مودم وای فای

مودم وای فای را قبل از سفر خاموش کنید!

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در اطلاعیه‌ای از هموطنان درخواست کرد حتما مودم وای فای را قبل از سفر یا ترک منزل خاموش کرده و برای افزایش امنیت وای فای نیز یک پسورد قوی انتخاب کنند.

سرهنگ مهدی شکیب، رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا عنوان کرد در حال حاضر اشتراک‌گذاری تصاویر و کلیپ‌های سفر به عنوان جذاب‌ترین فعالیت‌های افراد در طول سفر محسوب می‌شود که به همین دلیل به کاربران توصیه می‌کنیم جی پی اس (GPS) گوشی های موبایل یا تبلت خود را قبل از تصویربرداری خاموش کنند تا موقعیت مکانی آن‌ها نامشخص باقی بماند.

لزوم خاموش کردن مودم وای فای

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در ادامه افزود به تمامی مردم توصیه می‌کنیم تا قبل از مسافرت یا ترک منزل حتما مودم وای فای را خاموش کنند تا شرایط دسترسی غیرمجاز به آن و سوءاستفاده‌های احتمالی فراهم نشود. وی تاکید کرد برای افزایش امنیت مودم وای فای اینترنت نیز می‌بایست برای آن پسورد قوی انتخاب کرد. سرهنگ مهدی شکیب از هموطنان درخواست کرد تا در امکان عمومی تا جای ممکن از اتصال به دستگاه‌های ناشناس خودداری کنند؛ زیرا هر دستگاه وای فای ناشناس می‌تواند ابزاری برای سودجویان اینترنتی باشد. وی همچنین تاکید کرد کاربران قبل از خرید بلیط یا رزرو هتل حتما از جعلی نبودن درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شده و سپس خرید کنند.

مودم وای فای

رئیس اداره پیشگیری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در ادامه بیان کرد اگر هموطنان در طول سفر به وارد کردن اطلاعات مهم بانکی نیاز پیدا کردند، حتما از صفحه کلید مجازی استفاده کنند و حتما پس از آن نیز رمزهای بانکی خود را تغییر دهند. چنین اقدامی می‌تواند از سرقت اطلاعات توسط مجرمان سایبری جلوگیری کند. وی تاکید کرد کاربران از یادداشت رمزهای بانکی در گوشی های موبایل یا نگهداری رمزهای عبور در کنار کارت‌های بانکی خود بپرهیزند. به طور کلی کاربران می‌بایست مراقب نشر اطلاعاتی که امکان سوءاستفاده وجود دارد باشند و اطلاعات ذخیره شده در حافظه موبایل را نیز رمزنگاری کرده یا از کارت‌های حافظه جداگانه استفاده نمایند.

سرهنگ مهدی شکیب در پایان خاطرنشان کرد:

نسبت به خرید از فروشنده‌های دوره‌‌گرد و استفاده از کارت‌خوان‌های سیار دقت و توجه لازم را داشته باشید و به هیچ عنوان رمز کارت خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و از کارت‌های حاوی مبالغ کم برای خرید‌های خود استفاده کنید. مسافران قبل از انجام مسافرت با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند نسبت به حفظ امنیت و حریم خصوصی خود تلاش کنند و نکات مهم را مدنظر داشته باشند؛ چراکه رعایت این نکات می‌تواند تضمین‌کننده امنیت سایبری مسافران باشد. سایت پلیس فتا دریچه ارتباطی با شهروندان است، بنابراین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توان آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، گزارش کرد.