پیش فروش خودرو

مجوز پیش فروش خودرو برای خودروسازان صادر شد

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از موافقت کمیته خودرو برای صدور مجوز پیش فروش خودرو به خودروسازان خبر داد که بر اساس آن خودروسازان به ازای هر خودرویی که به مشتریان تحویل می‌دهند، قادر به پیش فروش خودرو برای سال بعد هستند.

در سال گذشته سازمان حمایت طی ابلاغیه‌ای به تمامی خودروسازان داخلی اعلام کرد تا قبل تحویل خودروهای ثبت نامی معوقه به مشتریان خود اجازه پیش فروش را ندارند، اما عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از موافقت کمیته خودرو با پیش فروش محصولات خودروسازان با شرایط ویژه‌ای برای خودروسازان خبر داد.

صدور مجوز پیش فروش خودرو

عباس تابش، رئیس سازمان حمایت در این خصوص گفت کمیته خودرو موافق است تا خودروسازان داخلی به ازای هر خودرویی که از تعهدات خود را به مشتریان تحویل می‌دهند، بتوانند خودرو جدیدی را برای سال بعد پیش فروش کنند. وی با اشاره به این که این مصوبه با معوقات خودروسازان ارتباطی ندارد بیان کرد در گذشته خودروسازان خواهان پیش فروش در زمان معوقات بودند تا نقدینگی خود را تامین کنند که با خواسته آنها مخالفت شد.

عباس تابش خاطرنشان کرد خودروسازان در درخواست جدید پیشنهاد کردن برای زمان پس از معوقات پیش فروش کنند که شرط سازمان حمایت مابه ازای خروج خودرو‌های تعهد شده است. گفتنی است ایران خودرو طبق همین مصوبه جدید از صبح روز شنبه 18 خرداد مراحل پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک را با موعد تحویل مختلف سال 99 شروع کرد.