بررسی 3 ویژگی برتر مک او اس کاتالینا-macOS Catalina (گجت تی وی)

سیستم عامل جدید کامپیوتر های اپل با نام مک او اس کاتالینا (macOS Catalina) در جریان برگزاری WWDC 2019 معرفی شد و امروز قصد داریم به 3 ویژگی برتر آن بپردازیم،‌ با گجت نیوز همراه باشید.

با معرفی سیستم عامل جدید اپل برای کامپیوترهایش فعالیت آیتیونز به پایان رسید و اپ های Apple Music برای مدیریت موسیقی، Podcasts برای مدیریت پادکست ها و Apple TV هم برای مدیریت برنامه های تلویزیونی به جای Itunes جایگزین شدند.

قابلیت بعدی و مهم سیستم عامل جدید اپل «سایدکار» (Sidecar) نام دارد و به شما امکان استفاده از آیپد به عنوان نمایشگر دوم را می‌‎دهد. به این ترتیب، شما در صورت داشتن قلم اپل می‌توانید در اپ هایی مانند فتوشاپ یا ایلوستریتور به طراحی بپردازید و دیگر به تبلت های WACOM نیاز نخواهید داشت. به علاوه می‌توانید از این نمایشگر دوم برای وب گردی و انجام دیگر امورات روزمره خود استفاده کنید.

قابلیت Voice Control امکان جدید و بسیار کلیدی سیستم عامل های مک او اس و آی او اس است که با دستورات صوتی شما متون را ویرایش می‌کند، اپ ها را اجرا می‌کند و در رابط کاربری به محیط ها و تنظیمات مورد نیاز شما را برده و آن ها را تغییر می‌دهد.

در نهایت اپل بعد از یک سال امکان پشتیبانی از اپلیکیشن‌های آیپد را به مک او اس آورد، اپل نام این پروژه را کاتالیست (Catalyst) نام گذاری کرده است به این صورت که توسعه دهندگانی که اپلیکیشن‌های خود را برای آیپد تولید کرده‌اند، می‌توانند به مک وارد کنند. یکی از نخستین شرکت هایی که قصد چنین کاری را دارد توییتر بوده.

سیستم عامل مک او اس کاتالینا پاییز امسال به صورت یک بروز رسانی در دسترس جهانیان قرار خواهد گرفت.

ویدیوی بررسی 3 ویژگی برتر سیستم عامل مک او اس کاتالینا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خوبه باز داره ی خودی نشون میده

  2. خیلی خوبوب جالبه ولی باید همه وسایلت اپل باشه

  3. ای او اس کم بود اینم اضافه شد

  4. تا پاییزز خیلی دیره

  5. همه این تحریمو این پر قدرت ظاهر شدن اپل طبق برنامه بوده

  6. این ویژگی اول خیلی خوب بود واقعا