رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور به پاکسازی زمین با استفاده از فناوری نانو می‌اندیشد

بسیاری از ما رابرت داونی جونیور (.Robert Downey Jr) را به عنوان بازیگر کاراکتر آیرون من در دنیای سینمایی مارول می‌شناسیم. حالا او می‌خواهد شهرت خود را صرف آگاهی‌بخشی و حل یکی از مسائل دنیای امروز بکند؛ مشکل آلودگی که زندگی همگان را تحت تاثیر قرار داده است.

در جریان کنفرانس Re:Mars آمازون، رابرت داونی جونیور از شکل‌گیری سازمان تازه‌ای به نام Footprint Coalition (ائتلاف ردپا) خبر داد. هدف این سازمان، پاکسازی دنیا با استفاده از فناوری نانو است و انتظار می‌رود که به طور رسمی، از سال 2020 فعالیت خود را آغاز کند. به اعتقاد داونی جونیور، ما می‌توانیم به کمک تکنولوژی مناسب در مدت 10 سال سیاره زمین را پاکسازی کنیم.

رابرت داونی جونیور

متاسفانه این هنرپیشه، جزئیاتی را درباره سازمان و نحوه‌ی عملکرد آن به اشتراک نگذاشت و فقط به نانو تکنولوژی اشاره کرد؛ بنابراین برای آشنایی با نقشه‌ی راه این ائتلاف باید بیشتر منتظر بمانیم. البته در حال حاضر وب‌سایت Footprint Coalition راه‌اندازی شده است؛ اما فعلا تنها امکان ثبت نام در آن برای اطلاع از رویدادهای آینده وجود دارد.

بازیگر نقش تونی استارک که در فیلم‌های مارول هم یک مخترع نابغه است، پیش‌تر نیز علاقه خود را به فناوری نشان داده بود. او همراه با همسرش «سوزان داونی» مجموعه مستندی را برای پخش در یوتیوب تولید کرده است که به هوش مصنوعی و  تاثیرات این تکنولوژی بر زندگی انسان می‌پردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا این دانشمنده؟؟؟