گوشی های نوکیا

اچ ام دی گلوبال به روال احمقانه نام‌گذاری گوشی های نوکیا اعتراف کرد

گوشی های نوکیا با وجود داشتن مشخصات فنی و قیمت مناسب، نام‌های نامناسبی دارند! الگوی نام‌گذاری غیر شفاف گوشی های نوکیا سبب شد شرکت اچ ام دی گلوبال مشتریان خود را به شدت آشفته کند.

یکی از برندهای گیج‌کننده در بازار موبایل برای کاربران، نوکیا است. اچ ام دی گلوبال بعد از به دست آوردن حق تولید گوشی های نوکیا خیلی موفق ظاهر شد و توانست طی حدود دو سال فعالیت، بالاتر از بزرگانی همچون سونی و اچ تی سی، در فهرست ده گوشی‌ساز برتر دنیا قرار بگیرد. با این حال، سیاست‌های اشتباهی همچون نام‌گذاری نامناسب محصولات، این شرکت را رفته رفته دچار مشکل کرده است.

ارائه گوشی های نوکیا در دسته‌بندی‌های مختلف با قیمت‌های گوناگون، به منظور پوشش دادن نیاز همه کاربران، ایده بسیار خوبی است، اما سبب می‌شود با گذشت چند سال، دنبال کردن تاریخچه محصولات عرضه شده بسیار دشوار شود. این اتفاق، سبب آشفتگی ذهنی خریداران خواهد شد.

استراتژی گذشته و کنونی عرضه گوشی های نوکیا

بر اساس گفته‌های یکی از مدیران این شرکت، اچ ام دی گلوبال در سال 2017 استراتژی بسیار شفافی در راستای تولید گوشی های نوکیا داشت. در آن زمان شاهد عرضه گوشی های هوشمند بسیار موفقی همچون نوکیا 5، نوکیا 6، نوکیا 7 و گوشی پرچمدار نوکیا 8 بودیم. در سال 2018 استراتژی شرکت تغییر کرد و در ادامه شاهد عرضه گوشی های هوشمند بسیار پایین‌رده‌ای همچون نوکیا 1 و پرچمداری گران قیمت یعنی نوکیا 8 سیروکو بودیم. در نیمه دوم سال 2018، نوبت به عرضه مدل پلاس گوشی های پایین‌رده و میان‌رده معرفی شده طی نیمه اول سال رسید. از آن زمان، آشفتگی در عرضه گوشی های نوکیا توسط اچ ام دی گلوبال آغاز شد.

اچ ام دی گلوبال استراتژی خود برای عرضه گوشی های نوکیا با قیمت‌های متفاوت را ستایش می‌کند، چنان که توانست به وسیله عرضه 12 گوشی مختلف در بازارهای کشورهایی همچون هند فروش خوبی به دست بیاورد. با این حال، نام‌گذاری بد این محصولات سبب شد مشتریان در تشخیص آن‌ها از یکدیگر دچار مشکل شوند.

شرکت عقیده دارد عرضه مدل‌های پلاس، اصلی‌ترین دلیل آشفتگی کاربران بوده است. برخی گوشی های برند نوکیا در بازارهای چین با یک نام و در بازارهای دیگر کشورهای دنیا با نامی دیگر عرضه می‌شوند. کاربران نامطلع از این موضوع، دو نام را مربوط به دو گوشی هوشمند متفاوت می‌دانستند، حال آن‌ که آن‌ها در اصل به یک مدل مشخص اشاره دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*