قارچ‌ های جادویی

قانونی شدن فروش قارچ‌ های جادویی در اوکلند آمریکا

پس از ماریجوانا٬ حالا نوبت به آزاد شدن فروش قارچ های جادویی در نقاط مختلف جهان رسیده است. این قارچ ها که اثرات روانگردانی و توهم زایی دارند٬ حالا به صورت قانونی در آمریکا به فروش می‌رسند.

توهم زایی و روانگردی ناشی از مصرف برخی گیاهان که قارچ‌های جادویی هم شامل این دسته می‌شوند، توسط شورای شهر اوکلند از ممنوعیت خارج شده است. اوایل این هفته درباره‌ی این موضوع رای گیری شد. در شهر کالیفرنیا داشتن این ماده دیگر پیگرد قانونی ندارد. با این حال، یک سری از محدودیت ها همچنان در جای خود باقی مانده‌اند.

بعد از شهر دنور، اوکلند دومین شهر ایالات متحده آمریکاست که مصرف این قارچ را ممنوع ندانسته است. ممکن است اوکلند مصرف قارچ جادویی را قانونی کرده باشد، اما توزیع تجاری این گیاه و همچنین مصرف آن درمدارس غیرقانونی باقی خواهد ماند.

اثرات درمانی قارچ های جادویی

طرفداران این موضوع بر این عقیده‌اند که قارچ جادویی، به ویژه ماده‌ی سیلوسایبین (Psilocybin) موجود در آن، می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی مثل افسردگی استفاده شوند. آن‌ها همچنان اشاره می‌کنند که می‌توان از آن برای مقابله با اضطراب و دیگر مشکلات عاطفی در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته استفاده شود. آن‌ها معتقدند که سیلوسایبین در مقایسه با مواد مخدر دیگر، خطر کمتری دارند، هرچند این بدان معنا نیست که این ماده کاملا عاری از هر گونه خطر است.

شورای شهر اوکلند، اصلاحیه‌ای را به قطعنامه اضافه کرده است که در آن ذکر می‌کند که افراد مبتلا به افسردگی یا اختلال استرس قبل از استفاده از آن باید ابتدا به پزشک مراجعه کنند. این قطعنامه رانندگی پس از مصرف یا استفاده این ماده (سیلوسایبین) را منع می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*