نگهداری گوشی موبایل

6 راه آسان برای نگهداری گوشی موبایل در تابستان

بسیاری از کاربران باید در فصل تابستان نکات مهم نگهداری گوشی موبایل در مقابل گرما را جدی بگیرند؛ زیرا گرمای شدید می‌تواند به اجزای مختلف تلفن همراه آسیب رسانده و حتی جان مالکان آنها را به خطر بیندازد.

فصل تابستان و گرمای هوا شرایط مناسبی برای تفریح و سپری کردن اوقات فراغت در محیط‌های باز را فراهم می‌سازد، اما گرمای محیط می‌تواند بر روی گوشی های موبایل تاثیرات منفی بگذارد. برای مثال گرمای شدید باعث می‌شود اطلاعات گوشی موبایل از بین برود و حتی سرعت تلفن همراه را کاهش دهد. کارشناسان بر این باورند که گرمای شدید قادر است باعث نشت باتری شود که در این شرایط امنیت مالکان تلفن همراه نیز به خطر خواهد افتاد. از این رو در ادامه شما را با 6 راه آسان برای نگهداری گوشی موبایل در تابستان آشنا می‌کنیم.

روش های نگهداری گوشی موبایل در تابستان

1.‌ خارج کردن گوشی موبایل از جیب

اگر قصد دارید در روزهای گرم تابستان دمای گوشی موبایل خود را کاهش دهید، می‌بایست آن را از جیب خود خارج کنید؛ زیرا دمای طبیعی بدن شما نیز علاوه بر محیط بر روی گوشی موبایل تاثیر می‌گذارد. همچنین در زمانی که قصد شارژ تلفن همراه خود را دارید، پیشنهاد می‌شود آن را در شرایط خنک یا سایه قرار دهید تا گرمای زیادی به آن نرسد. کارشناسان بر این باورند گرمای شدید می‌تواند باعث نشت و آتش‌سوزی باتری شده که چنین موضوعی برای سلامتی شما بسیار خطرناک خواهد بود.

2. قرار دادن موبایل در حالت هواپیما

علاوه بر دمای محیط، دمای حاصل از فعالیت تلفن همراه نیز باعث داغ شدن آن خواهد شد. در واقع هنگام بازی کردن‌های زیاد یا تماس گرفتن‌های متعدد، گوشی موبایل قدرت بیشتری را مصرف کرده که در این حالت گرمای آن به طرز عجیبی همگام با محیط افزایش پیدا می‌کند. از این رو بهتر است با قرار دادن موبایل در حالت هواپیما دمای آن را کاهش دهید و همچنین از اجرای برنامه‌های کاربردی پرقدرت خودداری کنید.

3. قرار ندادن تلفن همراه در خودرو

بهتر است بدانید خودروها در روزهای گرم تابستان فعالیتی مشابه گلخانه دارند. بررسی کارشناسان نشان می‌دهد یک خودرو در دمای 35 درجه سانتی‌گراد که در یک روز آفتابی در محیطی باز پارک باشد، دمای آن ظرف مدت یک ساعت به 47 درجه افزایش پیدا می‌کند. از این رو شرکت اپل به کاربران خود توصیه می‌کند از استفاده از گوشی های آیفون در دمای بیش از 47 درجه خودداری کنند و تلفن همراه خود را در مکان‌هایی با درجه حرارت بیش از 45 درجه قرار ندهند. سایر تولیدکنندگان گوشی های موبایل نیز با اپل هم‌عقیده‌اند. گفتنی است خودروهایی که به مدت زیادی در فصل تابستان در فضای باز پارک شده‌اند، برای انسان‌ها (به ویژه کودکان) و حتی حیوانات نیز خطرناک هستند. از این رو کودکان، حیوانات و تلفن همراه خود را درون خودرو رها نکنید.

4. قرار ندادن گوشی موبایل در معرض نور مستقیم خورشید

حتما می‌دانید تلفن همراه هنگام شارژ گرم می‌شود، اما اگر همین گوشی موبایل را هنگام شارژ شدن در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، گرمای طبیعی خود گوشی در کنار گرمای خورشید باعث می‌شود دمای تلفن همراه به میزان زیادی افزایش پیدا کرده و آسیب‌های جدی را به اجزای مختلف آن وارد کند. از این رو در فصل تابستان حتما نکات این چنینی را جدی بگیرید.

5. تلفن همراه را هنگام شارژ زیر بالش قرار ندهید

به همان دلیل که برای مورد 4 عنوان کردیم، تلفن همراه در زمان شارژ نباید زیر وسایلی که گرمای آن را افزایش می‌دهد مانند بالش و پتو قرار بگیرد. هنگامی که در یک روز گرم تابستان قصد شارژ تلفن همراه خود را دارید و اگر دمای طبیعی آن را کاهش ندهید و بالعکس باعث افزایش دمای آن شوید، آسیب‌های جدی را به همراه خواهد داشت. از این رو حتما در زمان شارژ تلفن همراه در محیط سایه و روی سطح خنک قرار دهید.

6. از قرار دادن گوشی داغ شده در فریزر خودداری کنید

اگر با روش‌های مختلفی قصد دارید دمای تلفن همراه را به سرعت تغییر دهید، در این حالت شما مشکلات خود را دو چندان خواهید کرد. برای خنک کردن تلفن همراه خود در فصل تابستان بهتر است که آن را ابتدا خاموش کنید و سپس با قرار دادن آن در یک مکان سرد، دمای تلفن همراه را به دمای منطقی اتاق نزدیک نمایید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. مثلا خراب میشه این کارا رو کنیم ؟

  2. چقدر لوس و بچه بازی

  3. دیگه توی تابستان نگه داری میخاد مثلا

  4. آخه کدوم دیوونه ای گوشی رو تو فریزر می زاره

  5. زیر بالش نذاریم نکنته جالب و مهمی بود ممنون

  6. اخه کدوم احمقی گوشیشو میذاره تو فریزر