فوکوس : برندگان مسابقه عکاسي مسافر نشنال جئوگرافيک

سرانجام برندگان بیست‌ و پنجمین دوره مسابقه عکاسی «مسافر» نشنال جئوگرافیک معرفی شدند. نشنال جئوگرافیک پیش از اعلام نتایج نهایی، تعدادی از عکس‌های ارسالی را برای علاقمندان منتشر نموده بود و ما نیز در قسمت‌های مختلفی از سری «فوکوس»، آن‌ها منتشر نمودیم. در این قسمت از «فوکوس»، تصاویر برگزیده این مسابقه به شما، تقدیم می‌شود. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

نشنال جئوگرافیک اعلام کرده ۱۵۶۲۸ اثر به این مسابقه ارسال شده و در صفحه رسمی مسابقه «مسافر»، تمام این تصاویر را برای علاقمندان به نمایش گذاشته است. به شما توصیه می‌کنیم، حتماً نگاهی به آن‌ها بیاندازید. شاید در میان آن‌ها، عکس‌های جذابتری هم بیابید اما تصمیم‌ گیرندگان نهایی، داوران هستند. جایزه نفر اول این مسابقه، سفر ۱۰ روزه به مجموعه جزائر توریستی گالاپاگوس، در غرب کشور اکوادور و در کنار یک همراه است. این شما و این تصاویر برگزیده بیست و پنجمین مسابقه «مسافر» نشنال جئوگرافیک.

حجم تصاویر کمی بالا است لطفا تا بارگزاری کامل منتظر بمانید.همچنین برای مشاهده در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک فرمایید.

 

2013 Traveler Photo Contest Winners

«مقام نخست»

تصویری از رقابت آکواثلون (Aquathlon) در برزیل. این رقابت شامل دو مرحله شنا و دو است. عکاس درباره اثرش این‌گونه توضیح می‌دهد: در هنگام برگزاری رقابت‌های قهرمانی آکواثلون، در مانائوس برزیل بودم. این عکس را در میان آب گرفتم و در انتها، لنز دوربین کاملاً خیس شد. اما انرژی و هیجانی که در این پسران دیدم، ارزشش را داشت!

عکس از Wagner Araujo

2013 Traveler Photo Contest Winners

«مقام دوم»

توفان و رعدوبرق در یوتا، ایالات متحده. عکاس می‌گوید: برای ثبت تصاویری از آسمان و راه‌شیری به این خرابه آمده بودم که این عکس دراماتیک را از رعد‌وبرق ثبت کردم.

عکس از Max Seigal

2013 Traveler Photo Contest Winners

«مقام سوم»

چیتا‌های وحشی از خودروی توریست‌ها بالا رفته‌اند. پارک ملی ماسای مارا، کنیا.

عکس از Yanai Bonneh

2013 Traveler Photo Contest Winners

«اثر شایسته تقدیر»

ساکورا (Sakura). در زبان ژاپنی به شکوفه گیلاس، سکورا گفته می‌شود. شکوفه گیلاس، گل نمادین ژاپن محسوب می‌شود. انواع مختلفی از درختان گیلاس در ژاپن وجود دارد. گونه‌ای قدیمی از درخت گیلاس وجود دارد که Edo-Higan نامیده شده و محبوب فراوانی دارد.

عکس از Hideyuki Katagiri

2013 Traveler Photo Contest Winners

«اثر شایسته تقدیر»

پرتره‌ای از یک جغد اسکریچ شرقی (Eastern Screech)، که به بهترین شکل ممکن خود را استتار کرده است. یافتن این پرنده کوچک ساکن آمریکای شمالی، نیازمند چشمانی تیزبین است.

عکس از Graham McGeorge

2013 Traveler Photo Contest Winners

«اثر شایسته تقدیر»

صدای پیانو در غروب. نمایی از انتهای یکی از خیابان‌های کوینز‌تاون (Queenstown) در نیوزلند، در روزهایی که به واسطه برگزاری جشن، مملو از آدرنالین بوده‌اند.

عکس از Nikola Smernic

2013 Traveler Photo Contest Winners

«اثر شایسته تقدیر»

بانویی در آب. بانویی در حال جمع‌آوری آب از رودخانه‌ای در روستایی نزدیک باگان، برمه.

عکس از Marcelo Salvador

2013 Traveler Photo Contest Winners

«اثر شایسته تقدیر»

فرزندان طبیعت. کودکی به نام میکائیل آنده، فرزند یکی از گله‌داران محلی در نروژ که پس از یک دوره سرمای استخوان‌سوز حالا به تکاپو افتاده است. کودکانی همچون میکائیل، از سنین کم مسئولیت رسیدگی و مراقبت از زمین‌ها و حیوانات گله را بر عهده می‌گیرند. او از در همین سن و سال خیلی بیشتر از بزرگ‌ترهای دنیای مدرن از راه و طبیعت می‌داند.

عکس از Michelle Schantz

2013 Traveler Photo Contest Winners

«اثر شایسته تقدیر»

گروه نمایش Guanjiang Shou، یکی از معروفترین گروه‌های نمایشی در تایوان. این گروه در مراسم‌های سنتی و محلی به نمایش‌های خود را در سراسر تایوان به روی صحنه می‌برند. در این تصویر، با چهره‌های رنگ‌شده و دندان‌های نیز بیرون آمده خود را برای نمایش آماده می‌کنند.

عکس از Chan Kwok Hung

2013 Traveler Photo Contest Winners

«اثر شایسته تقدیر»

فرقه تاتا هوندا. عکاس با سفر به جمهوری کنگو موفق شد از نزدیک با این فرقه آشنا شده و تصاویری از مراسم‌های آن‌ها تهیه کند. در این تصویر بانوانان پیرو فرقه تاتا هوندا، خود را برای برگزاری مراسم مذهبی آماده کرده‌اند.

عکس از Gergely Lantai-Csont

2013 Traveler Photo Contest Winners

«اثر برگزیده از نگاه تماشاگران»

چشم‌اندازی از روز. مرد ماهیگر در ساحل بیرا، اندونزی.

عکس از Dody Kusuma

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «فوکوس» با ما درمیان بگذارید.

همچنین بببینید :

منبع : theatlantic

 

Winners of the 2013 National Geographic Traveler Photo Contest

 The winning entries in the 25th annual National Geographic Traveler Photo Contest have just been announced. First prize winner Wagner Araujo will receive a 10-day Galapagos expedition for two for his image of competitors in the Brazilian Aquathlon. Collected here are the ten 2013 prize winning photos, plus the Viewers' Choice selection. Photos and captions by the photographers. Also, be sure to see Part 1 and Part 2, earlier on In Focus. [11 photos]

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*