ناپدید شدن خورشید

ناپدید شدن خورشید چه پیامدهایی برای ساکنان زمین خواهد داشت؟

ناپدید شدن خورشید چه عواقبی در پی خواهد داشت؟ تاکنون به پاسخ این پرسش فکر کرده‌اید؟ بدون شک خورشید در زنده ماندن انسان‌ها و سایر موجودات در زمین نقش مهمی دارد، اما اگر ناپدید شود چه بر سر انسان‌ها خواهد آمد؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

آن دسته از ساکنان کره زمین که همواره باید زمستان‌های سرد و طولانی را تحمل کنند، حتما در خصوص اهمیت خورشید می‌گویند خورشید باعث افزایش انرژی و شادی آن‌ها می‌شود. بسیاری از انسان‌ها با فرا رسیدن بهار احساس سرزندگی می‌کنند؛ چراکه از سرمای زمستان رها شده و بدون نیاز به لباس‌های زمستانه می‌توانند در خیابان قدم بزنند و پیش از تاریکی هوا از محل کار خود به خانه برگردند. خورشید برای انسان‌ها مزایای متعددی دارد. طلوع خورشید بیانگر آغاز روز دیگری است، با ایجاد ویتامین D در بدنتان باعث افزایش قدرت استخوان‌هایتان می‌شود و بسیاری از افسردگی‌های فصلی را درمان می‌کند، اما ناپدید شدن خورشید برای ساکنان زمین چه پیامدی دارد؟ اولین پاسخ ممکن برای این پرسش می‌تواند تاثیر شدید بر روی موجودات ساکن بر روی زمین باشد.

پیامدهای ناپدید شدن خورشید

ناپدید شدن خورشید

اولین پیامدی که پس از ناپدید شدن خورشید برای زمین رخ می‌دهد، تاریکی مطلق زمین خواهد بود. ظرف مدت 8.5 دقیقه تمام زمین تاریک خواهد شد؛ این زمان بر اساس فاصله رسیدن نور خورشید به زمین در نظر گرفته شده است. بلافاصله پس از تاریکی، زمین سرد می‌شود؛ در این مرحله فقط طی یک هفته دمای زمین به منفی 17.8 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که البته این میزان از سرما نمی‌تواند انسان‌ها و سایر موجودات را نابود کند. یکی دیگر از پیامدهای نبودن خورشد توقف کامل فتوسنتز است؛ طی فرایند فتوسنتز نور خورشید به انرژی تبدیل می‌شود که در این زمان اگر گیاهان نتوانند فتوسنتز کنند، نابود خواهند شد و به دنبال آن موجوداتی که از آن‌ها تغذیه می‌کنند نیز می‌میرند.

ناپدید شدن خورشید

پس از یک سال اگر هیچ نوری از خورشید به زمین نرسد، دمای زمین به منفی 73.3 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که با توجه به شدید بودن سرما هیچ یک از انسان‌ها و موجودات ساکن بر روی زمین نمی‌توانند زنده بمانند. بررسی محققان نشان می‌دهد با ناپدید شدن خورشید فقط زمین تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، در واقع فضای بیرونی آن نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد. سیاره زمین در کنار چرخش به دور خود به دور خورشید نیز می‌چرخد. قطر خورشید حدود 100 برابر زمین است و نیروی گرانشی آن در تمام سیارات منظومه شمسی وارد می‌شود. از این رو گرانش خورشید باعث می‌شود تا زمین در اطراف ستاره بزرگ چرخش کند و اگر این گرانش وجود نداشته باشد، زمین در فضا شناور خواهد بود و سایر سیارات، شهاب سنگ‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار با زمین برخورد خواهند داشت.