند. ناگفته نماند آنر، اولین تولیدکننده‌ای بود که دوربین سلفی را درون حفره‌ی یک پنل LCD قرار دارد.

به هر حال کمپانی‌های مختلف، به راهکارهای خلاقانه‌ای برای افزایش نسبت نمایشگر به بدنه محصولات خود می‌اندیشند. حتی تعدادی از آن‌ها، پتنت‌هایی را در رابطه با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش به ثبت رسانده‌اند؛ از جمله سامسونگ و شیائومی که در حال پرورش تکنولوژی خود هستند.