تولید گوشی های سامسونگ

تولید گوشی های سامسونگ در چین کاهش می‌یابد

کمپانی سامسونگ در حال کاستن از خروجی تنها کارخانه‌ گوشی‌سازی خود در کشور چین است؛ کارخانه‌ای که در شهر هویژو (Huizhou) قرار دارد. آن هم در حالی که دیگر خط تولید گوشی های سامسونگ در شهر تیانجین چین، کمتر از یک سال قبل متوقف شده بود.

به گزارش رویترز، تصمیم برای کاهش تولید گوشی های سامسونگ در چین از آن جهت گرفته شده که طی پنج سال گذشته با قدرت گرفتن تولیدکنندگان داخلی، سهم بازار کمپانی کره‌ای از بالای 20 درصد به کمتر 1 درصد تنزل یافته است.

البته با وجود اینکه سامسونگ این اواخر در فروش گوشی های هوشمند خود به خوبی قبل عمل نکرده؛ اما در سه ماهه نخست سال 2019 یک رشد 40 درصدی را تجربه کرد. ولی ظاهرا این رشد به اندازه‌ای نبوده است که مدیران شرکت را به تجدید نظر در تصمیم تازه‌ی خود وادارد.

تولید گوشی های سامسونگ

هم‌زمان، مجله اقتصادی Caixin گزارش داد که سامسونگ در حال ارائه پیشنهاد به کارکنان خود در هویژو، برای بازخریدی داوطلبانه است. سخنگوی کمپانی در چین هم از برخی اصلاحات در تعداد نیرو و حجم تولید خبر داد. این در حالی است که یکی از مدیران کارخانه هویژو در گفتگو با رسانه چینی MyDrivers، تولید گوشی های سامسونگ را در سطح نرمال توصیف کرد. البته او درباره ادعای منابع محلی مبنی بر بسته شدن کارخانه در ماه سپتامبر، اظهار نظر نکرد.

ناگفته نماند که سامسونگ علاوه بر چین، در ویتنام و هند نیز گوشی هوشمند می‌سازد. خروجی کارخانه‌های واقع در این کشورها، به ترتیب 240 میلیون و 67 میلیون دستگاه است؛ اما کمپانی کره‌ای می‌خواهد تا سال 2021، ظرفیت تولید در کارخانه اوتار پرادش (یکی از ایالت‌های شمالی هند) را به 120 میلیون دستگاه برساند.